Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk.

Det er kanskje blitt Norges problem nå men det er alikavel ingen grunn til at vi skal ta all verdens religion over oss og følge reglene til de strekeste bare fordi de forlanger respekt.

Er det slik at Islam rår i araberlandene så fåreslår jeg at vi stenger alle forbindelser med de og samtidig slutter å ta inn flyktninger fra disse landene og lar nødhjelp utebli.

Hvorfor flykter forresten muslimer fra disse landene som fungerer så bra.

Ut fra det enkelte skriver her så hadde jo Iran vært landet å flykte til, der er det jo prestestyre.

5552824[/snapback]

De forlanger respekt, noe som er meget enkelt å gi. Bare å unngå å gjøre slike teite ting som de avisene gjorde.

5552847[/snapback]

 

Det er enkelt å "gi respekt" men muligheten til å bruke ytringsfriheten er viktigere.

 

AtW

5552881[/snapback]

Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion?

5552896[/snapback]

 

Enig med deg . Ser desverre ut som at noen lider av en psykelig trang til å henge seg opp i islam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion?

5552896[/snapback]

Når muslimene reagerer slik de gjør, så _MÅ_ vi det ja. Hadde de oppført seg som normale folk og hatt en fredelig protest, så hadde publiseringen vært unødvendig.

5552920[/snapback]

Så, hvis vi hadde visst at de ville protestert fredelig, ville ikke bildene blitt trykket? Men man burde vite, at ved å trykke slike ting vil det bli ufredelig opptøyer. Så derfor MÅ vi på liv og død publisere slike bilder, rett og slett for å fremskaffe urolighetene som har skjedd?

 

:ermm:

5552996[/snapback]

 

Er det ønskelig at det blir ufredlige opptøyer? Nei! Hva gjør vi med det? Vi viser resten av verden hvordan opptøyene foregår, og forhåpentligvis vil ikke resten av verden godta dette og vi unngår en reprise av 2. verdenskrig.

 

Kan også informere deg om at det var noen dansker som tegnet disse tegningene.. Ikke Norge eller nordmenn for den saks skyld.

5553023[/snapback]

Huh? Du vil IKKE ha fredelig opptøyer slik jeg forstår deg?

 

Og ja, jeg vet at det var dansker som tegnet tegningene. Men det var også en NORSK, KRISTEN avis som publiserte tegningene.

5553042[/snapback]

 

Hva? Jeg vil ikke ha hva? Jeg hadde ønsket at de kunne slått tilbake med samme mynt, altså ytre sine meninger.. Ikke komme med voldstrulser, terrortrusler, brenne og plyndre ambasader..

 

Men en kan vist ikke få i pose og sekk her i verden.

Lenke til kommentar

I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal." I have a dream that one day on the red hills of Georgia the sons of former slaves and the sons of former slaveowners will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even the state of Mississippi, a desert state, sweltering with the heat of injustice and oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice. I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today.

 

Martin Luther King som holdt en av tidenes beste taler. Drept for sine ytringer og handlinger, drept fordi noen ikke taklet ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Nå har Norge virkelig fått smake, og da burde vel Norge ha lært på en skikkelig måte?

5552947[/snapback]

Jeg tror du med tid vil innse at Norge og de fleste andre land ikke har en like servil underkastelsestrang som refleks ved hendelser som dette, i kontrast til hva vi nok beviselig kan finne hos enkelte mennesker. Men for all del, om du har utredet en konsekvensanalyse av følgene av dette vil være for utøvelsen av norsk utenrikspolitikk, noe du antyder med "lært", ser jeg frem til å lese den.

 

Reaksjonene vil bli noe annet, ikke rent ulikt J-P, bildene og følgene.

5553031[/snapback]

Man trenger en avansert konsekvensanalyse. Man bryter en islamsk regel, derfor må man regne med hardt skyts tilbake. De har sjikanert noe hellig for muslimene. Slike reaksjoner må man bare forvente.

Lenke til kommentar
Det er enkelt å "gi respekt" men muligheten til å bruke ytringsfriheten er viktigere.

