Gå til innhold

Kan hunder hikke?

J@cob

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter med hunden min på fanget nå, hun skjelverr av redsell og fra tid til tid, fordi en brann alarm gikk, og nå får hun noen "hikke" lignende rykk i hele kroppen, så kan hunder hikke? :hmm:

Edit: Tenkte jeg skulle legge til hvorfor hun var redd :p

Endret av J@cob
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hund liker å rape og fise..

Og skal den f.eks. rape, så strekker han trynet sitt mot mitt, og raper den høye, lange og kraftige rapen..

Skal han fise, så setter han seg ned med framenden, strekker ut ræva, og fiser den store stygge fisen..

hunder er noen morsomme dyr..

Skrevet

en av bikkjene mine pleide faktisk å komme bort til meg for å fise. jeg måtte begynne å ta den i nakkeskinne for å få den til å slutte med det. gud, så jævelig som det lukter

Skrevet
Nei, de kan ikke hikke.

5458717[/snapback]

Jo, de kan hikke. Hunden min hikket for under ti minutter siden.

5458790[/snapback]

Jeg bare tullet. :whistle:

Skrevet

Er forresten mer vanlig for at valper hikker enn voksne hunder. Hadde en rottweiler valp på besøk forrige dagen og den hikket og da kom eg på kor søt de høres ut når de gjør det. Santoz er nå 2år og eg har ikke hørt han hikke siden han var valp. :D

Skrevet (endret)

Hvis en hund (som oftest valper) hikker mye kan det være at den har spoleorm. Valpen får hikkeutbrudd når marken beveger seg over mellomgulvet og skaper iritasjon. Det kan være lurt å få den undersøkt hos en dyrlege, men hvis det kom etter at den ble skremt av en brannalarm er det sikkert ikke det

Endret av big lebowsky
Skrevet
Spoleormen angriper særlig unge dyr og er nokså alminnelig hos valper. Når hunden har et lite antall ormer, ser man ingen særlige symptomer, men når ormene blir mange, blir det en helt annen sak. valpen trives ikke, hårlaget blir glansløst, buken blåser seg opp og hunden får ofte hikke. Iblant »kjører hunden slede», det vil si den aker seg bakover på enden. Den kaster også opp og man kan finne orm i oppkastet.
Skrevet

Hun begynte å hikke, når den satt på fanget mitt og skalv av skrekk, eneste gangen jeg har opplevd det tror jeg, så tviler på at det er "Spoleorm" som er årsaken, men det kan jo hende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...