aMo Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 OK, først og fremst vil jeg si at Metal Gear serien sansynligvis er den feteste spillserien EVER! Jeg digger Metal Gear over alt.. Så det er ikke DET opplegget jeg hater.. (Har jo tross alt spilt Metal Gear siden det var nytt på NES lixom) Opplegget jeg hater er at når vi endelig fikk MGS serien over på PC for noen år siden, så var det jævli fett.. Men, etter nummer 2 så fant vel Konami ut at det var litt penger å tjene ved å la seg kjøpe av spillkonsoll-gigantene, og derfor ser det ikke ut som vi PC-folk får spille MGS på våre PC'er.. Neida, vi må kjøpe PS2 og punge ut 500 spenn for spillet.. TULLBALL! Sånn.. da var det ute av systemet..
Wooho Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Gjørt det så mye da om MGS3 ikke kommer til PC da. Er tross alt et PS2 eksklusivt spill. Det samme skjedde jo med HALO, ener`n ble lansert til PC, men elendig porta. Hvorfor stresse amed det da spillet flyter så utrolig mye bedre på X-Boxen uansett. En PS2 koster ikke mere enn 800,- til 900,- nå fortiden.
Rampage Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 (endret) MGS skal spilles på playstation. EOD Endret 26. januar 2006 av Rampage
Deadringer Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 alle spill burde gis ut på pc, slik at folk ikke skal trenge å måtte punge ut flere tusen for spillekonsoller som ikke vil få nye spill i mer enn et par år. pc'er kan oppgraderes. stem pc i år!
Hr. Jenssen Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 ...Det samme skjedde jo med HALO, ener`n ble lansert til PC, men elendig porta... 5504323[/snapback] Øøh, okay? Og med det mener du...? Halo til PC var knallbra, det! Det krevde ganske så mye til sin tid å være, men grafikken var da fin, kontrollene fungerte perfekt, osv osv. Halo ti PC var fabelaktig! Tilbake til saken: Jeg har aldri vært noen fan av MGS, og jeg ser nå at de fleste som er MGS fans, er samtidig også PS2-spillere. Derfor synes jeg at det er helt greit om at MGS holder seg på PlayStation (hadde sikkert vært kult om det hadde kommet til PC også da - men jeg stiller meg likegyldig til om det måtte komme eller ikke). Slik jeg ser det, har vi PC-folk SplinterCell, mens Playstation-tilhengerne får sitte igjen med sitt MGS (er ikke i tvil om hvilken spillserie av de to JEG ville stemt på).
tuxerator Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Gjørt det så mye da om MGS3 ikke kommer til PC da. Er tross alt et PS2 eksklusivt spill. Det samme skjedde jo med HALO, ener`n ble lansert til PC, men elendig porta. Hvorfor stresse amed det da spillet flyter så utrolig mye bedre på X-Boxen uansett. En PS2 koster ikke mere enn 800,- til 900,- nå fortiden. 5504323[/snapback] MGS2 funker bedre på PS2 etter det jeg har lest...uansett, er du fan av MGS spillene, kjøp PS, de kommer dit først! NGC har en ekslusiv remake av MGS1, gjort om til MGS2 spille stil.
Dunedain Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Prøv heller Splinter Cell serien, det er mye bedre enn MGS, både på PC og konsoll
Isbilen Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 alle spill burde gis ut på pc, slik at folk ikke skal trenge å måtte punge ut flere tusen for spillekonsoller som ikke vil få nye spill i mer enn et par år. pc'er kan oppgraderes. stem pc i år! 5505357[/snapback] Nå er vel levetiden til en PC strengt tatt kortere enn en konsoll; selv om man regner med muligheten til å oppgradere er den ikke brukbar til spill (og lar seg ikke oppgradere til å bli det) når den er 4-5 år gammel. Husk at produsentene skal tjene penger og gjør det som er mest økonomisk forsvarlig. De fant vel ut at det var dårlig marked for MGS på PC...
