Gå til innhold

Programvare for å ta "Image" av disk

Dr3as

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker at på gamle jobben brukte jeg symantec ghost for å lage dvd image av systemdisken min for å lett kunne gå tilbake til "scratch".

Tenkte å lage et image av åssen maskinen min er nå, men er usikker på hvilkenprogramvare som gjør dette mulig, og hvilke som er best.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm, greit.. jeg "testet" nemlig en versjon av symantec ghost 05(?) og der kunne jeg bare velge å legge image på disk, Det jeg vil ha er et vist antall dvd'r.

ER det bare corporate versjonen som kan dette? fordi da blir det litt vel dyrt

Endret av Dr3as
Skrevet (endret)

Ghost 03 er best syns jeg.

(Utrolig nok har keg GLEMT hvorfor jeg syns dette, men jeg kommer nok på det snart - Skylder på sykdom jeg :p )

EDIT: Da kom vi på det, Husker det sånn at image'ne 05 lagde ikke funka. + at jeg ikke likte at alt ble gjort mens Win. kjørte.

Endret av Tordenflesk
Skrevet

Symantec Ghost™ Solution Suite

Improvements to Ghost Boot Wizard - easily create bootable CD Roms and USB Flash Roms for increased flexibility

Står det på siden dems, noe sånt står ikke under vanlig ghost.. huff.. jaja

Skrevet

Ghost 2003 kan brenne direkte til bootable CD eller DVD.

Ghost 2003 er den siste versjonen av det 'egentlige' Ghost programmet, det er et DOS program.

De nyere versjonene av Ghost er egentlig PowerQuest's Drive Image, som er et Windows program. Ghost 2003 følger med på kjøpet.

• 1 måned senere...
Skrevet
Ghost 2003 kan brenne direkte til bootable CD eller DVD.

Ghost 2003 er den siste versjonen av det 'egentlige' Ghost programmet, det er et DOS program.

De nyere versjonene av Ghost er egentlig PowerQuest's Drive Image, som er et Windows program. Ghost 2003 følger med på kjøpet.

5403548[/snapback]

Siden du alltid svarer på ting når det gjelder ghost så kan du kansje svare på det jeg lurer på...

Norton Ghost v 9, er det samme som 2003?

Ghost som følger med i systemworks 2006, hvilken versjon er dette?

Og hva er egentlig Symantec Ghost™ Solution Suite i forhold til de nevnte versjonene av ghost?

Er det noen grunn til at en bør bruke eldre versjoner av ghost framfor de nye?

Skrevet

Ghost 9 er Drive Image, og dermed ikke det samme som 2003.

Kjenner hverken Systemworks eller Solution suite, men regner med at det er nye Ghost versjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...