Gå til innhold

Diskusjon rundt network marketing - MLM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men du.... Din  inntekt er jo også avhengig av de som er under deg, "passiv inntekt", som du kaller det... Dette gjør at ihvertfall dette punktet ligger mer over i pyramidespill enn nettverksmarkedsføring.

5559499[/snapback]

Hvorfor det?

5559992[/snapback]

Ref. din egen lille tabell på forrige side.

Lenke til kommentar
Men du.... Din  inntekt er jo også avhengig av de som er under deg, "passiv inntekt", som du kaller det... Dette gjør at ihvertfall dette punktet ligger mer over i pyramidespill enn nettverksmarkedsføring.

5559499[/snapback]

Hvorfor det?

5559992[/snapback]

Ref. din egen lille tabell på forrige side.

5560405[/snapback]

 

Din inntekt fra teamet ditt er selvfølgelig avhengig av hvor mye produkter de omsetter...

Lenke til kommentar
Så du ikke hva du postet?

5561731[/snapback]

 

Ja.. din prosvisjon er basert på produktomstningen til dine distributører og ikke startavgiften som de betaler inn i en pyramide..

 

Jo selvfølgelig skal man følge loven.. men likevel er det ikke alle som gjør det ser du.. Når det gjelder mitt selskap så har alle kunder 90 dagers ubetinget returrett på alle produkter fra datoen på kvitteringen. Produktet kan være uåpnet, halvt oppbrukt eller helt oppbrukt. Kunden leverer bare tilbake emballasjen og kvitteringen og kunden får alle pengene igjen. Distributøren får nye, salgbare produkter av selskapet.

 

Dette overgår alle lovpålagte returretter så det holder.. ;)

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Men provisjonen din er ikke bare basert på produktsalg. Den er jo, og det legger du heller ikke skjul på, i det du prater om din passive inntekt, basert på rekrutteringsinntekter. Delvis.

 

Dette bringer selskapet ditt over i den "gale kolonnen". Kanskje det ellers er på rett side? Poenget er bare at sjekk-skjemaet ditt ikke gjorde meg noe mindre skeptisk.

Lenke til kommentar
Men provisjonen din er ikke bare basert på produktsalg. Den er jo, og det legger du heller ikke skjul på, i det du prater om din passive inntekt, basert på rekrutteringsinntekter. Delvis.

 

Dette bringer selskapet ditt over i den "gale kolonnen". Kanskje det ellers er på rett side? Poenget er bare at sjekk-skjemaet ditt ikke gjorde meg noe mindre skeptisk.

5563046[/snapback]

 

Nei for jeg tjener ikke en krone ved å kun rekruttere. Får kun prosenter av produktomsetningen.. Det er det som er forskjellen..

 

Jeg kan godt rekruttere 10.000 mennesker, og jeg tjener ikke en eneste krone på det om ingen av de omsetter noen produkter (altså at de tjener penger selv)...

Lenke til kommentar
Jeg vil jo kalle det også for rekrutteringsinntekter mer enn salg. Men for all del...

5564874[/snapback]

 

Definisjonene er kanskje litt uklare her:

 

Rekrutteringsinntkt: Du får penger for bare å ha registrert inn en ny distributør vanligvis utifra en startavgift som den nye distributøren betaler inn for få lov til å bli med. Dette er uavhengig om den nye distributøren har omsatt noen produkter eller ikke. Du får også penger når den nye distributøren din registerer inn en ny under seg igjen.

 

Produktomsetning/salg: Du får en prosent av det distributøren din omsetter av produkter. Dette som en betaling for jobben du har gjort med å lære opp den nye personen med produkt og salgskunnskaper. Du hjelper også distributøren med de første temakveldene/homeparty og forretningspresentasjonene praktisk. Jo dyktigere du er til å lære opp, motivere og følge opp den nye distributøren, jo mer vil personen vanligvis omsette. Omsetter ikke personen produkter, tjener du heller ingen penger på han/hun.

Lenke til kommentar

Mytene rundt NM er mye basert på medias oppslag av svært useriøse aktører i bransjen noe som er forståelig og vi i bransjen må respektere.

 

God Nettverks Markedføring handler om riktig informasjon.

 

Nettverks markedsføring går ikke ut på å "verve" gud og hver mann. Det er en tullete myte.

I korthet går det ut på å søke etter og sortere mennesker som har interesse for så og gi disse den informasjonen de trenger for a ta en vel fundert avgjørelse.

 

For min del vil jeg aldri ta inn en ny partner som ikke er 100% sikker på att han selv vil starte eller har forstått konseptet fullt ut.

 

Og en annen ting, du trenger overhodet ikke 100 som får 100 . Det er urealistisk.

