Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Hmm, har begynt å få litt slark i skjermen, ca 1 cm, har da ikke åpnet/lukket lokket så mye, noe flere som opplever det?

7236582[/snapback]

 

 

Har merka akkurat det samme, utrulig irriterande. tar litt borti også merke man da

7267277[/snapback]

 

Lurer på om det går an å stramme noen skruer et sted etc sånn at den blir midnre slarkete? Gjerne kom med tips noen om dere har.

7268208[/snapback]

Pass på at du holder midt på skjermkanten, eller i begge hjørnene når du åpner/lukker maskinene!

Har hatt min 9300 i ett år nå, og har ingen slark!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, har begynt å få litt slark i skjermen, ca 1 cm, har da ikke åpnet/lukket lokket så mye, noe flere som opplever det?

7236582[/snapback]

 

 

Har merka akkurat det samme, utrulig irriterande. tar litt borti også merke man da

7267277[/snapback]

 

Lurer på om det går an å stramme noen skruer et sted etc sånn at den blir midnre slarkete? Gjerne kom med tips noen om dere har.

7268208[/snapback]

Pass på at du holder midt på skjermkanten, eller i begge hjørnene når du åpner/lukker maskinene!

Har hatt min 9300 i ett år nå, og har ingen slark!

7268846[/snapback]

 

Ja, bruker alltid å gjøre det, åpner\lukker vell lokket 1-2 ganger hver dag og fikk pcen for 4 måneder siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor lang batteritid er det på denne maskinen?? Tenker på standby og typisk en film eller tv-serie i xvid?

 

På specs fra jobben (9cells) står d nemlig 2 timer batteritid, noe som er helt greit på en så stor og kraftig maskin, mens i test på Dinside.no så snakker de om legendarisk batteritid??

 

Anyone?

Endret av Oslolefse
Lenke til kommentar
Hvor lang batteritid er det på denne maskinen? Tenker på standby og typisk en film eller tv-serie i xvid?

 

På specs fra jobben (9cells) står d nemlig 2 timer batteritid, noe som er helt greit på en så stor og kraftig maskin, mens i test på Dinside.no så snakker de om legendarisk batteritid??

 

Anyone?

7330527[/snapback]

 

Med 7900GS-kortet greier jeg 3 timer og 15 minutt på laveste lysstyrke når jeg ser film.

Lenke til kommentar

Heisann. Har hat i en god stund en i9400 nå. Og i det siste så har jeg spilt en del BF2142, men jeg har jo ikke den beste spill maskinen så jeg må kjøre med absolute alt på low får at det ikke skal lægge noe særlig.

 

Konfigurasjonen på maskinen er:

 

T2300 2x1,66Hz

768MB ram

ATI x-1400

80gb hdd

 

Men det jeg lurte på om det finnes noen måte å "tweeke" maskinen min får at den skal kunne kjøre f.eks BF2142 litt glattere?? Jeg regner med at hvis jeg kjøper dobbelt RAm så vil det hjelpe litt. Men finnes det noen måte gjøre dette uten å kjøpe noe, f.eks bruke et program til å øke ytelsen på maskinen? Hadde jeg tippet så ville jeg ikke trodd at CPU`n min arbeider 100% fordi jeg sliter med å bruke flere "lette" programmer samtidig...

 

Noen som har noen bilige råd? har ikke råd til ram akkurat nå :-)

 

Mvh

kas

Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV

Er vel muligens skjermkortet som bremser litt? Har ikke helt peil på ATI kort, men ser ut som en liten flaskehals der! 2gig ram vil hjelpe for flyten, men er skjermkortet som begrenser mest grafisk sett!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal oppgradere minne på min PC så den er bedre rustet til å takle Windows Vista, og har i den anledning et par spørsmål:

 

- Hvor mye minne anbefaler dere, og hvilken type?

- Er det noen bra tilbud på minne for tiden?

- Jeg har 768 mb m/ minne fra før, hvor mye kan jeg evt. selge dette for, og hvor er det best å selge det?

 

Takker på forhånd for alle tips!

Lenke til kommentar

Da var jobb pc ankommet plazaen!!

 

Dell Inspiron 9400 med diverse utstyr!

 

Førsteinntrykk! WOW!!

 

Har ikke fått tid til å sjekke noe mer! Men for en pc!

 

En ting, harddisken tikker en del! Spent på om det kommer til å plage meg! Tror egentlig at eneste grunnen til at eg i det hele tatt hører den så er det pga pc'en er LYDLØS!

 

 

Har en FSC amilo, den går vifte konstant på, ganske plagsomt, denne hører eg knapt! HERLIG!

 

Nå må eg fjerne alt Statoil og Dell dillet og reinstallere en clean windows!

Lenke til kommentar

Har fått med en XP home cd, så regner med at eg kan bruke den....

 

 

Må ringe til brukerservicen og spør om litt slike ting, kalla cd'er som er "reine" og kalla som er recovery med all driten... har fått flere, så mulighetene til det meste er der nok!

 

 

Forresten veldig god å skrive med, litt lyd i tastaturet, men så er eg bortskjemt med stille tastaturer fra 1557 og Amiloen!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har merket nå i det sista at vifta på overt på venstre side av laptopen jobber fælt og jeg ligger i FPS på rund 6.0 når jeg spiller feks wow og diverse andre programmer går treigt. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg bruker jevnlig Adaware og har Macafee.

 

Noen tips?

 

Når jeg restarter laptopen blir det bedre...

Lenke til kommentar
Har merket nå i det sista at vifta på overt på venstre side av laptopen jobber fælt og jeg ligger i FPS på rund 6.0 når jeg spiller feks wow og diverse andre programmer går treigt. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg bruker jevnlig Adaware og har Macafee.

 

Noen tips?

 

Når jeg restarter laptopen blir det bedre...

7640839[/snapback]

 

Har du overklokket skjermkortet? Det kan ha kommet inn en del støv som hemmer kjølesystemet og gjør at vifta jobber mer. Prøvd å oppdatere til siste bios?

Lenke til kommentar

AFKLSR SKDAJL XCDSF JOGKFDJGKL JIODSF MKDOPSF KKCMCM DFSOPEOPRWJLDKS NMCD DJFKS CLSKL OFJKL NKLS NKCSNLKXS

7641158[/snapback]

 

:dontgetit:

 

jeg forstod ikke så mye av det du sa, men heg har ikke overklokket skjermkortet, og jeg har ikke oppdatert bios(hva enn det er).

Bør jeg overklokke? En link til bios hadde vært fint, det høres ut som jeg kunne klart å oppdadert det selv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...