Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Hasj er ikke farlig i seg selv, men som kjent er det et høyt forbruk over lang tid som skader, i tillegg til at man muligens ønsker sterkere stoffer. Er av den oppfatningen av at den rusen du får med hasj, sammenlignet med den tilstanden (familie, venner, skole, jobb) man er i når man er edru har stor betydning. Har man det kjipt ellers så flykter man gjerne til rusen, på samme måte som med alkohol. Greia med hasj for min del er at den gir deg en ganske sterk rus og tilfredsstillhet - Alt er greit!" Når man blir edru, innser man at det ikke er greit. "Gjøre no med det eller gi faen (røyke)?" Mange velger dessverre det siste alternativet.

 

Tar en røyk en gang i måneden, og merker på ingen måte noen følger eller ønsker om å røyke noe mer. Har det det forøvrig kjekt i livet :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Farlig eller ikke... Det er uansett god sovemedisin når du ikke får sove og klokka begynner å dra seg mot fire eller noe ;-)

 

edit: var visst ikke det likevel. Man får bare oppheng på forum i stedet.

 

edit2: Cannabis er forresten et veldig snillt stoff i forhold til mye annet. Har sett hvordan folk blir etter x antall uker på f.eks. hyppere (rohypnol AKA "542", "grønne", "fluniz", "roche", "smurf"). og det er ikke pent...

Så skal man først bruke et ILLEGALT rusmiddel så er cannabis det tryggeste du kan bruke tror jeg. Er ikke mange som flyr på byen og stikker ned noen fordi de har fått en dårlig reaksjon på reven. Jeg er mye mere redd for piller o.l. Spesielt psykofarmika (jævla efexor! Husker fortsatt ingenting fra de to månedene jeg fikk det...)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Om man starter med hasj, ta farvel med korttidsminnet ditt.

5547236[/snapback]

 

Kan hvertfall si meg enig med denne. Vet ikke om det var hasjen, amfetaminen eller pillene(kanskje en god blanding) som gjorde det men jeg sliter hvertfall veldig med korttidshukommelsen..

Ikke noe kult å spørre folk om samme ting flere ganger iløpet av en dag. Husker ikke hva jeg skal gjøre så går rundt med alt jeg må inne på telefonen, som jeg ofte glemmer at jeg har med. :ermm:

Lenke til kommentar
Om man starter med hasj, ta farvel med korttidsminnet ditt.

5547236[/snapback]

 

Kan hvertfall si meg enig med denne. Vet ikke om det var hasjen, amfetaminen eller pillene(kanskje en god blanding) som gjorde det men jeg sliter hvertfall veldig med korttidshukommelsen..

Ikke noe kult å spørre folk om samme ting flere ganger iløpet av en dag. Husker ikke hva jeg skal gjøre så går rundt med alt jeg må inne på telefonen, som jeg ofte glemmer at jeg har med. :ermm:

5554358[/snapback]

 

Har det veldig likt som deg :( flere år med misbruk bak meg gjør noe med kortids-minnet, føler meg som en gullfisk av og til. Det som jeg har sett av folk som har røyka hasj, er at en god del blir lei av den rusen som den gir. Jeg var en av de som ble drit-lei hasj og ble hekta på de tyngre stoffene..hadde det ikke vært for visse folk som hjalp meg så vet jeg ikke om jeg hadde overlevd de åra. Klart jeg kjenner familie-folk som tar en tjall av og til, og de har jobb osv. Men rus generelt gir bivirkninger, jeg har fått mine...og det er ikke godt å ha nå som jeg har et normalt liv osv.

Lenke til kommentar
Om man starter med hasj, ta farvel med korttidsminnet ditt.

5547236[/snapback]

 

Stemmer i noen tilfeller, men dette er ikke fakta!

 

Man mister ikke kortidsminnet så lenge man ikke røyker intenst over lang tid, da vil du føle den sløve følelsen i kroppen, og du vil glemme ting lettere enn før.