 

Sannheten er at du kan lykkes godt med kun 3 - 4 gode partnere ved å samarbeide tett med disse. Mange som har vært i bransjen noen år og lever av det, rekrutterer kansje bare 1 - 2 nye partnere i året og sørger for at disse er skikkelig i gang før de tar inn nye.

 

La oss være jordnære og si at de fleste som driver med NM ikke lever av det. Men for svært mange gir det en kjærkommen og viktig ekstra inntekt på alt fra 1.000 - 5-6.000 kroner per måned. Jeg tror det er det vi kan tilby de aller fleste mennesker, en ekstra inntekt. For de som har større ambisjoner, ligger muligheten der med langt større innsats og en profesjonell holding til det man driver med.

 

Det er ofte det som ødelegger ryktet til NM at enkelte har for store ambisjoner, uten å vite hva det krever av innsats. Jeg tror at alle bør opplyses om dette. Sett deg lave mål i starten, som foreks. å skaffe 2-3 nye kunder i måneden og å kunne tjene en 2-5 tusen i måneden etter en viss tid. Det er realistisk for alle som vil. Samtidig skal man være klar over de større mulighetene som dog de færreste oppnår, (akkurat som i samfunnet forøvrig). Forøvrig ser en for tiden en klar tendens til at flere og flere har dette som levebrød.

 

TIL SLUTT: I Nettverks Markedsføring er det umulig å lykkes uten at dine partnere lykkes.

Det er en av de fantastiske fordelene som i hvertfall inspirer meg til å hjelpe andre å tjene noen ekstra kroner i måneden. Da vet de at det er mulig og så er det opp til hver enkelt hvor langt man vil nå.

 

 

Oddvin

Tidligere småbedrifts eier.

 

"Wealthy People Build Networks... Everyone Else Looks for Work"

Robert Kiyosaki - Bestsellende forfatter "Rich Dad, Poor Dad"

Lenke til kommentar
Jeg vet jeg sa jeg skulle holde meg borte fra diskusjonen, det skal jeg opprettholde, men kunne ikke dy meg fra å poste en liten link; there's always another gullible idiot.

5627593[/snapback]

 

Det var et synspunkt fra en som ikke liker måten å jobbe på (Nettverk) og det er jo helt greit det. NM vil ikke passe for alle som det er med det aller meste her i verden.

 

Når det gjelder Nikken så gjelder jo egentlig det samme for andre institutter med alternativ behandling. Magnetterapi er det mange salonger som driver med ellers også og folk har delte meninger om det. Noen er for og tror på det, andre har ingen tro på det.

 

Ettersom Nikken har eksistert i så mange år så må det være folk som tror på magnetterapi og som har effekt av det ellers ville det ikke være marked for Nikkens produkter tjenester og det ville ikke gått lang tid for selskapet hadde gått konk. Enkelt og greit.

 

"there's always another gullible idiot" Dette gjelder da for pyramider..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

[Kynisk-satirisk modus] Pyramide(-lignende) firmaer er nåtidens utluker-faktor, og tar i bruk naturloven: survival of the fittest. Av de som av en eller annen grunn lar seg lure av slikt svindel, enten av dumhet, naivitet, senilitet, sykdom - gud vet hva, vil majoriteten tape økonomisk, i beste fall komme ut av det i null. Deres økonomi og sosiale status vil helt klart forringes, deres livskvalitet forverres og deres evne til reproduksjon vil avta. Om 100 år er vil kanskje menneskeheten være totalt immune mot slikt, da genene som gir etter for den type fristelser er ute av gen-poolen :!: [/Kynisk-satirisk modus]

 

Det som skremmer meg mest med slikt er vel at de menneskene som reklamerer for dette har så gjennomført tro på seg og sitt, det virker nesten som ren hjernevasking. De ville framstått som langt mer seriøse om de tok til seg kritikk og sa seg enige i allmenne oppfatninger. Mangelen på et slikt sunt forhold mellom produkt, selger og oss andre er for meg et stort faresignal i seg selv.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
[Kynisk-satirisk modus] Pyramide(-lignende) firmaer er nåtidens utluker-faktor, og tar i bruk naturloven: survival of the fittest. Av de som av en eller annen grunn lar seg lure av slikt svindel, enten av dumhet, naivitet, senilitet, sykdom - gud vet hva, vil majoriteten tape økonomisk, i beste fall komme ut av det i null. Deres økonomi og sosiale status vil helt klart forringes, deres livskvalitet forverres og deres evne til reproduksjon vil avta. Om 100 år er vil kanskje menneskeheten være totalt immune mot slikt, da genene som gir etter for den type fristelser er ute av gen-poolen  :!:  [/Kynisk-satirisk modus]

 

Det som skremmer meg mest med slikt er vel at de menneskene som reklamerer for dette har så gjennomført tro på seg og sitt, det virker nesten som ren hjernevasking. De ville framstått som langt mer seriøse om de tok til seg kritikk og sa seg enige i allmenne oppfatninger. Mangelen på et slikt sunt forhold mellom produkt, selger og oss andre er for meg et stort faresignal i seg selv.

