Gå til innhold

Diskusjon rundt network marketing - MLM


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg har sett meg lei på all uvitenheten om Network Mareting og MLM så jeg tenkte jeg kunne starte en diskusjon om dette da jeg skal prøve avlive alle mytene folk har om at MLM bare er no drit og at det er ren svindel UANSETT hvis man kan rekruttere nye forhandlere (noe som selfølgelig er så feil det kan få blitt)...

 

Det er selfølgelig åpent for utspill fra alle og hvem som helst kan svare på spørsmål/påstander folk måtte ha.

 

Her kommer en liten innledningforklaring som jeg postet i en annen tråd om MLM:

 

Skal du jobbe med Team Marketing/Direktesalg/Nettverk/MLM så for guds skyld bli med i et selskap som er medlem av Direktesalgsforbundet

 

Det garanterer at selskapet er seriøst og det er produktet som er i fokus...

 

Til dere som sier at MLM er no møkk og at det er pyramider: Hva er en pyramide? Svar meg på det. Skal vedde for at 98% av dere ikke vet det...

 

Egentlig er alle firmaer pyramider.. De har en toppsjef som sitter på toppen og håver inn masse penger.. han har underdirektører under seg igjen og avdelingsledere, skiftledere og vanlig ansatte.. slik går det nedover... er ikke det også en pyramide?

 

Network Marketing er verdens mest rettferdige markedføringsmetode. Det gir ALLE mennesker mulighet til å bygge sin egen organisjasjon med like muligheter som første mann. (Alle har muligheter til å bli "toppsjef") det har ingen ting å si om du er med først eller senere.. den som jobber hardest, tjener mest. Det overnevnte gjelder selvfølgelig kun seriøse nettverksselskaper som selger PRODUKTER (og har det som hovedfokus)

 

Det er fire måter å tjene penger på:

 

Først de to man ALDRI blir rik av:

1) Ansatt

Du får den samme lønna hver måned.. bytter timer mot kroner og får ikke mer eller mindre uansett hvilken innsats legger i arbeidet ditt. Du jobber for ANDRE. Du jobber for å oppfylle sjefen din (eller bedrifteiers) drømmer, ikke dine egne.

 

2) Selvstendig Næringsdrivende

Her er du din egen sjef og du jobber for deg selv. Men her er det MYE større risiko i forhold til å være ansatt da du ikke har noen av rettighetene, konseptet er ikke prøvd ut, krever stor investering, er du ikke på tjener du ikke penger osv osv. Her må det jobbes HARDT hele tiden! Slækker du, slutter det.. enkelt og greit

 

Så de to siste som folk kan bli rike av:

3) Bedriftseier med mange ansatte

Du har folk som jobber for deg. Du dupliserer tiden din. Du har mulighet for myye høyere inntekt enn en ansatt har og du oppnår uavhengig inntekt. Uavhengig inntekt vil si at om du er på ferie i 3 mnd så vil fortsatt bedriften gå (de ansatte som er igjen på jobb jobber jo fortsatt) og du tjener like mye penger, kanskje tilogmed mer hvis firmaet ditt vokser i den perioden.

Network Marketing går under denne kategorien. Du har alle fordelene, men du slipper alle bakdelene med ansatte (Pensjonsordninger, arbeidsgiveravgift, sykepenger osv osv) da disse jobber som "selvstendige". Alle som er distributører har muligheten til å bygge opp et team av distributører/selgere som de må lære opp og følge opp. Disse distributørene har igjen samme mulighet som deg og når de blir uavhengige og jobber uten din hjelp og bygger sine egne team, ja da begynner dupliseringens kraft virkelig å vise seg. Omsetningen av produkter blir etterhvert STOR i din organisasjon og du får en prosent av den. Genialt og SUPER RETTFERDIG!

Jeg vil heller ha 1% av 100 menneskers arbeid enn 100% av egen innsats

 

4)Investeringer

Her kan man tjene penger på å investere i eiendom, aksjer osv. La pengene jobbe for deg, ikke du for dem. Det er ikke mange som har denne muligheten da det selvfølgelig krever at du har stor kapital. De fleste starter som regel med metode nr 3 for så å begynne å investere når de har tjent opp kapitalen..

