Gå til innhold

Diskusjon rundt network marketing - MLM


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg har sett meg lei på all uvitenheten om Network Mareting og MLM så jeg tenkte jeg kunne starte en diskusjon om dette da jeg skal prøve avlive alle mytene folk har om at MLM bare er no drit og at det er ren svindel UANSETT hvis man kan rekruttere nye forhandlere (noe som selfølgelig er så feil det kan få blitt)...

 

Det er selfølgelig åpent for utspill fra alle og hvem som helst kan svare på spørsmål/påstander folk måtte ha.

 

Her kommer en liten innledningforklaring som jeg postet i en annen tråd om MLM:

 

Skal du jobbe med Team Marketing/Direktesalg/Nettverk/MLM så for guds skyld bli med i et selskap som er medlem av Direktesalgsforbundet

 

Det garanterer at selskapet er seriøst og det er produktet som er i fokus...

 

Til dere som sier at MLM er no møkk og at det er pyramider: Hva er en pyramide? Svar meg på det. Skal vedde for at 98% av dere ikke vet det...

 

Egentlig er alle firmaer pyramider.. De har en toppsjef som sitter på toppen og håver inn masse penger.. han har underdirektører under seg igjen og avdelingsledere, skiftledere og vanlig ansatte.. slik går det nedover... er ikke det også en pyramide?

 

Network Marketing er verdens mest rettferdige markedføringsmetode. Det gir ALLE mennesker mulighet til å bygge sin egen organisjasjon med like muligheter som første mann. (Alle har muligheter til å bli "toppsjef") det har ingen ting å si om du er med først eller senere.. den som jobber hardest, tjener mest. Det overnevnte gjelder selvfølgelig kun seriøse nettverksselskaper som selger PRODUKTER (og har det som hovedfokus)

 

Det er fire måter å tjene penger på:

 

Først de to man ALDRI blir rik av:

1) Ansatt

Du får den samme lønna hver måned.. bytter timer mot kroner og får ikke mer eller mindre uansett hvilken innsats legger i arbeidet ditt. Du jobber for ANDRE. Du jobber for å oppfylle sjefen din (eller bedrifteiers) drømmer, ikke dine egne.

 

2) Selvstendig Næringsdrivende

Her er du din egen sjef og du jobber for deg selv. Men her er det MYE større risiko i forhold til å være ansatt da du ikke har noen av rettighetene, konseptet er ikke prøvd ut, krever stor investering, er du ikke på tjener du ikke penger osv osv. Her må det jobbes HARDT hele tiden! Slækker du, slutter det.. enkelt og greit

 

Så de to siste som folk kan bli rike av:

3) Bedriftseier med mange ansatte

Du har folk som jobber for deg. Du dupliserer tiden din. Du har mulighet for myye høyere inntekt enn en ansatt har og du oppnår uavhengig inntekt. Uavhengig inntekt vil si at om du er på ferie i 3 mnd så vil fortsatt bedriften gå (de ansatte som er igjen på jobb jobber jo fortsatt) og du tjener like mye penger, kanskje tilogmed mer hvis firmaet ditt vokser i den perioden.

Network Marketing går under denne kategorien. Du har alle fordelene, men du slipper alle bakdelene med ansatte (Pensjonsordninger, arbeidsgiveravgift, sykepenger osv osv) da disse jobber som "selvstendige". Alle som er distributører har muligheten til å bygge opp et team av distributører/selgere som de må lære opp og følge opp. Disse distributørene har igjen samme mulighet som deg og når de blir uavhengige og jobber uten din hjelp og bygger sine egne team, ja da begynner dupliseringens kraft virkelig å vise seg. Omsetningen av produkter blir etterhvert STOR i din organisasjon og du får en prosent av den. Genialt og SUPER RETTFERDIG!

Jeg vil heller ha 1% av 100 menneskers arbeid enn 100% av egen innsats

 

4)Investeringer

Her kan man tjene penger på å investere i eiendom, aksjer osv. La pengene jobbe for deg, ikke du for dem. Det er ikke mange som har denne muligheten da det selvfølgelig krever at du har stor kapital. De fleste starter som regel med metode nr 3 for så å begynne å investere når de har tjent opp kapitalen..

 

 

 

LES DETTE OG SKJØNN DET!! NETWORK MARKETING ER GENIALT OG SUPER RETTFERDIG!! Det er de såkalte pyramideselskapene som utgir seg for å være MLM selskaper som har gitt denne geniale bransjen så dårlig rykte. Du kan ikke sitte på ræva og ikke gjøre noen ting for å bli rik på MLM. du må jobbe og du må jobbe HARDT!

5493718[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann folkens!

jeg har nettopp blitt forhandler innen direktesalg, er overbevist om at jeg skal tjene gode penger på dette.

det kreves selvfølgelig hardt arbeid, men ikke så krevende som jeg tidligere har hatt det som arbeidstaker. har jobbet 100% fast + ekstra i en annen jobb, tilsammen ca.130%-180% pr mnd. Med direktesalgkonseptet i mitt firma får jeg super opplæring,kurs hvis jeg ønsker det og bekjentskap med mange som driver med det samme. her hjelper vi hverandre til suksess, men pengene kommer ikke av seg selv,uansett hav en jobber med.

leste at det er mange som kritiserer denne måten å jobbe på, bra egentlig, så slipper vi unna slike negativ elementer i vårt salgsteam iallefall.

de får heller være lønnslaver uten karrieremuligheter på bensinstasjonen på hjørnet, rimi oppi gata, fabrikken ved elva.

jeg er stolt av å være med på å selge gode livsstil, helse og velværeprodukter, og samtidig jobbe med å bygge salgsteam, inkluderer mennesker jeg ønsker suksess. det ender med at alle de jeg bryr meg om vil få det fett ved å arbeide hardt og ikke bare bli utslitt.

så............honnør til alle dere som tror dere vet noe som ikke vi vet, og kaller dette pyramide og gudene vet hva. fortell meg heller hva dere gjør for å tjene penger. det må være noe som er enda bedre enn det jeg og mine likesinnede jobber med.

 

B_MILLER

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Fint bilde. Hører produktet med til de med god eller dårlig kvalitet? Ikke greit å si ut fra artikkelen, gitt. Antageligvis er det fine produktet en representant for den med den dårlige kvaliteten, ettersom planten i seg selv helt klart må være en representant for den gode kvaliteten. ;)

 

Eller kanskje det var det første bildet som dukket opp da journalisten søkte etter "Alo Vera" i ScanPix databasen.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...