Noe som er en triviell sannhet.

5553051[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er en triviell sannhet (dvs en sannhet, men som ikke kommer med noe informasjon, feks Alt som oppfyller A oppfyller også B, når det ikke finnes noen ting som oppfyller A)

 

Om du lurte så var det min personlig mening (som blir delt av mange her i landet og på forumet)

 

AtW

Lenke til kommentar
Alle nordmenn og dansker kan holdes skyldig for hva en norsk / dansk avis har trykket = alle muslimer kan holdes skyldig og straffes for handlinger utført av muslimske terrorister?

 

Ja, dette innlegget er dumt, men det er også disse fanatiske muslimene...

5553070[/snapback]

Vel, for meg virker det som om de fleste her mener at muslimer = terrorister og bråkmakere, mens nordmenn = snille folk, og at de som publiserte tegningene er alt annet enn nordmenn.

Lenke til kommentar
Man trenger en avansert konsekvensanalyse. Man bryter en islamsk regel, derfor må man regne med hardt skyts tilbake. De har sjikanert noe hellig for muslimene. Slike reaksjoner må man bare forvente.

5553074[/snapback]

"De" som i Norge eller "de" som i en perifer kriztenaviz? Ettersom du tidligere har omtalt dette som Norge, hva i all verden er det du mener Norge, enten i forståelsen det offisielle Norge eller i forståelsen Norge generelt, burde ha lært? Hva burde "Norge", i en av disse to forståelsene, ha gjort annerledes?

Lenke til kommentar
I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal." I have a dream that one day on the red hills of Georgia the sons of former slaves and the sons of former slaveowners will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even the state of Mississippi, a desert state, sweltering with the heat of injustice and oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice. I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today.

 

Martin Luther King som holdt en av tidenes beste taler. Drept for sine ytringer og handlinger, drept fordi noen ikke taklet ytringsfrihet.

5553068[/snapback]

 

Hvem tror du drepte ham? Og Kennedy? Antagelig CIA

 

Kanskje derfor samfunnskritikeren Michael Moore har funnet det tryggest å formidle sitt budskap via rollen som en klovneskikkelse.

Lenke til kommentar
I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal." I have a dream that one day on the red hills of Georgia the sons of former slaves and the sons of former slaveowners will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even the state of Mississippi, a desert state, sweltering with the heat of injustice and oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice. I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today.

 

Martin Luther King som holdt en av tidenes beste taler. Drept for sine ytringer og handlinger, drept fordi noen ikke taklet ytringsfrihet.

5553068[/snapback]

 

Hvem tror du drepte ham? Og Kennedy? Antagelig CIA

 

Kanskje derfor samfunnskritikeren Michael Moore har funnet det tryggest å formidle sitt budskap via rollen som en klovneskikkelse.

5553210[/snapback]

 

 

Det kunne vært julenissen for alt jeg bryr meg i denne sammenhengen her. Hvem som drepte JFK, Malcolm X eller Luther King er fulstendig irrelevant.

 

Poenget er og forblir at man ikke skal tie av frykt for vold og trusler.

 

At muslimer er nødt til å ty til terror når man blir krenket er et problem. Dette må det taes tak i.

Lenke til kommentar

Vel... Islamistiske ekstremister tenker ikke på respekt når de brenner et lands flagg. Det er noe av det mest nedverdigende man kan gjøre mot et land, og man oppfordrer nærmest til krig.

 

Avisen(e) har gått ut og beklaget seg, men muslimene tilgir ikke så lett. De har nå funnet en unnskyldning for å vise seg fra sin værste side. Muslimene har hatt konflikter innad, og når vrir de det mot oss. Det er mye lettere å krangle utad.

 

En dansk forfatter av en barnebok om Islam, ble truet på livet fordi han hadde illustrasjoner av Muhammed i boken sin. De mener altså at man ikke skal få en videre forståelse av hverandres religioner noe som skaper et større skille mellom folk.

