Gå til innhold

Nytt innvadrer parti.


Anbefalte innlegg

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20.../101060325/1001

 

Dette ble jeg litt frustrert av å lese.

 

Her klager muslimene (ikke alle vel å merke) over at de får trykket den amerikanske levestilen ned over ørene. Så kommer de til et fritt demokratisk land som norge hvor bredde i de forskjellige partiene er stor. Men neida de må ha sitt eget innvandrer parti.

Jeg frykter den dagen fundamentalistiske imamer kommer inn i stortinget og skal kontrollere norge. håpe faen( beklager språket, men dette irriterte meg meget) meg at vi får en strengere innvandrings pollitikk i dette landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Revolusjonen har startet!

 

Neida... Bare bra at de engasjerer seg i politikken, men (stort men!) for å sitere han typen i artikkelen:

-Jeg er alvorlig bekymret hvis ekstreme fundamentalistiske menigheter i Drammen er med i kulissene bak Unionspartiet. Det er all grunn til å være på vakt, sier Kierulf.
Lenke til kommentar

Heh. Carl I. Hagen kommer sikkert ikke til å like dette. Han har jo tidligere sagt at han skal «kjempe mot det, så lenge det finnes liv i meg». Nå er kanskje ikke Carl I. Hagen dum nok til å si at motstanderne av apartheidregimet er «forrædere av den hvite rase» slik forløperen hans Anders Lange var. Men tror nok vi vil se mer av Hagens patenterte falske "mustafahutspill" i tiden fremover hvis dette, eller et liknende parti, kommer seg på føttene.

 

Er vi heldige kan jo dette faktisk svekke Frp. Hvis vi er heldige da. ;)

Lenke til kommentar

Om det er grunn til å bekymre seg, det vet jeg ikke. Og som kjent, kunnskapsklshet skaper frykt. Så når jeg vet, da blir jeg bekymret.

 

Det er bred enighet i innvandrermiljøene i Drammen om at de må få sitt eget parti.

 

Hva er bakgrunnen for denne enigheten?

 

Vi ser i Sverige at flere steder der innvandrerne blir mange, der har de skapt egne subsamfunn nærmest uavhenig av, men oftie konflikt med, Sverige og svenskene ellers. Det er ikke en utvikling jeg ønsker i Norge.

 

Så jeg synes det er bekymringsfullt at innvandrerne føler seg såpass distansert fra Norge og nordmenn at de trenger et eget parti.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe negativt i dette. Så vidt jeg vet er innvandrere veldig dårlig representert i politikken i dag så jeg tror dette bare har en positiv virkning, ikke minst for å etterhvert øke valgdeltakelsen blandt innvandrere som også er lav. At noen vil mistenke at fundamentalistiske krefter lurer i bakgrunnen er ikke noen overraskelse, men så er det jo fint å ha noen som har et kritisk øye også.

Lenke til kommentar
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20.../101060325/1001

 

Dette ble jeg litt frustrert av å lese.

 

Her klager muslimene (ikke alle vel å merke) over at de får trykket den amerikanske levestilen ned over ørene. Så kommer de til et fritt demokratisk land som norge hvor bredde i de forskjellige partiene er stor. Men neida de må ha sitt eget innvandrer parti.

Jeg frykter den dagen fundamentalistiske imamer kommer inn i stortinget og skal kontrollere norge. håpe faen( beklager språket, men dette irriterte meg meget) meg at vi får en strengere innvandrings pollitikk i dette landet.

5393760[/snapback]

 

Hohoho, innlegget ditt er en studie i komikk. Ser du ikke de sterke motsetningene i det du sier? "Norge er et fritt demokratisk land", "men neida de må ha sitt eget innvandrerparti" - ser du ikke en viss konflikt mellom disse to uttalelsene dine? Er det ikke selve egenskapen til et fritt, demokratisk land at folk kan starte sine egne partier?

 

Selvfølgelig vil heller ikke jeg ha imamer på Stortinget, men før vi er hykleriske over det, er det kanskje på tide vi stemmer ut prestene?

Lenke til kommentar

De som vil må nå få starte parti, ser ikke noe problem i det.

 

Dog vil det være spennendes å se om man kan enes om en felles politikk, innvandrere er jo spredd rundt blant Høyre, FRP, SV og AP. Er nok like mye uenighet der i gården som i den "urnorske"(i mangel på et bedre ord) befolkning.

 

Forhåpentligvis oppretter alle ekstremistene egne partier, som med Demokratene, RV, Kristent Samlingsparti, Abortmotstanderene osv. De får så lav oppslutning uansett at de mister innflytelse (som de ville fått om de holdt seg til de større partiene).

 

(Ekstremist bygger her på min oppfatning, andre kan være uenig, greit nok det. Men det er ikke nødvendig å diskutere her)

Lenke til kommentar
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20.../101060325/1001

 

Dette ble jeg litt frustrert av å lese.

 

Her klager muslimene (ikke alle vel å merke) over at de får trykket den amerikanske levestilen ned over ørene. Så kommer de til et fritt demokratisk land som norge hvor bredde i de forskjellige partiene er stor. Men neida de må ha sitt eget innvandrer parti.

Jeg frykter den dagen fundamentalistiske imamer kommer inn i stortinget og skal kontrollere norge. håpe faen( beklager språket, men dette irriterte meg meget) meg at vi får en strengere innvandrings pollitikk i dette landet.

5393760[/snapback]

 

Hohoho, innlegget ditt er en studie i komikk. Ser du ikke de sterke motsetningene i det du sier? "Norge er et fritt demokratisk land", "men neida de må ha sitt eget innvandrerparti" - ser du ikke en viss konflikt mellom disse to uttalelsene dine? Er det ikke selve egenskapen til et fritt, demokratisk land at folk kan starte sine egne partier?

 

Selvfølgelig vil heller ikke jeg ha imamer på Stortinget, men før vi er hykleriske over det, er det kanskje på tide vi stemmer ut prestene?

5394462[/snapback]

 

 

Jeg syns innvandrerene kan stemme på et av de partiene som allerede fins. Jeg syns ikke noe om at de skal danne sitt eget parti for å fremme deres egene verdier og ønsker.

jeg syns det bare vil være med på å fremme forskjellen. tror ikke dette vil øke integreringen i det norske samfunn.

jeg tviler på at innvandrere vil få det noe bedre med dette partiet. de setter et eget stempel i pannen sin og det gir politikerene en mulighet til å rette endå kraftigere skyts mot dem. når de danner sin særegne interreseorganisasjoner som det og markere at de ikke er en del av det norske samfunn får de ikke min sympati.

skal alt være som i gamle landet trenger ikke de å komme her.

Lenke til kommentar
Men spørsmålet mitt fant du det ikke for godt å svare på... hvordan er dine meninger forenelige med ideen om det frie, demokratiske samfunn? Eller er du kanskje imot sistnevnte?

5394663[/snapback]

 

Dette var ikke til meg,men jeg lufter mitt syn her.

 

Synest ikke politikk og religion har noe å gjøre sammen uansett hvilken religion en snakker om.

Har av den grunn ikke sett vitsen med dagens KRF heller.

At kristne har samme rett som andre til å være med i politikken er greit,men ikke at det dannes partier som er tuftet på religionen og som skal følge dens "kall"

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...