Gå til innhold

Diskusjon rundt network marketing - MLM


Anbefalte innlegg

MicrolaXx: Greit, jeg skal holde meg unna tråden din etter dette innlegget.

 

Grunnen til at jeg engasjerer meg i debatten er enkel, jeg er lei av at mennesker blir lurt til å tro på propagandaen fra ledere i nettverksselskaper. Selv om det i ett av tilfellene vi har diskutert ikke er snakk om noen startavgift, er det mange som bruker enorme mengder tid på å jobbe mot et mål som uansett er uoppnåelig, og som utelukkende gagner toppene. Det loves gull og grønne skoger, uten at det finnes noen som klarer å argumentere saklig for grunnlaget bak disse fantastiske mulighetene.

 

Jeg har ikke på noe punkt i debatten forsøkt å sverte deg, men det er ikke til å legge skjul på at jeg er dypt uenig i en del av det du kommer med og er overbevist om at du tar grunnleggende feil. Jeg har fra diskusjonens begynnelse vært fullt klar over at jeg aldri ville skifte synspunkt, men dette har lite med saken å gjøre. Jeg diskuterer ofte med sosialister, uten at jeg går inn i disse diskusjonene med tanke på å skulle bli sosialist. Når jeg nå likevel trekker meg fra diskusjonen er det fordi jeg synes du skal få lov til å holde på som du vil i tråden du har startet selv, og den observante leser av tråden vil plukke opp et og annet om skyggesiden ved nettverksselskaper om de leser gjennom det som allerede er skrevet.

 

Uenigheten mellom oss akter jeg ikke å beklage, men om du har oppfattet noe av det jeg har skrevet som personangrep beklager jeg selvfølgelig dette, det har aldri vært min intensjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meningen med denne tråden var egentlig å svare på spørsmål fra folk som vil vite litt mer om NM og kanskje har noen spm som de lurer på.

Derfor synes jeg at vi som stiller oss kritiske til MLM bør så absolutt få lov til å komme med våre synspunkter. Det finnes nok av mennesker som er blitt svindlet av MLM, vi trenger ikke flere - vår "oppgave" er derfor på mange måter å forklare (på en enkel måte) at det ikke er økonomisk mulig for alle å bli rike i et MLM-system.

 

Det oligarki man følger i slike MLM-struktur gjør det derimot mulig for en særdeles liten gruppe (elite) å bli rike, dette er jeg fullstendig klar over — men gjelder dette alle? Det er ikke uten grunn at man ofte ser at toppene i konkursrammede MLM-nettverk stifter nye pyramider få uker etter.

 

Jeg gjør ikke dette for å flame, jeg gjør dette pga. min primitive omtanke-instinkt. Ikke, jeg gjentar, ikke bruk energien deres på å selge kosmetikk og forvente at du skal bli rik på at dine venner og familiemedlemmer under deg. Investér heller tiden din i andre ting, som f.eks. utdannelse eller et skikkelig sosialt liv.

Lenke til kommentar
Meningen med denne tråden var egentlig å svare på spørsmål fra folk som vil vite litt mer om NM og kanskje har noen spm som de lurer på.

Derfor synes jeg at vi som stiller oss kritiske til MLM bør så absolutt få lov til å komme med våre synspunkter. Det finnes nok av mennesker som er blitt svindlet av MLM, vi trenger ikke flere - vår "oppgave" er derfor på mange måter å forklare (på en enkel måte) at det ikke er økonomisk mulig for alle å bli rike i et MLM-system.

 

Det oligarki man følger i slike MLM-struktur gjør det derimot mulig for en særdeles liten gruppe (elite) å bli rike, dette er jeg fullstendig klar over — men gjelder dette alle? Det er ikke uten grunn at man ofte ser at toppene i konkursrammede MLM-nettverk stifter nye pyramider få uker etter.

 

Jeg gjør ikke dette for å flame, jeg gjør dette pga. min primitive omtanke-instinkt. Ikke, jeg gjentar, ikke bruk energien deres på å selge kosmetikk og forvente at du skal bli rik på at dine venner og familiemedlemmer under deg. Investér heller tiden din i andre ting, som f.eks. utdannelse eller et skikkelig sosialt liv.

5554418[/snapback]

 

Det er fullt økonomisk mulig å bli rik på det jo.. Men det er ikke mulig for alle fordi alle passer ikke til denne type jobbing. Det krever at du er meget målbevisst, driftig og vil jobbe hardt for å nå dine mål. Det er en mulighet for alle som ønsker å drive for seg selv eller ha en liten ekstrainntekt eller drømmer om høy inntekt og øknomisk uavhengighet..

Lenke til kommentar
Hoho! Se igjennom et par gamle NRK-dokumentarer om pyramidemiljøene! Der står mennesker som ikke nyter suksess av "NM" frem.

5556841[/snapback]

 

Ja pyramidemiljøene.. Pyramider er ikke MLM-selskaper/NM-selskaper, det er pyramider.. De utgir seg for å være MLM selskaper for å kamuflere pyramiden..