 

 

 

LES DETTE OG SKJØNN DET!! NETWORK MARKETING ER GENIALT OG SUPER RETTFERDIG!! Det er de såkalte pyramideselskapene som utgir seg for å være MLM selskaper som har gitt denne geniale bransjen så dårlig rykte. Du kan ikke sitte på ræva og ikke gjøre noen ting for å bli rik på MLM. du må jobbe og du må jobbe HARDT!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig er alle firmaer pyramider.. De har en toppsjef som sitter på toppen og håver inn masse penger.. han har underdirektører under seg igjen og avdelingsledere, skiftledere og vanlig ansatte.. slik går det nedover... er ikke det også en pyramide?

5493718[/snapback]

 

Forskjellen er vel at selv de på bunnen får lønn i en vanlig lønnspyramide..

Lenke til kommentar
Egentlig er alle firmaer pyramider.. De har en toppsjef som sitter på toppen og håver inn masse penger.. han har underdirektører under seg igjen og avdelingsledere, skiftledere og vanlig ansatte.. slik går det nedover... er ikke det også en pyramide?

5493718[/snapback]

 

Forskjellen er vel at selv de på bunnen får lønn i en vanlig lønnspyramide..

5494100[/snapback]

 

Det var ment som en illustrasjon. Folk tror at bare man kan rekruttere og de ser strukturen så tror de at det dermed er en pyramide (les svindel) uansett..

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Nå har du i din relativt labre oppsummering antatt at alle former for markedsføring som får produkter ut til kundene er like effektive; etter din modell er det eneste som skiller disse fordelingen av lønn og fortjeneste i distribusjonskjeden. Dette er selvfølgelig ikke korrekt – de fleste foretrekker faktisk å handle hos velrennomerte forretninger som vet hva de driver med og kan stille en solid garanti for dette, fremfor en tilfeldig selger som dukker opp på døren. Det er greit nok at denne sistnevnte faktisk er avhengig av salg for å få inntekter, men dette impliserer ikke at man vil få fordelene ved konvensjonelle kjøp likevel.

 

Det er ikke det at nettverkssalg kun er forbundet med glætte selgere med lakksko og sleskete linjer som gjør nettverkssalg latterlig labert, det er de intrinsielle begrensningene i forretningsformen som gjør at den ikke tiltrekker seg annet enn dropouts fra VGS. Om jeg fornærmer trådstarter eller andre når jeg sier dette får jeg bare beklage det, men jeg klarer ikke komme bort fra det faktum at tvilsomme salgsformer stort sett er forbeholdt de som ikke klarer å lykkes i et mer organisert forretningsliv. Sprøytet om at man må jobbe hardt og vil lykkes så fantastisk skjønner jeg bare ikke, det er en latterlig og arkaisk forenkling å tro at forretningsdrift (selv salg) kun handler om å pushe flest mulig produkter til kunder.

 

For øvrig kan man fint bli rik på samtlige av alternativene du nevner, i alle fall vesentlig rikere enn de fleste alarm-, dorullholder- og støvsugerselgere jeg har kommet over.

Lenke til kommentar
De har en toppsjef som sitter på toppen og håver inn masse penger.. han har underdirektører under seg igjen og avdelingsledere, skiftledere og vanlig ansatte.. slik går det nedover... er ikke det også en pyramide?

Det er det dummeste jeg har hørt. Det er et hierarki, ikke en pyramide. En pyramide i denne sammenhengen er et "firma" hvis hovedbeskjeftigelse er interne pengeoverføringer, der man ikke har noen reell verdiskapning, jfr "aksjer", "medlemskap" osv.

Lenke til kommentar
Nå har du i din relativt labre oppsummering antatt at alle former for markedsføring som får produkter ut til kundene er like effektive; etter din modell er det eneste som skiller disse fordelingen av lønn og fortjeneste i distribusjonskjeden. Dette er selvfølgelig ikke korrekt – de fleste foretrekker faktisk å handle hos velrennomerte forretninger som vet hva de driver med og kan stille en solid garanti for dette, fremfor en tilfeldig selger som dukker opp på døren. Det er greit nok at denne sistnevnte faktisk er avhengig av salg for å få inntekter, men dette impliserer ikke at man vil få fordelene ved konvensjonelle kjøp likevel.

