Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Nice der fant jeg X-Files sesonger til 110 kr nice (dog i Part 1 og 2) men det gjør ingenting. :D Nå er jo spørsmålet om det er trygt å hendle fra denne siden? :hmm:

 

Er en stund siden jeg kjøpte noe hos DVDCrave, men da gikk det problemfritt. Det er en australsk butikk så de selger R4 DVD'er, men mange er ofte også R2 og endel australske DVD'er har også norsk tekst.

 

Vil forøvrig også anbefale forumet på http://www.dvdarkivet.no hvor det er mange som også deler sine erfaringer, et raskt søk fant jeg denne ang. X-Files hos DVDCrave: http://dvdarkivet.no/phpBB/viewtopic.php?t=8224

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVDSoon er en butikk jeg ikke vil anbefale å benytte. I løpet av 2005 gikk de konkurs, de forlot en stor mengde kunder (inklusiv norske) med utestående beløp uten å betale tilbake, etter først å ha holdt kundene sine for narr og deretter å hale ut tiden før konkursen. DVDSoon endret kjøpskontraktvilkårene en rekke ganger, uten samtykke fra kunder, og disse horrible vilkårene står den dag i dag. DVDSoon ble senere "kjøpt opp" av et annet selskap som fremdeles driver DVDSoon, men det spekuleres i hvem som egentlig står bak, de opprinnelige eierene eller nye. Nettbutikken DVDImport drives også av de samme folka som nå står bak DVDSoon.

Lenke til kommentar

Vil legge min absolutte støtte til _crs_ i å anbefale folk å ikke bruke dvdsoon eller dvdimport. Hadde det ikke vært for at jeg brukte kredittkort (Mastercard) og ikke debetkort (som Visa), og relativt forbrukervennlig norsk lovgiving når det gjelder nettkjøp med kort, ville jeg tapt rundt NOK1000 på DVDSoon da de begynte å slite.

Som _crs_ skriver, de forandret kundevilkår (og påberopte seg tilbakevirkende kraft), og løy til kunder og banker/kredittkortselskap i i overkant av et halvt år før de gikk under/gjennopsto som en del av DVD Import.

Lenke til kommentar
Tror det er litt lurt (okaj, det er VELDIG lurt) å si HVORFOR de sist nevnte butikkene ikke er å anbefale.

5531225[/snapback]

En link til de postene som advarer hadde sikkert vært smart hvis tråden blir lang.

 

Ellers, påpeke at linken til DVD Import (som det advares mot av meg) i første post er feil, slik den er går den til www.import.com, og ikke www.dvdimport.com.

Lenke til kommentar
Vil legge min absolutte støtte til _crs_ i å anbefale folk å ikke bruke dvdsoon eller dvdimport. Hadde det ikke vært for at jeg brukte kredittkort (Mastercard) og ikke debetkort (som Visa), og relativt forbrukervennlig norsk lovgiving når det gjelder nettkjøp med kort, ville jeg tapt rundt NOK1000 på DVDSoon da de begynte å slite.

Som _crs_  skriver, de forandret kundevilkår (og påberopte seg tilbakevirkende kraft), og løy til kunder og banker/kredittkortselskap i i overkant av et halvt år før de gikk under/gjennopsto som en del av DVD Import.

5528572[/snapback]

 

 

Eeeh. Visa og Mastercard har da vitterlig mulighet for chargeback hvis du ikke får varene du har bestilt. Så om du bruker debetkort så er det bare å benjytte seg av chargebACKEN. De som bruker kredittkort har også e nbeskyttelse i lovverket ja, men man må ikke glemme muligheten for chargeback heller.

 

Har handlet litt fra www.dvdboxoffice.com. Gratis frakt og har aldri opplevd noe tull med tolla selv om jeg har bestilt for over 200 kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...