Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva det koster å fortolle varer over kr 1000;-?

"Importguiden"-linken i første post er nede, og mer å huske at gebyret på kr 85,- bare gjalt varer som koster mellom 200,- og 1000,-.

 

Posten tar ihvertfall 175,- når de skal fortolle en forsendelse med verdi over 1000,-.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvor mye pleier det å komme i frakt på en dvd fra amazon?

Har planer om å kjøpe denne, og lurer på om det er lurt å kjøpe en film til så det blir over 25$ (FREE Super Saver Shipping on orders over $25) eller la det være. Eller gjelder den regelen bare for USA kanskje?

Og et siste spørsmål: Hva heter det firmaet som lager en adresse i USA for deg som du kan bestille ting til som de videresender til deg?

Lenke til kommentar
Hvor mye pleier det å komme i frakt på en dvd fra amazon?

Har planer om å kjøpe denne,  og lurer på om det er lurt å kjøpe en film til så det blir over 25$ (FREE Super Saver Shipping on orders over $25) eller la det være. Eller gjelder den regelen bare for USA kanskje?

 

Free Super Saver Shipping gjelder kun innenfor USA. Tregeste frakt for 1 stk DVD koster rundt $7 tror jeg, rundt $10 for Airmail.

Lenke til kommentar
Noen som vet om Amazon UK har samme praksis som play.com angående utsending av flere varer som tilsammen blir over 200,-
Play.com

Tilbyr gratis frakt på alle varer. Hvis du bestiller flere filmer, pakker de én og én slik at du kommer under 200 kroners regelen for toll* (se informasjon under om 200 kroners regelen ved import lenger ned i denne psoten).

5500177[/snapback]

 

Noen erfaringer?

5789608[/snapback]

Hvis du bestiller flere varer hos amazon, så sender de dem stort sett sammen, men det hender det blir delt i flere. Jeg har ikke kjøpt mye DVDer fra amazon, men mange bøker og de har jeg fått noen ganger delt opp og andre ganger ikke. Det beste er nok å bestille flere sendinger og sørge for at de kommer under 200kr. Hvis du bestiller ting der noe er tilgjengelig raskt og noe tar det lang tid før er tilgjengelig kan det være at de deler det opp, men de kan også vente med å sende alt sammen.

 

En ting jeg har sett på noen DVDer som jeg har kjøpt fra CDON er at de kommer slik at jeg ikke kan skru av tekstinga. Det er greit å ha norsk tekst, men jeg vil gjerne kunne slippe.

Lenke til kommentar
Bestillte X-files Sesong 1 fra play.com, og den vart sendt tirsdag forrige veke, men har enda ikkje fått den. Bør eg være urolig for det?

 

Har aldri kjøpt noke der før, så vart usikker på kor lang tid det vil ta.

6037533[/snapback]

 

Nei du trenger ikke være urolig for det. Play.com er seriøse og skulle den ikke dukke opp, sender du dem en mail og de sender en ny. Men....Hvis den er over 200,- kroners grensen kan den ha blitt stoppet i tollen, og du vil da få et bre om å betale moms på den. Kan være det som gjør det.

Lenke til kommentar
Yes Asia

En del gode tilbud, men stort sett høyere priser enn retailere som er lands-spesifikke. Fri frakt for bestillinger over $39, relativt dyr frakt opp til det beløpet.

 

5500177[/snapback]

YesAsia har fram til slutten av juni satt ned grensen for fri frakt til $25, som gjør at de i praksis ofte blir billigst på en del asiatiske ting.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt noen (to) DVD-bokser fra CDON. Begge to har et litt småstygt cover som ligner på en VHS, riktignok var det papp rundt Sorte Orm-boksen, men uansett. Er alle boksene derfra slik? Vil jeg risikere det samme hvis jeg forhånsbestiller Lost-boksen når den kommer?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd sendit?

 

En annen ting er hva med ebay, det er et sted man kan få en del DVDer billig hvis en kan takle å kanskje ikke få norsk teksting, en god del av det nytt. Jeg har nettopp kjøpt et par serier til langt unner halvparten av hva jeg måtte betale i Norge. Sikkerheten er jo selvsagt ikke så bra som en vanlig butik.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd sendit?

 

En annen ting er hva med ebay, det er et sted man kan få en del DVDer billig hvis en kan takle å kanskje ikke få norsk teksting, en god del av det nytt. Jeg har nettopp kjøpt et par serier til langt unner halvparten av hva jeg måtte betale i Norge. Sikkerheten er jo selvsagt ikke så bra som en vanlig butik.

6039214[/snapback]

 

Har bestilt en del spill til X-Box 360 og en del filmer fra ebay og det ble billigt det. :D Bare pass på å sjekk feedbacken på personen, det er veldig viktig. :)

Lenke til kommentar

Har bestilt varer fra Play.com og CDWOW for en tid tilbake siden, uten å ha mottat noe enda. Har fått mail om at varene ble sendt fra dem 25.apr, men har gitt dem ekstra tid grunnet helligdager. Nå syns jeg det har gått litt for lang tid, og lurer på om det er noen med samme problem, eventuelt om det er andre som har bestilt etter dette, men allikevel fått varene sine.

Lenke til kommentar
Har bestilt varer fra Play.com og CDWOW for en tid tilbake siden, uten å ha mottat noe enda. Har fått mail om at varene ble sendt fra dem 25.apr, men har gitt dem ekstra tid grunnet helligdager. Nå syns jeg det har gått litt for lang tid, og lurer på om det er noen med samme problem, eventuelt om det er andre som har bestilt etter dette, men allikevel fått varene sine.

6063526[/snapback]

Hvor stor verdi per vare fra Play, og verdi og antatt størrelse fra Wow?

Er det mulig noe sitter fast i postfortollingen (det meste av det jeg får fra Wow stoppes hvis det er tykkere enn omtrent en standard dobbeldisc, som er ganske naturlig i og med at Wow bryter med int'l post og tollavtaler ved å sende varer internasjonalt uten å oppgi verdi)?

 

Har sett noen skriverier her på forumet (og på et par andre norske) at ting sendt fra Play siste del av april har tatt lang tid, og fra Wow varierer frakttida voldsomt (har opplevd to dager til rundt tre uker uten tollbehandling).

Lenke til kommentar
CDWOW: £13,99

Alt er altså under MVA-grensen

EDIT: Størrelse fra WOW, boks med 3 DVDer, burde ikke ta større plass en det + innpakning

6063684[/snapback]

Men det er mer enn stort nok til at postfortollerne har grunn til å ville vite hva den kostet, det er jo ikke oppgitt på Wow-pakker. At den er under mva-grensa kan de ikke vite før de ser en eller annen form for dokumentasjon.

Lenke til kommentar
EDIT: Størrelse fra WOW, boks med 3 DVDer, burde ikke ta større plass en det + innpakning

 

I april bestilte jeg en billig boks til rundt 100-lappen fra cd-wow som bestod av 2 vanlige DVD-cover i en pappboks. Denne ble stoppet av Posten og brevet om å bevise verdi kom ikke før ca. 4 uker etter at det var sendt fra cd-wow. Normalt er DVD'er fra cd-wow framme på rundt en uke, dermed har denne boksen trolig ligget hos Posten i nærmere 3 uker før de har kommet så langt at de har sendt ut verdi-forespørselen. Tragisk rett og slett. Selv om som Njål sier, til syvende og sist er det cd-wow sjøl å takke som ikke skriver på verdi. Men Posten er ufattelig treig til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...