 

Hva er fordelene med konvensjonelle kjøp fremfor kjøp gjennom direktesalg? Ingen så vidt jeg kan se.. Du får ikke personlig oppfølging og service som kunde ved konvensjonelt kjøp. Du får ikke varene levert på døra. Du får ikke personlig rådgivning og tips på hvordan du kan på best mulig nyttiggjøre deg av produktet/ene du har kjøpt. osv. Du snakker også om garanti. Hvilke butikker lar deg prøve f.eks en shampoo og/eller en tannkrem eller hva du vil i 90 dager (3 mnd), returnere det og få pengene tilbake om du ikke skulle være tilfreds med produktet?

 

Forutsetningen er selvfølgelig at du handler av en distributør i et seriøst selskap med seriøse produkter. Du kan også handle mye dårlige produkter (les drit) i vanlige butikker som absolutt ikke holder mål.

 

Det er ikke det at nettverkssalg kun er forbundet med glætte selgere med lakksko og sleskete linjer som gjør nettverkssalg latterlig labert, det er de intrinsielle begrensningene i forretningsformen som gjør at den ikke tiltrekker seg annet enn dropouts fra VGS.

 

Begrensninger? Det finnes ingen begrensninger i Nettverksmarkedføring.

 

Om jeg fornærmer trådstarter

Slapp av.. det gjør du ikke. jeg lever livet med network marketing! Synes litt synd på deg egentlig at du ikke forstår hvilke fantastiske muligheter Network Marketing gir helt vanlige mennesker.

 

andre når jeg sier dette får jeg bare beklage det, men jeg klarer ikke komme bort fra det faktum at tvilsomme salgsformer stort sett er forbeholdt de som ikke klarer å lykkes i et mer organisert forretningsliv.

I Network Marketing er det helt vanlige mennesker som oppnår uvanlige resultater. Det synes jeg er en genial setning.

Men det er flere forskjellige definisjoner på å lykkes. Å lykkes kan være å få en fornøyd kunde. Å lykkes kan være å få en jobb i det hele tatt. Å lykkes kan være å få masse penger. Jeg mener at jeg lykkes med å få nok penger i tillegg til å ha mulighet til å styre min egen tid. oppnå uavhengig inntekt. Jobbe når og så mye jeg vil uten at det går utover inntekten min. Ikke ha en sjef som skal bestemme over min hverdag, når jeg skal/ om jeg får ha ferie osv.

 

Sprøytet om at man må jobbe hardt og vil lykkes så fantastisk skjønner jeg bare ikke, det er en latterlig og arkaisk forenkling å tro at forretningsdrift (selv salg) kun handler om å pushe flest mulig produkter til kunder.

Er det noen som har sagt at å jobbe hardt er kun å pushe flest mulig produkter ut til kunder? Network Marketing handler om å være en god leder, være troverdig, yte god service til kunder og downlines, motivere, lære og følge opp ditt team. Men selvfølgelig er det viktig å ha omsetning eller så blir det jo ikke no penger. Sånn er det jo overalt.. Om en bilforhandler ikke solgte biler så hadde det ikke vært så mye vits å være en bilforhandler vel...

Forskjellen på Team Marketing og vanlig tradisjonell handel er at man kutter at alle mellomleddene mellom Produsent og Forbruker. I tradisjonell handel så er det mange mellomledd som skal ha hver sin del av kaka. Den største delen går til reklame/markedsføring. I Team Marketing er det oss distributører som tar seg av alle leddene og det er vi som får betalt for det.

hvis du ikke skjønner hvordan man kan lykkes med Network Marketing så anbefaler jeg deg å lese boken "Skab din egen Succes" av Kim Madsen og Edit Moltke-Leth

Kim Madsen har vært distributør i Forever Living Products siden 1998. I fjor tjente han over 10 millioner på Forever.

 

For øvrig kan man fint bli rik på samtlige av alternativene du nevner, i alle fall vesentlig rikere enn de fleste alarm-, dorullholder- og støvsugerselgere jeg har kommet over.