 

Jeg liker ikke utviklingen av denne saken, og føler meg rett og slett redd for uvitende, fanatisk Allah-tilbedere. Islam er en 600 år yngre religion enn Kristendommen, og hva skjedde for 600 år siden? Det var dog når folk ikke var opplyste og visste svært lite om hverandres religioner og tradisjoner.

Lenke til kommentar

En liten tanke: I dag leste jeg om et skuespill som tok sted midt i Trondheim Sentrum. Det omhandlet et religiøst tema, nemlig Edens Hage. Midt i de travleste handlegatene i Trondheim vandret det rundt menn med halverigerte peniser som skulle symbolisere Adam og helt nakne damer som skulle være Eva. Dette burde vel sette ting i perspektiv.

Lenke til kommentar
Vi har aldri vist respekt for muslimene, det vet vi alle.

Ser vi på dagens handlinger har de iallefall ikke gjort seg fortjent til noen respekt.

 

Ikke mot Jesus ;) .

Fordi muslimene også regner han som en hellig person.

 

Hvor mange kunne ha drept seg selv for sin egen religion? I Norge omtrent ingen, i midtøsten, mange.

Så det er altså positivt at man vil gå i døden for to tusen år gammelt vissvass?

 

Det at Islam er en middelalderreligion gjør det at de fortsatt tror på det de fikk sagt, i motsetning til oss her i nord. Vi driter i. Det at man tar til seg kritikk er det første tegnet på svakhet.

5552541[/snapback]

Nei, at man tåler kritikk er et tegn på styrke. En konstruksjon må tåle en uværsdag.

 

Så hvorfor i helvete skal de publisere tegninger av en profet, som ifølge Koranen IKKE skal illustreres?

Det står ikke eksplisitt i koranen at Muhammed ikke skal avbildes. Det står derimot at dyr og mennesker generelt ikke bør avbildes, noe de fleste muslimer gir blanke faen i. Det er derimot i flere områder tradisjon for at man ikke skal avbilde mohammed. Det er altså en tradisjon uten særlig religiøs forankring, på lik linje med at jeg insisterer på å spise pinnekjøtt på julaften.

Nå bør det også nevnes at Mohammed har blitt avbildet gjentatte ganger oppgjennom historien uten at dette har ført til krigstilstander av den grunn.

 

Var det ikke slik at imamer redigerte litt og viste mye mer krenkende bilder enn det Danmark/Norge viste ?

Nei

5552812[/snapback]

Jo.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3527718:fid=11146/

http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article253680.ece

 

Desverre blir de moderate kreftene som finnes blandt muslimer totalt overkjørt av fanatikerne (som faktisk er ut til å være i overtall, iallefall hvis man ser på valget i palistina.) Islam fremstår derfor som en oldtidsreligion som ikke tåler kritikk av noe slag, noe som har kommet til uttrykk ved flere anledninger f.eks. fatwa mot Rushdie, mordet på Theo van Gogh og nå ambassade brenning.

 

Det er idiotisk at man skal la fanatikere på andre siden av kloden diktere våre borgerrettigheter.

 

--Axel.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er en triviell sannhet.....Om du lurte så var det min personlig mening (som blir delt av mange her i landet og på forumet)

Det er nettop det som er poenget. Ingen argumenterer mot retten til å ytre meninger, men innholdet i meningene.

Endret av Nonzchi
Lenke til kommentar
At muslimer er nødt til å ty til terror når man blir krenket er et problem. Dette må det taes tak i.

5553230[/snapback]

 

Du nevner stikkordet selv; "krenket"

Er det da ikke mye bedre å la være å krenke noen i utgangspunktet? Selv om man kaller det ytringsfrihet?

 

Denne måten å tviholde på begrepet ytringsfrihet minner meg om unger som dytter fingeren opp i ansiktet på hverandre; ædda bædda lufta er for alle

 

Ja- men blir fort spetakkel av sånt

Lenke til kommentar
At muslimer er nødt til å ty til terror når man blir krenket er et problem. Dette må det taes tak i.

5553230[/snapback]

 

Du nevner stikkordet selv; "krenket"

Er det da ikke mye bedre å la være å krenke noen i utgangspunktet? Selv om man kaller det ytringsfrihet?

 

Denne måten å tviholde på begrepet ytringsfrihet minner meg om unger som dytter fingeren opp i ansiktet på hverandre; ædda bædda lufta er for alle

 

Ja- men blir fort spetakkel av sånt

5553323[/snapback]

Krenket? Enkeltpersoner og grupper sjikaneres i avisene hver eneste dag. Det er resultatet av pressefrihet. Hvorfor skal skal Islam plent være fritatt? De som føler et trykkende behov for å gå til angrep på politi og rasere forretninger på grunn av et par små tegninger i en lokalavis kan flytte til et sted hvor de slipper slike 'grusomheter', evt. ikke benytte det frie media.

 

--Axel.

Endret av Axel``
Lenke til kommentar
At muslimer er nødt til å ty til terror når man blir krenket er et problem. Dette må det taes tak i.

5553230[/snapback]

 

Du nevner stikkordet selv; "krenket"

Er det da ikke mye bedre å la være å krenke noen i utgangspunktet? Selv om man kaller det ytringsfrihet?

 

 

Si det til Malcolm X, Martin Luther King, Rosa Parks og andre. Mener du de burde holdt kjeft?

 

Om man kun skal ytre noe som ikke krenker noen så kan vi legge ned hele ytringsfriheten.

 

Terrorister vil bli krenket av at deres grusomme handlinger blir påpekt. Det er terroister som truer oss fordi vi ikke vil fjerne vår pressefrihet og ytringsfrihet.

 

Det er på sin plass å krenke ekstremistene. For terrorisme skal ikke diktere våre liv.

 

Det er på sin plass å krenke noen, såfremt det er i riktig kontekst. Når man brenner et norsk flagg krenker man en haug med nordmenn. Jeg respekterer muslimenes rett til å brenne flagg. Men de oser av dobbeltmoral om de mener at krenkende ytringer skal være forbudt.

 

Hykleriskem, dobbeltmoralske, ekstremistiske og fullstendig irrasjonelle er de som bedriver slikt.

Lenke til kommentar
Man trenger en avansert konsekvensanalyse. Man bryter en islamsk regel, derfor må man regne med hardt skyts tilbake. De har sjikanert noe hellig for muslimene. Slike reaksjoner må man bare forvente.

5553074[/snapback]

 

At muslimer regner med at ikke-muslimer skal følge islamske regler viser jo tydelig hvor latterlig det hele er. Selvsagt har ikke ikke-muslimer noe interesse av å følge muslimske regler, de er jo ikke muslimer! Doh. :hrm:

Lenke til kommentar
En liten tanke: I dag leste jeg om et skuespill som tok sted midt i Trondheim Sentrum. Det omhandlet et religiøst tema, nemlig Edens Hage. Midt i de travleste handlegatene i Trondheim vandret det rundt menn med halverigerte peniser som skulle symbolisere Adam og helt nakne damer som skulle være Eva. Dette burde vel sette ting i perspektiv.

5553298[/snapback]

 

Halverigerte peniser og nakne damer i gågata hadde vi ikke hatt under islamske lover. Ikke noe savn heller spør du meg.

Lenke til kommentar
Den økonomiske analysen din på kort sikt er helt riktig, de som er gira på aksjetrading vil tjene veldig gode penger nå.

5552855[/snapback]

Ikke bare de, uro i midtøsten fører alltid til at oljeprisen stiger. Og siden statens oljeskatter regnes i % av verdien som tas opp kommer statskassa til å sope inn i bøtter og spann. :yes:

Så det er faktisk norge som står bak hele greia. Våt kjære finansminister skjønte allerede i høst at for å oppfylle alle valgløftene må det mere penger inn i kassa. Så hvorfor ikke organisere et lite komplott som får hele midtøsten til å gå bananas.

Der har vi det :idea: Den som står bak det hele er Kristin Halvorsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...