Gå til innhold

Rome på Canal +

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en meget bra serie. Her kan dere lese litt mer om den.

Nå er jo jeg spesielt interessert i romerne da, men jeg tror serien vil falle flere i smak. Som HBO-produksjon er den selvfølgelig ganske så skruppelløs når det kommer til språkbruk, sex og vold, noe jeg er storfan av. Serien har kanskje en tung start som prøver å presentere det romerske samfunnet så vi kan forstå det, men det er slettes ingen lett jobb. Det romerske samfunnet var så forskjellig fra vårt, med tanke på holdninger, virkelighetsoppfatning osv at det skal vanskelig la seg gjøre å illustrere dette gjennom hvilket som helst etermedium.

Serien bygger seg opp med rivaliserende maktkonstellasjoner og private krangler, noe som får sitt heftige klimaks etter hvert. Denne serien anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Begynte å se den, og ble imponert! Det er meget sjelden jeg bryr meg om serier, men dette ser ut til å være noe av det beste jeg kan huske å ha sett

Skrevet
I dag starter en serie kalt Rome på canal +.

Ser ganske interessant ut, vet ikke om noen har sett noe av dette før

5447496[/snapback]

Premiere den 18 da.Den skal jeg få med meg.

Skrevet (endret)

Ja, der var serien på vei, så jeg får sett den til slutt.

Det sies at det skal komme en andre sesong, men ikke før om 1 år. :ermm:

Endret av Smirnoff
Skrevet
I dag starter en serie kalt Rome på canal +.

Ser ganske interessant ut, vet ikke om noen har sett noe av dette før

5447496[/snapback]

Premiere den 18 da.

5454726[/snapback]

ups, der gikk jeg visst litt i fella :blush:

Cun:

Hvor mange episoder har du sett?

De fire første

Skrevet
Utrolig irriterende at den bare går på Canal +. Eneste utvei er å leke pirat, men det blir jo ike like bra.

5447799[/snapback]

True. Faen ikke første gang heller.*Vise fingen til TV folka*

Hvordan visste jeg at cun likte denne serien? :p Av en eller annen grunn var det med en gang deg jeg tenkte på da jeg så tråden. Har btw sett reklame av programmet, 2 forskjellige teasere. Den ene var lovende, mens den andre fikk meg til å tvile. Hadde nok fulgt med på det, hadde det ikke vært for Canal +.

Skrevet

Til historiefantastene så kan det sies at serien har blitt slaktet av historikere, selv om mye i serien er historisk korrekt. Bl.a. er innslagene av seksualitet feilaktig mener historikere, da romerne på dette tidspunktet var nærmest avholdende.

Skrevet
Utrolig irriterende at den bare går på Canal +. Eneste utvei er å leke pirat, men det blir jo ike like bra.

5447799[/snapback]

Joda.

5450921[/snapback]

HDTV rippene er konge dem :w00t:

Skrevet
Til historiefantastene så kan det sies at serien har blitt slaktet av historikere, selv om mye i serien er historisk korrekt. Bl.a. er innslagene av seksualitet feilaktig mener historikere, da romerne på dette tidspunktet var nærmest avholdende.

5459656[/snapback]

Hvor er kildene dine?

Skrevet

Var visst en kamerat som lastet ned dette på #/¤#¤ så kansje eg skulle legge det over på MP3 spilleren snart :innocent:

Har lest om dette,og det virker usannsynlig bra!

Skrevet

5459656[/snapback]

Hvor er kildene dine?

5459850[/snapback]

hvor mange av disse episodene har sex i seg egentlig ? var vell mest grekerene som hadde sex med alt og alle til enhver tid ?

Epz.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...