5738362[/snapback]

 

Les gjennom tråden du..

Lenke til kommentar
Da forumet har blitt nyoppdelt flyttes denne fra annen utdanning til andre jobber.

Selv mener jeg at tråden burde flyttes til Søppel, evt. (dårlig)Humor, men nok om det.

 

Til dere som ikke tror MLM er seriøst! NÅ kan man ta UTDANNING innen MLM!

Se denne linken: http://www.agconsult.no/article.asp?w=2386165&x=3632

Javel? Interessant:

Studiet gir totalt 18 credits fra et meget vel ansett amerikansk universitet. 1 credit fra USA er omtrent 1,5 studiepoeng etter norsk standard. Det universitetet vi samarbeider med, har generell godkjenning for overføring av oppnådde credits derfra til samtlige norske universitet og høgskoler

Kjære deg, hvordan i all verden skal jeg ta slikt seriøst? "Vel ansett amerikansk universitet", denne setningen oser jo seriøsitet... Si meg, selger de også dr.juris. titler?

 

Men jeg ble faktisk litt nysgjerrig på dette, etter et raskt søk på AG Consult endte jeg opp med navnet "Arve G." (da personvern er en fin ting har jeg valgt å ikke skrive fullstendige navn) — etter litt research fant jeg ut at "Arve G." har jobbet med kursvirksomhet i MLM-kontekst før, da sammen med en som heter "Roy K."

 

Det er nå det begynner å bli spennende; "Arve G." og "Roy K." har nemlig jobbet sammen og holdt kurs (vekkelsesmøter) for euroSMART medlemmer rundt om i landet!

 

Men hvem er egentlig denne "Roy K."? Jo — han var gründer i MLM-verstingen euroSMART! Han er også en kriminell som er blitt anmeldt for å ha lurt medlemmene i euroSMART for rundt 30 milllioner kroner. Kan man kalle dette et "seriøst kurs", når selskapet som avholder kurset eies av "Arve G." — som hjalp "Roy K." med sin MLM-karriere i euroSMART (som kostet medlemmene 30 millioner)?

Lenke til kommentar
Da forumet har blitt nyoppdelt flyttes denne fra annen utdanning til andre jobber.

Selv mener jeg at tråden burde flyttes til Søppel, evt. (dårlig)Humor, men nok om det.

 

Ehm.. Hvordan kan du komme med noe sånt? Du snakker faktisk om fulltidsjobben/ekstrajobben til tusenvis av lykkelige mennesker her..

 

Kjære deg, hvordan i all verden skal jeg ta slikt seriøst? "Vel ansett amerikansk universitet", denne setningen oser jo seriøsitet... Si meg, selger de også dr.juris. titler?

 

Men jeg ble faktisk litt nysgjerrig på dette, etter et raskt søk på AG Consult endte jeg opp med navnet "Arve G." (da personvern er en fin ting har jeg valgt å ikke skrive fullstendige navn) — etter litt research fant jeg ut at "Arve G." har jobbet med kursvirksomhet i MLM-kontekst før, da sammen med en som heter "Roy K."

 

Det er nå det begynner å bli spennende; "Arve G." og "Roy K." har nemlig jobbet sammen og holdt kurs (vekkelsesmøter) for euroSMART medlemmer rundt om i landet!

 

Men hvem er egentlig denne "Roy K."? Jo — han var gründer i MLM-verstingen euroSMART! Han er også en kriminell som er blitt anmeldt for å ha lurt medlemmene i euroSMART for rundt 30 milllioner kroner. Kan man kalle dette et "seriøst kurs", når selskapet som avholder kurset eies av "Arve G." — som hjalp "Roy K." med sin MLM-karriere i euroSMART (som kostet medlemmene 30 millioner)?

 

Javel så har kanskje denne personen vært med i useriøse selskaper før (Kankskje uvitende om at det var useriøst, men hvem vet). Flere som har vært med i noe som ikke var bra, for så å ta til vettet eller få åpnet øynene for den seriøse delen av bransjen og begynt å jobbe med den.

Uansett så er MLM en legitim bransje (Snakker da selvfølgelig om den seriøse delen) og det er det coaches om her.. Som du leser så har det universitetet godkjenning for overføring av studiepoengene til samtlige norske universiteter og høgskoler så jeg ser ikke poenget ditt..

 

Ta deg en tur på det gratis infomøtet da og hør hva kurset går ut på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...