Hvor har folk det fra at det gjennom direktesalg kun selges dritt? Det er faktisk stikk motsatt. Med direktesalg får du som regel veldig gode produkter med kvalitet som oftest langt overgår produkter du får kjøpt i vanlig butikk. Direktesalgsselskaper med dårlige produkter vil ikke gå særlig bra...

De store pengene ligger i å kunne duplisere tiden sin.. Hva tror du røkke hadde blitt rik om han skulle gjort jobben alene? Han dupliserer tiden sin gjennom mange ansatte. Det fungerer på samme måte i MLM bare mye enklere. Man slipper den store risikoen og de enorme investeringene det krever å starte stor business og man har alle fordelene.

Lenke til kommentar
De har en toppsjef som sitter på toppen og håver inn masse penger.. han har underdirektører under seg igjen og avdelingsledere, skiftledere og vanlig ansatte.. slik går det nedover... er ikke det også en pyramide?

Det er det dummeste jeg har hørt. Det er et hierarki, ikke en pyramide. En pyramide i denne sammenhengen er et "firma" hvis hovedbeskjeftigelse er interne pengeoverføringer, der man ikke har noen reell verdiskapning, jfr "aksjer", "medlemskap" osv.

5497311[/snapback]

 

Hvis du leser hele innlegget så vil du skjønne at jeg prøver å spørre hva som er en pyramide. En pyramide er vel i ordets forstand ren svindel og som du sier et firma som selger luft (ingen reel verdiskapning). Men direktesalg i form av selskaper som er seriøse er ikke pyramider men likevel kaller folk det for pyramider og at man blir "lurt" inn i det.

MLM kan på veldig mange områder sammenliknes med Franchise systemer som McDonalds. Man har et konsept som er ferdig prøvd ut og bevist at fungerer og man gir den som vil mulighet til å starte opp egen butikk på det konseptet. Det som skremmer mange fra å gjøre dette er at det som regel kreves mange hundretusen kroner i startkapital som må investeres i starten og det er det ikke mange som har råd til eller er villig til å ta den risikoen. MLM er det samme, men det kreves ingen stor investering fordi man jobber hjemmefra og trenger ikke lagerplass, kontorer osv.

Lenke til kommentar
For øvrig kan man fint bli rik på samtlige av alternativene du nevner, i alle fall vesentlig rikere enn de fleste alarm-, dorullholder- og støvsugerselgere jeg har kommet over.

5496483[/snapback]

 

QFT. :yes:

 

Nettverksmarkedsføring er fint for de på toppen, soper inn penger av lettlurte disipler.

5497396[/snapback]

 

Nå snakker du om rene pyramidespill altså svindelselskaper som utgir seg for å være Nettverksselskaper for å skjule svindelen.

Lenke til kommentar
2) Selvstendig Næringsdrivende

Her er du din egen sjef og du jobber for deg selv. Men her er det MYE større risiko i forhold til å være ansatt da du ikke har noen av rettighetene, konseptet er ikke prøvd ut, krever stor investering, er du ikke på tjener du ikke penger osv osv. Her må det jobbes HARDT hele tiden! Slækker du, slutter det.. enkelt og greit

Du jobber hardt, du får pengene. That easy. Hvordan er det mange selskaper starter? Ville kanskje anbefalt å formelt ansette seg selv i et AS, men det går ut på et.

 

Alt som handler om verving gjør meg i utgangspunktet meget skeptisk. Meget. Hvorfor må jeg selge konseptetet videre til bestemor, ekskjæresten og ekskjærestens nye svigemor? Og hva når disse har "kjøpt konseptet"? Hvem skal jeg selge til da? De fleste klarer seg med et mobil-abonnement, meg bekjent. Noen trenger kanskje tre, men de som trenger tre.... De kjøper ikke av ovennevnte selger.... Så rart...

 

Hvorfor gjør de ikke det? De foretrekker å handle av en kjent selger man stoler på. Jeg vet ikke hvor mye jeg stoler på han som skal selge slankedietter utenfor butikken jeg.