Nevnarion Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 MGS skal spilles på playstation. EOD 5504613[/snapback] He said it!
d'espresso Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Prøv heller Splinter Cell serien, det er mye bedre enn MGS, både på PC og konsoll 5511921[/snapback] Crap.. Den kan ikke måle seg. Fy fa*en jeg husker jeg satt 7-8 timer hver dag en stund sammen med en venn og runda MGS3: Snake Eater. Og GC-remaken har jeg også runda par-tre ganger.. Fabelaktige begge to!!
aMo Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Skrevet 29. januar 2006 Splinter Cell serien er tøff.. Men kan ikke helt måle seg med Metal Gear.. Er noe spesielt der.. Det er vel en blanding av spilltype og nostalgi.. Og kanskje litt av den japanske oppfinnsomheten når det gjelder badguys..
Deadringer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Nå er vel levetiden til en PC strengt tatt kortere enn en konsoll; selv om man regner med muligheten til å oppgradere er den ikke brukbar til spill (og lar seg ikke oppgradere til å bli det) når den er 4-5 år gammel. Husk at produsentene skal tjene penger og gjør det som er mest økonomisk forsvarlig. De fant vel ut at det var dårlig marked for MGS på PC... 5511935[/snapback] ja, det stemmer jo det, men konsollene blir byttet ut relativt ofte og det sluttes å produsere spill til de som er avdanket. en pc kan du alltid bruke et eller annet komponent videre og slipper å kjøpe en komplett ny maskin hver gang
rulleguru Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Nå er vel levetiden til en PC strengt tatt kortere enn en konsoll; selv om man regner med muligheten til å oppgradere er den ikke brukbar til spill (og lar seg ikke oppgradere til å bli det) når den er 4-5 år gammel. Husk at produsentene skal tjene penger og gjør det som er mest økonomisk forsvarlig. De fant vel ut at det var dårlig marked for MGS på PC... 5511935[/snapback] ja, det stemmer jo det, men konsollene blir byttet ut relativt ofte og det sluttes å produsere spill til de som er avdanket. en pc kan du alltid bruke et eller annet komponent videre og slipper å kjøpe en komplett ny maskin hver gang 5516241[/snapback] Men et komponent koster gjerne like mye som en spillkonsoll.. Grafikkort, 3000,-, CPU, 2-3000,-. Dessuten kommer det ofte nye standarder så man må ha nytt hovedkort 1000,- nytt minne, 1000,-. Feks min pc er 3 år gammel (p4 2,6ghz) nytt grafikkort kjøpte jeg et års tid etter (6800gt) nå er prosessoren min litt treg til å spille nye spill, så for å oppgradere må jeg kjøpe nytt hovedkort, ny prosessor, OG nytt grafikkort siden standarden nå er pci-express.
Deadringer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 det kommer jo helt ann på hvilke standard du skal kjøre spillene i. konsoller spiller de oftest på laveste innstillinger og om du gjør det med pc'en også, så holder den leng emellom hver oppgradering
rulleguru Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 det kommer jo helt ann på hvilke standard du skal kjøre spillene i. konsoller spiller de oftest på laveste innstillinger og om du gjør det med pc'en også, så holder den leng emellom hver oppgradering 5516428[/snapback] Ja hvis du tror det så... PS2 er 6 år gammel, ikke mange pcer som er kjøpt for 6 år siden kan kjøre noen av dagens spill selv på lave innstillinger...
Pazman Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 MGS er spill som spilles best på konsoll, rett og slett grunnet at å sitte foran en tv med en kontroller i hånda gir bedre spilleglede på slike spill
stoff3r Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Øøh, okay? Og med det mener du...? Halo til PC var knallbra, det! Det krevde ganske så mye til sin tid å være, men grafikken var da fin, kontrollene fungerte perfekt, osv osv. Halo ti PC var fabelaktig! 5511379[/snapback] altså... beklager for offtopic altså. men det er ikke LOV å like halo til pc. nå vet jeg ikke om det var anderledes på xbox, men var det bare jeg som slet meg gjennom endeløse KNALL like rom inni de mørke lokalene til romvesnene? man gikk inn i et rom og lurte på, var det ikke dette rommet jeg var i 10 ganger på rad nå nettopp? ok så fikk man kjøre terrengbil i 10 minutter samlet i hele spillet. men sorry det holder ikke. dessuten kjørte det 30fps noe som slett ikke fungerte. og det krevde dønn masse hardware for å kjøre... nettopp 30 fps. SLITSOMT!! håper ingen sletter postn da sorry:P!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå