Gå til innhold

Finnes det kredittkort til studender over 18?


janpedersen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, går dette bare gjennom datasystemer? Det er jo helt patetisk om det heter "student" og ikke er bare for studenter :p

5517840[/snapback]

Er det noe bedre at jeg er totalkunde? Det er tross alt navn alt sammen... Men joda, er jo litt rart...

5517860[/snapback]

 

Jeg var også totalkunde men ble flyttet over på studentsaken sånn plutselig.

Lenke til kommentar

I følge Dagens Næringsliv, så kommer Nordea best ut for studentene. Her kan man få MasterCard om man ønsker det, men mitt råd er å ikke handle på kreditt. Blir som oftest veldig dyrt i lengden.

 

Ellers så kan jeg komme med en liten oppklaring når det gjelder å vise studentleg for å bli studentkunde. Når man er mellom 18 og 23 år regnes man automatisk som studentkunde (ihvertfall i Nordea). Er man eldre enn dette må man nok vise id.

Lenke til kommentar

Samme gjør jeg med mitt Mastercard fra Postbanken også. Men har ikke årsavgift på det fordi det er med i pakketilbudet. (Samme pris om du ikke har det eller har det).

 

Synes det er greit å bruke når jeg betiller varer over internett pga. cash back regler etc.

 

Dessuten har man jo noen fine regler i kredittkjøpsloven (ikke sikker på om det var rett navn) så lenge man er forbruker. :)

 

Edit: De tok kopi av leg + student id for å bekrefte student status. Hvis du oppretter på internett må du nok legitimere seg for at det skal bli aktivt. He he

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...