 

Franchise er jo en del annerledes. Tror neppe jeg ville startet en franchise-store - men det er en annen sak. Joda, du sender pengene opp i systemet. Men hver stakkars ryddehjelp driver ikke og er selvstendig næringsdrivende i eget firma og må sende penger oppover. Forresten, var det ikke du som fortalte at man ikke ble rik av å være selvstendig næringsdrivende? Så vidt jeg har forstått baserer de fleste nettverksselskaper seg på at du registrerer deg som nettopp dette... Oisann...

Lenke til kommentar

Jeg slenger inn et lite innlegg mellom alle trippelpostene dine, MicrolaXx....

 

Du starter første innlegg med å forklare hvorfor Network Marketing IKKE er pyramidespill, men kan du for oss vanlige folk også forklare hva det går ut på? Hvor er VERDISKAPINGEN i denne næringen? Og hvorfor er dette så mye bedre enn alle andre salgsmetoder og markedsføringsstrategier?

 

Dernest må du forklare hvorfor du lever i den villfarelsen at selvstendig næringsdrivende ikke kan bli rike. Har du en god ide, jobber hardt for den og bruker de riktige metodene, er det ikke noen grunn til at du ikke skal lykkes.

 

Sorry, men dette henger ikke på greip...

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke svare konkret på hvert enkelt punkt, det er simpelthen ikke verdt bruken av tid, da poster jeg heller svada i en OT-baren-tråd.

 

Men, MicrolaXx, alt du skriver høres ut som om det er snytt ut av en av reklamebrosjyrene som blir delt ut til selgere (ehh, unnskyld, «selvstendig næringsdrivende») for tilfeldig svada ordentlige butikker ikke vil ta inn (ja, det er derfor produktene er dårligere, det er faktisk slik at de fleste produsenter vil prøve å selge sine produkter på steder der folk er interessert i å kjøpe ting). Når du skriver en «genial og rettferdig salgsform» burde det egentlig stått «enkel måte for kyniske mennesker å utnytte tapere». Når du sier at det ikke kreves «mange hundre tusen i startkapital» betyr dette i praksis at markedet flommer over av useriøse selgere som ikke evner annet enn å tenke på kort sikt. Å ha en solid bedriftsstruktur, et sentralt lager, god opplæring av ansatte og solide tradisjoner har sine verdier.

Lenke til kommentar

Man har jo hørt historier om sentralbordamene på seksti som prøver å selge vaskemidler og hva det måtte være... Og folk kjøper kanskje en pakke, men hva lærer de? At det vaskemiddelet slettes ikke var like godt som Ome eller hva slikt heter, fra butikken. Og visstnok er det billigere for dere selgere å kjøpe 1000 pakker for vidresalg, enn hundre. Og de som først går rett på nettverkssalgs-pinnen, de går ihvertfall på neste pinne, og kjøper tusen pakker vaskemiddler.

 

Akk og ve...

Lenke til kommentar
Alt som handler om verving gjør meg i utgangspunktet meget skeptisk. Meget. Hvorfor må jeg selge konseptetet videre til bestemor, ekskjæresten og ekskjærestens nye svigemor? Og hva når disse har "kjøpt konseptet"? Hvem skal jeg selge til da? De fleste klarer seg med et mobil-abonnement, meg bekjent. Noen trenger kanskje tre, men de som trenger tre.... De kjøper ikke av ovennevnte selger.... Så rart...

Du må ikke rekruttere alle men du tilbyr folk muligheten. Ifølge en artikkel i aftenposten kunne 1 av 2 tenke seg å starte for seg selv. Hvorfor jobber ikke annenhver nordmannfor seg selv da? Kanskje de ikke vil ta risikoen det medfører? Kanskje de ikke har midlene eller tiden som skal til? Kanskje de ikke vet hva de vil starte opp med? Da kan Network Marketing være mid i blinken for mange siden det ikke er noen krav til investering, ingen krav til minsteomsetning og du kan jobbe i ditt eget tempo og hjemmeifra. Du kan bygge opp din egen business ved siden av full jobb! Selvfølgelig vil ikke alle jobbe med nettopp det du driver, men kanskje de kun vil ha produktene dine og kun være kunder og handle av deg?