Det er klart de ikke blir rike når de blir svindlet...

Lenke til kommentar
MLM selskaper er for naut som lar seg lure gang på gang..

5552402[/snapback]

 

Nei det er pyramider du snakker om her.. En pyramide er ikke et MLM-selskap, det er en pyramide.. Multi-Level-Marketing. Det er den markedsføringsmodell som ligger i tiden og som vokser mest. Jeg snakker da selvfølgelig om den seriøse delen av virksomheten.

Lenke til kommentar
Hvis du er målbevisst, drift og vil jobbe har for nå dine mål; ja da ville jeg heller anbefale deg å starte din egen virksomhet!

5557332[/snapback]

 

Ja det er jo nettopp det du gjør! Fordelen er at du slipper risikoen og den høye investeringen som ofte kreves.

5557345[/snapback]

Hvilken risiko påtar du deg? At du må betale gjelden din? At selskapet går dårlig(Det hjelper jo lite om det da er et MLM-selskap?)

 

Nå må jeg få høre. Den høye investeringen? 100 000 i egenkapital som du antagelig vil trenge til å kjøpe inn datamaskiner, printer, og annet utstyr en virksomhet trenger? Jeg ser ikke problemet.

 

EDIT: Og om du synes det er for høy egenkapital så registrerer du bare et selskap i et annet land, og registrerer det som NUF i Norge. Hu hei, nei riskioen er nok neppe høyere enn med et MLM-selskap...

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Meningen med denne tråden var egentlig å svare på spørsmål fra folk som vil vite litt mer om NM og kanskje har noen spm som de lurer på.

Derfor synes jeg at vi som stiller oss kritiske til MLM bør så absolutt få lov til å komme med våre synspunkter. Det finnes nok av mennesker som er blitt svindlet av MLM, vi trenger ikke flere - vår "oppgave" er derfor på mange måter å forklare (på en enkel måte) at det ikke er økonomisk mulig for alle å bli rike i et MLM-system.

Ja absolutt, men jeg setter pris på om dere kan ta til dere svarene dere får. Jeg kommer med seriøse svar til dere og da forventer jeg at dere tar de seriøst. Jeg gidder sitte her å lyve heller..

Det oligarki man følger i slike MLM-struktur gjør det derimot mulig for en særdeles liten gruppe (elite) å bli rike, dette er jeg fullstendig klar over — men gjelder dette alle? Det er ikke uten grunn at man ofte ser at toppene i konkursrammede MLM-nettverk stifter nye pyramider få uker etter.

Hvor mange ganger må jeg si at vi IKKE prater om pyramider, men SERIØSE selskaper som omsetter en vare eller tjeneste og ikke luft-aksjer!

 

Jeg gjør ikke dette for å flame, jeg gjør dette pga. min primitive omtanke-instinkt. Ikke, jeg gjentar, ikke bruk energien deres på å selge kosmetikk og forvente at du skal bli rik på at dine venner og familiemedlemmer under deg. Investér heller tiden din i andre ting, som f.eks. utdannelse eller et skikkelig sosialt liv.

Ditt ord er min lov! Amen... :roll: Hvordan kan du komme med slike uttalelser når du åpenbart ikke vet du prater om.. ? Sett deg inn i det før du uttaler deg på den måten.. Les noen bøker, hør på folk som har erfaring osv. Media er jo som kjent veldig trangsynte og er kun ute etter å skrive om skandaler som vi alle vet.. Vi hører aldri noe om den seriøse delen.. Kun pyramidene..

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Hvis du er målbevisst, drift og vil jobbe har for nå dine mål; ja da ville jeg heller anbefale deg å starte din egen virksomhet!

5557332[/snapback]

 

Ja det er jo nettopp det du gjør! Fordelen er at du slipper risikoen og den høye investeringen som ofte kreves.

5557345[/snapback]

Hvilken risiko påtar du deg? At du må betale gjelden din? At selskapet går dårlig(Det hjelper jo lite om det da er et MLM-selskap?)

 

Nå må jeg få høre. Den høye investeringen? 100 000 i egenkapital som du antagelig vil trenge til å kjøpe inn datamaskiner, printer, og annet utstyr en virksomhet trenger? Jeg ser ikke problemet.

 

EDIT: Og om du synes det er for høy egenkapital så registrerer du bare et selskap i et annet land, og registrerer det som NUF i Norge. Hu hei, nei riskioen er nok neppe høyere enn med et MLM-selskap...

5557392[/snapback]

 

Ja akkurat.. Om et MLM sekslap går dårlig kan du jo enkelt sjekke på utviklingen og historien til selskapet. Jeg vil da anbefale deg å gå inn i et selskap som har holdt på i mange år (helst minst over 10 år) og kan vise til en solid økonomi og vekst.