 

Syns det er ganske utrolig hvor alle folka som aldri har hatt erfaring med hasj får alle sine fine ''fakta'' fra

Lenke til kommentar

Min lille konklusjon etter å ha gått gjennom denne posten er at jeg vil nok fortsette å holde meg unna både det ene og det andre utenom en liten dose Smirnoff i begrensede mengder en helg nå og da.

 

Selv om mange ikke tar skade av hverken hasj eller andre narkotiske stoffer, føler jeg det sånn at risikoen for at noe kan gå skikkelig ille er for stor til å oppveie fordelene.

 

Den dagen jeg ikke kan klare meg med ett par fancy drinker, god musikk og venner for å få en god kveld på byen, holder jeg meg hjemme.

 

Alternativt stikker jeg på leit etter den rusen andre steder, fallskjermhopping, jesus eller what ever.

 

Alkoholen har jeg ingen problemer med og såpass usikker på hva reaksjonen på andre ting hadde blitt så da blir det til at jeg holder meg hvor jeg er.

Lenke til kommentar
Min lille konklusjon etter å ha gått gjennom denne posten er at jeg vil nok fortsette å holde meg unna både det ene og det andre utenom en liten dose Smirnoff i begrensede mengder en helg nå og da.

 

Selv om mange ikke tar skade av hverken hasj eller andre narkotiske stoffer, føler jeg det sånn at risikoen for at noe kan gå skikkelig ille er for stor til å oppveie fordelene.

 

Den dagen jeg ikke kan klare meg med ett par fancy drinker, god musikk og venner for å få en god kveld på byen, holder jeg meg hjemme.

 

Alternativt stikker jeg på leit etter den rusen andre steder, fallskjermhopping, jesus eller what ever.

 

Alkoholen har jeg ingen problemer med og såpass usikker på hva reaksjonen på andre ting hadde blitt så da blir det til at jeg holder meg hvor jeg er.

5557478[/snapback]

 

:thumbup: kjempebra, man skal gjøre akkurat det man selv føler er riktig :)

 

Føler du at du ikke vil ta sjansen på å prøve hasj, så hold deg langt unna.

 

Noen har bare bra opplevelser med hasj, andre har både og, men jeg har aldri hørt om noen som har tørna helt første gangen de røyka, bare sånn for å ha sagt det :p

Lenke til kommentar
Vet om en som det klikka for første gang, men han var ikke helt god fra før.

5559244[/snapback]

 

Nekter ikke for at det kan skje, derfor mener jeg at folk må vite hva dem gjør, og bare ha gode tanker om det, du legger opp til å få nedtur hvis du sitter med noia og stressa tanker før du fyrer. Akkurat det samme med alkohol, drikker du når du er deppa, så blir du mer deppa, og visa versa.

Lenke til kommentar

har vært rusfri i noen år nå og tro meg det å bli hekta på tunge stoffer er jævlig, jeg angrer på at jeg ikke bare holdt meg til den ene tjallen i ny og ne. Helt enig i at det er godt å komme fra byen ta seg et par trekk og legge seg. Men som sagt det er ikke noe fasit på dette, alle gjør sine valg og jeg dømmer ingen når det gjelder dette området. En ting jeg er lei av å høre er "fy faen for noen idioter som bruker stoff". Det går leger på sykehus som er hekta på morfin, proffe golf-spillere som spiser valium for å klare presset osv.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
har vært rusfri i noen år nå og tro meg det å bli hekta på tunge stoffer er jævlig, jeg angrer på at jeg ikke bare holdt meg til den ene tjallen i ny og ne. Helt enig i at det er godt å komme fra byen ta seg et par trekk og legge seg. Men som sagt det er ikke noe fasit på dette, alle gjør sine valg og jeg dømmer ingen når det gjelder dette området. En ting jeg er lei av å høre er "fy faen for noen idioter som bruker stoff". Det går leger på sykehus å er hekta på morfin, proffe golf-spillere som spiser valium for å klare presset osv.

5560750[/snapback]

 

skjønner hva du mener, men jeg mener at det til slutt er opp til en selv om man vil ta dopet eller ikke, det er ett valg man tar, ingen kan presse deg til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...