 

Hvorfor gjør de ikke det? De foretrekker å handle av en kjent selger man stoler på. Jeg vet ikke hvor mye jeg stoler på han som skal selge slankedietter utenfor butikken jeg.

Man stoler vel på folk man kjenner? Det er lettest å begynne med folk du kjenner eller har en relasjon til, men da er det selvfølgelig viktig at du driver med noe som holder mål og som ikke er svindel. Pass på at det er tilfredshetsgaranti på produktene og at det ikke går an å tape penger om de skulle velge å begynne å jobbe med det. Medlem av direktesalgsforbundet er en god garanti.

 

Anbefal alle du prater med å prøve produktene og anbefal de mulighetene. Bruk produktene og prat med folk.

 

Franchise er jo en del annerledes. Tror neppe jeg ville startet en franchise-store - men det er en annen sak. Joda, du sender pengene opp i systemet.

Man betaler for forhandlerlisens og får lov å bruke konseptet og merkevaren og starte din egen bedrift basert på det. Fordelen er at det er ferdig utviklet og velprøvd og det er bevist at det fungerer og at det som regel er en sterk merkevare.

 

Men hver stakkars ryddehjelp driver ikke og er selvstendig næringsdrivende i eget firma og må sende penger oppover.
Nei men de jobber for at sjefen skal tjene penger. Rydding må til, men hvis han som eier bedriften skal fly å rydde og gjøre all jobben selv så blir det lite med tid til verdiskapning.
Forresten, var det ikke du som fortalte at man ikke ble rik av å være selvstendig næringsdrivende? Så vidt jeg har forstått baserer de fleste  nettverksselskaper seg på at du registrerer deg som nettopp dette... Oisann...

Se punkt nr 3. Det er det som er så kraftfullt med network marketing. Man DUPLISERER tiden! Tenk deg at du har et team med tilsammen 12 personer under deg som hver legger ned 10 timer i uka hver. Det blir tilsammen 130 timer utført arbeid i uka og du har selv bare jobbet 10 timer. Om du skulle ta en uke ferie så er fortsatt 120 timer utført arbeide igjen.. Du tjener fortsatt penger! Skjønner? Jobben din er å lære opp dine downlines til å gjøre akkurat det samme som deg! Hjelp andre mennesker til suksess så oppnår du selv suksess. Med selvstendig (punkt 2) over så mener jeg uten å ha ansatte til å jobbe for deg.

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Jeg slenger inn et lite innlegg mellom alle trippelpostene dine, MicrolaXx....

 

Du starter første innlegg med å forklare hvorfor Network Marketing IKKE er pyramidespill, men kan du for oss vanlige folk også forklare hva det går ut på? Hvor er VERDISKAPINGEN i denne næringen? Og hvorfor er dette så mye bedre enn alle andre salgsmetoder og markedsføringsstrategier?

Verdiskapningen er som i de fleste andre firmaer omsetning av produkter selvfølgelig.

Fordi man ikke har alle de dyre mellomleddene. Da trenger ikke selve selskapet og bruke penger på grossister, detaljister, reklame og alt slikt. Det er ufattelig mye penger som går med i reklame. Isteden gir de pengene som ellers skulle blitt brukt på det til å betale distributørene godt for jobben de gjør gjennom fortjeneste og bonuser. Dermed slipper de å fire på kvaliteten for at produktene ikke skal koste alt for mye og derfor kan de tilby produkter av høyeste kvalitet.

 

Når kvaliteten er på topp så passer "munn til munn" markedsføringen ypperlig! Det finnes ikke mer effektiv markedsføring enn det! Når folk er fornøyd med produktene så anbefaler de andre å prøve de.

 

Dernest må du forklare hvorfor du lever i den villfarelsen at selvstendig næringsdrivende ikke kan bli rike. Har du en god ide, jobber hardt for den og bruker de riktige metodene, er det ikke noen grunn til at du ikke skal lykkes.

 

Sorry, men dette henger ikke på greip...

Selvfølgelig kan man tjene bra penger som selvstendig, men da må du jobbe omtrent døgnet rundt. Merk at jeg prater om å ikke ha ansatte "under deg" nå.