 

Starter du opp eget, så må du først ha en forretningsidé. Så må du investere og bygge opp strukturen, leie lokaler, markedføre deg (Som er SVINDYRT) og evt. ansette mennesker før du har tjent en eneste krone. Og du vet jo ikke hvordan markedspotensiale til ditt nye selskap er og hvordan det vil gå. Så må du jobbe hardt og lenge (ofte over flere år) før du sitter igjen med et evt. overskudd.

 

Går det dårlig sitter du igjen med masse gjeld, du har jobbet hardt for ingenting og drømmen din er knust.

 

Med NM er investeringen lav. Du jobber hjemmeifra, du trenger ikke lokaler, lager, ansatte osv. Du har garatier på den ivesteringen av produkter du evt måtte foreta hvis du skulle finne ut det ikke var noe for deg likevel.

Har selskapet holdt på i mange år og har hatt sterkt utvikling, så er det jo bevist at konseptet fungerer og du løper ikke den risikoen heller. Markedføringen går på munn-til-munn metoden gjennom at du prater med dine venner, har homeparties o.l og anbefaler produktene. Er de fornøyde så kjøper de igjen og igjen og de vil kanskje bli distributører og selv tjene penger på å anbefale produktene videre til sine bekjentskaper. Er de ikke fornøyd får de igjen pengene sine.

 

Jeg hadde overskudd på min virksomhet med en gang.

 

Igjen, at du velger riktig selskap er ALFA OG OMEGA! Direktesalgsforbundet er en god sikkerhet, men vær også nøye med å undersøke selv.

Lenke til kommentar
Jeg gjør ikke dette for å flame, jeg gjør dette pga. min primitive omtanke-instinkt. Ikke, jeg gjentar, ikke bruk energien deres på å selge kosmetikk og forvente at du skal bli rik på at dine venner og familiemedlemmer under deg. Investér heller tiden din i andre ting, som f.eks. utdannelse eller et skikkelig sosialt liv.

Ditt ord er min lov! Amen... :roll: Hvordan kan du komme med slike uttalelser når du åpenbart ikke vet du prater om.. ? Sett deg inn i det før du uttaler deg på den måten.. Les noen bøker, hør på folk som har erfaring osv.

Det er nettopp det jeg har gjort siden WGI var populært blant nordmenn i Spania sommeren 2002. Jeg er nemlig blitt forsøkt vervet inn i WGI, Forever Living og Moluno. Det faktum at du mener at jeg "åpenbart ikke vet hva jeg prater om", kan jeg for så vidt akseptere som argument i en slik debatt — men husk på at jeg hovedsakelig henter mine synspunkter fra fremtredende økonomer verden over som har uttalt seg om MLM.

 

Jeg mener ikke å flame — jeg kommer kun med synspunkter blandet med litt fakta som, forståelig nok, er meget upopulært blant deg og dine.

Lenke til kommentar

Du kan starte ditt eget firma fra hjemmekontoret... Da har du ikke nye utgifter til lokaler. Ansatte klarer du deg uten, ihvertfall i starten. Lager? Du kan selge en tjeneste.

 

En bekjent/vennine av familien sa faktisk opp sin jobb(og den var ikke så dårlig betalt, og de fleste visste hvem damen var) og startet eget firma. Firmaet importerer helsekostprodukter. I kjelleren har hun nå kontor og lager, og har ansatt to damer til å hjelpe seg.

 

Poenget? Det går an. Og hvorfor jeg har mer tro på noe du selv starter? Fordi DU faktisk går mer inn for det. Du brenner for det. Du tørr å satse litt. Du vil at det skal gå. Jaha, jeg har aldri hatt noe forhold til aloe vera. Men skitt au, jeg kan jo tjene penger sier du, jeg starter jeg. Men jeg brenner langt fra for ideen. Det er problemet.

Lenke til kommentar
Poenget? Det går an. Og hvorfor jeg har mer tro på noe du selv starter? Fordi DU faktisk går mer inn for det. Du brenner for det. Du tørr å satse litt. Du vil at det skal gå. Jaha, jeg har aldri hatt noe forhold til aloe vera. Men skitt au, jeg kan jo tjene penger sier du, jeg starter jeg. Men jeg brenner langt fra for ideen. Det er problemet.

 

Det er akkurat det jeg gjør! Jeg ble utrolig engasjert av effekten produktene hadde på meg (startet som vanlig sluttkunde) og klarte ikke la være å fortelle andre om det! Fikk høre om forretningsmulighetene som lå i selskapet og startet opp som distributør.

 

Jeg brenner for produktene og selskapet!

 

Det er selvfølgelig en viktig del av det. Å gå god for produktene og brenne for de og muligheten.

 

Jeg sitter ikke her og fraråder folk å starte opp sin egen virksom het på vanlig måte, for all del. Det er mange som drømmer om å starte for seg selv, men ikke alle som har muligheten, ressursene og er villlig til å ta risikoen. Det er mange forskjellige grunner. Derfor er Network Marketing et genialt alternativ!

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...