Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tips; Sett inn en rambrikke av samme MERKE og TYPE. Dette er veldig viktig da PCen kan fryses om du bruker 2 forskjellige merker/typer...

7766192[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Jeg har 2 forskjellige brikker

 

Den som fulgte med er en Nanya Tech Sodimm DDR2 PC 4200

 

mens den andre (som er Twinmos) har samme hastighet men Manufacturer(produsent) er uspesifisert.

 

Min maskin fryser KUN om det er ustabile programmer oppe og går.

Lenke til kommentar
Hei folkens, jeg prøver å selge min Asus A6Ja, og har satt prisen på ca9000kr. Er det for mye? For pc'en ser helt like ut og yter det samme som når jeg fikk den. Dette er den versjonen som har 1GB ram, 100GB og T2400.

7772505[/snapback]

 

selge?? fysjom... fine laptopen...

 

det er vel ikke for mye om du får solgt den for 9000. maskina er jo verdt nøyaktig så mye som noen er villig til å gi for den... :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd Windows Vista på sin A6Ja? Jeg vurderer det nå, siden Vista lanseres snart og da får jeg min OEM Ultimate Vista i posten.

7817108[/snapback]

 

Jeg har prøvd Vista på min A6Ja. Fungerer greit. eneste er at lyddriveren som vista legger inn ikke klarer å få ut lyd i høytalerne. Lyd får du bare hvis du kobler PCen optisk til en forsterker :(

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Vista på min A6Ja. Fungerer greit. eneste er at lyddriveren som vista legger inn ikke klarer å få ut lyd i høytalerne. Lyd får du bare hvis du kobler PCen optisk til en forsterker :(

7818867[/snapback]

 

Du er klar over at Realtek har sluppet Vista drivere for "lydkortet" som er integrert i A6Ja? Link til download - dette er ikke beta drivere, men offisielle realtek drivere bådef til 32 og 64 bits Vista som fungerer 100% med A6Ja. Men de inkluderer ikke audio programvaren da, det er kun drivere.

 

Prøv de :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Vista på min A6Ja. Fungerer greit. eneste er at lyddriveren som vista legger inn ikke klarer å få ut lyd i høytalerne. Lyd får du bare hvis du kobler PCen optisk til en forsterker :(

7818867[/snapback]

 

Du er klar over at Realtek har sluppet Vista drivere for "lydkortet" som er integrert i A6Ja? Link til download - dette er ikke beta drivere, men offisielle realtek drivere bådef til 32 og 64 bits Vista som fungerer 100% med A6Ja. Men de inkluderer ikke audio programvaren da, det er kun drivere.

 

Prøv de :thumbup:

7821650[/snapback]

 

Takk for den. Skjekket bare hos Asus jeg, tenkte ikke så langt!

Lenke til kommentar
Hei folkens, jeg prøver å selge min Asus A6Ja, og har satt prisen på ca9000kr. Er det for mye? For pc'en ser helt like ut og yter det samme som når jeg fikk den. Dette er den versjonen som har 1GB ram, 100GB og T2400.

7772505[/snapback]

Ville sakt at det er en tusenlapp eller to for mye. Får jo den trossalt ny for 11000kr.

Lenke til kommentar
husker dere om vi fikk maskina med sp2 eller sp1?

 

har funnet en oppskrift på å lage meg en egen windows-cd som jeg vil prøve, og lurer på om jeg er nødt til å slipstreame sp2 inn i installasjonen...

7836543[/snapback]

 

Mener godt og huske det er SP2.. Men hvilket program tenker du på? jeg har lett hele dag etter et program som skulle hente ut windows xp pro fra recoverydiskene jeg fikk fra asus.. Men HUSKER IKKE hva programmet heter...

Lenke til kommentar
husker dere om vi fikk maskina med sp2 eller sp1?

 

har funnet en oppskrift på å lage meg en egen windows-cd som jeg vil prøve, og lurer på om jeg er nødt til å slipstreame sp2 inn i installasjonen...

7836543[/snapback]

 

Mener godt og huske det er SP2.. Men hvilket program tenker du på? jeg har lett hele dag etter et program som skulle hente ut windows xp pro fra recoverydiskene jeg fikk fra asus.. Men HUSKER IKKE hva programmet heter...

7836714[/snapback]

 

ble tipset om denne oppskrifta i en annen tråd. hvordan man kan lage cd fra i386-mappa i windows-mappa. vet ikke om den funker 100%, men om den gjør det så hadde det jo vært genialt! får se om jeg får prøvd før etter eksamen om ei uke, ska si ifra hva jeg finner ut...

 

EDIT: kan kansje sjekke denne også. det e litt for seint på natta for meg nå, men trur kansje den kan vær nå interessant...

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
ble tipset om denne oppskrifta i en annen tråd. hvordan man kan lage cd fra i386-mappa i windows-mappa. vet ikke om den funker 100%, men om den gjør det så hadde det jo vært genialt! får se om jeg får prøvd før etter eksamen om ei uke, ska si ifra hva jeg finner ut...

 

EDIT: kan kansje sjekke denne også. det e litt for seint, men trur kansje den kan vær nå interessant...

7837470[/snapback]

 

Brukte selv en sånn guide, og det funka fint. Laga en Norsk install cd med SP2 slipstreamed, uten alle junk programmene som følger med recovery dvd'en (man slipper også gamle drivere).

Lenke til kommentar
Kan man ikke laste ned en versjon av Windows XP og bruke cd-key til maskina ? Og Finnes det evt en slik I386 mappe på ASUSA6Ja ?

 

Edit - Fant I386 mappa (Den ligger under windows)  :blush:

7839600[/snapback]

 

joda, mappa ligger der jeg sa den skulle ligge ;) min heter riktig nok \i386(2), men det går vel for det samme. du kan alltids laste ned en versjon også, om du finner riktig versjon og en uten nå kødd, men det er vel strengt tatt ikke lovlig å laste ned slikt uansett, tror jeg. men jeg er ikke noe juridisk geni, og heller ikke så moralsk av meg. jeg sier det nå bare fordi de er så nøye på sånt på forumet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...