Det jeg forbinder med rik er at du har mye penger og har et godt liv privat også. Tar del i barnas oppvekst. At du kan oppfylle dine drømmer. Gjøre som du vil. Styre din egen tid. Jobber du døgnet rundt så kan det bli litt vanskelig.. Man kan selvfølgelig jobbe mye og spare penger og investere det i eiendom f.eks, men det krever mye.

 

I N.M kan det holde med å sette av 10 timer i uken på å omsette produkter og bygge team så har du en uavhengig inntekt du kan leve etter 4-6 år.

Alt etter hvor hardt og målrettet du jobber blir resultatene deretter.

Lenke til kommentar
Og visstnok er det billigere for dere selgere å kjøpe 1000 pakker for vidresalg, enn hundre. Og de som først går rett på nettverkssalgs-pinnen, de går ihvertfall på neste pinne, og kjøper tusen pakker vaskemiddler.

 

Akk og ve...

Det er nok ikke sånn gitt... :roll:

Du bestiller produkter når du har solgt de. Du har en fast "rabatt" i forhold til utsalgspris som da blir din fortjeneste...

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke svare konkret på hvert enkelt punkt, det er simpelthen ikke verdt bruken av tid, da poster jeg heller svada i en OT-baren-tråd.

 

Men, MicrolaXx, alt du skriver høres ut som om det er snytt ut av en av reklamebrosjyrene som blir delt ut til selgere (ehh, unnskyld, «selvstendig næringsdrivende») for tilfeldig svada ordentlige butikker ikke vil ta inn (ja, det er derfor produktene er dårligere, det er faktisk slik at de fleste produsenter vil prøve å selge sine produkter på steder der folk er interessert i å kjøpe ting). Når du skriver en «genial og rettferdig salgsform» burde det egentlig stått «enkel måte for kyniske mennesker å utnytte tapere». Når du sier at det ikke kreves «mange hundre tusen i startkapital» betyr dette i praksis at markedet flommer over av useriøse selgere som ikke evner annet enn å tenke på kort sikt. Å ha en solid bedriftsstruktur, et sentralt lager, god opplæring av ansatte og solide tradisjoner har sine verdier.

5499424[/snapback]

 

Jeg sier det fordi det er sånn det er...... :roll:

 

Butikker tar det ikke inn fordi de ikke får ta de inn! De selges kun gjennom distributørene! Dette er fordi grunnleggeren vil gi alle mennesker en mulighet og at det er en veldig effektiv markedsføringsmetode. I tillegg skal kundene ha personlig oppfølging og topp service. Gir ikke distributøren det så mister han kundene enkelt og greit og de finner kanskje en annen distributør å kjøpe fra.

 

Hvordan kan dette bli utnytting? Det koster dem ingenting å bli distributør, man tjener penger selv (akkurat like mye som alle andre dist. uansett om de er over under deg) når man selger noe. Selger man ikke noe så tjener man ikke penger og den personen over deg tjener heller ingenting på deg når du ikke omsetter noe. Det er ingen årlige avgifter, det er ingen krav til minstekjøp eller minsteomsetning....

 

Bonusen du mottar av omsetningen til ditt team er betaling for jobben du har gjort med å gi mennesker muligheten og for opplæringen og supporten du gir dem. jo bedre jobb du gjør her, jo bedre jobb gjør distributøren og han får større suksess. dermed får du også større suksess..

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Sentralt i dette: Hvem er nederst i pyramiden... Dupliserer den tiden?

5499468[/snapback]

Som med alt annet så er timing viktig! veksten vil mest sannsynlig flate litt ut etter en del år (flere tiår), men det blir stadig født mennesker og produktene har gjensalg. De blir tomme og da skal folk ha mer. Dessuten tjener man ikke evig nedover i organisjonen. I Forever stopper det etter 3 såkalte managergenerasjoner. Men man kan bygge så bredt man vil. Network Marketing er en bransje i sterk vekst! Potensialet er utrolig stort! Det vil aldri være en "bunn". I teorien, ja, men i praksis, nei.

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...