Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har fått et problem på min Asus. Når jeg plugger i en "jack" (headphones/annlegget) , så vil ikke lyden på pc-høytalerne koble seg av. Det blir altså lyd begge steder.

 

Dette er ufattelig irriterende, da jeg ikke kan høre på musikk o.l. når jeg sitter på lesesal.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det samme om uansett "hvor" lyden kommer fra, om det er mediaplayer, cd, osv.

 

Pokker! Da må jeg vel sende inn maskinen da? Har kjøpt den fra PSData, sender jeg den dit, eller til Asus? Sånt kan vel ta evigheter?? :cry:

Lenke til kommentar
Skjer det samme om uansett "hvor" lyden kommer fra, om det er mediaplayer, cd, osv.

 

Pokker! Da må jeg vel sende inn maskinen da? Har kjøpt den fra PSData, sender jeg den dit, eller til Asus? Sånt kan vel ta evigheter??  :cry:

8550977[/snapback]

Mente at du tester den "instant play" saken, slå av maskinen, trykk på knappen helt til venstre sånn at du kan spille musikk fra cd uten og starte OS. men om du har prøvd det ville jeg ringt support.

Lenke til kommentar
Skjer det samme om uansett "hvor" lyden kommer fra, om det er mediaplayer, cd, osv.

 

Pokker! Da må jeg vel sende inn maskinen da? Har kjøpt den fra PSData, sender jeg den dit, eller til Asus? Sånt kan vel ta evigheter??  :cry:

8550977[/snapback]

Reinstaller XP. Fungerer det ikke da, sjekk litt i BIOS (eller motsatt rekkefølge).

 

Om du bestemmer deg for å sende inn pcen, så kan det fort ta lang tid. Den blir sendt til Nederland for reperasjon. Og det er ASUS du må kontakte, PSData har ingenting med reperasjon av ASUS-bærbare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er det på høy tid å oppgradere Ausen.

 

Til nå er det ikke gjort noen ting med hardware.

 

Har nå 1gig RAM, ønsker 2. Jeg vet at ny RAM er diskutert tidligere i tråden, men jeg regner med at det har skjedd ting siden det. Forslag?

 

Ny HDD. Raskere og større. Forslag?

 

ta.

 

 

edit: Har to forslag selv.

 

RAM: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310511

HDD: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317423...BE-D2583A1CB52E

 

Noen bedre?

Endret av tom watt
Lenke til kommentar
Kjøpte 2 av disse Er utrolig stabile, raskere en standardbrikkene.

 

Kjøpte en Hitachi disk i stedet men er storfornøyd med den.

 

 

Takker for tilbakemelding.

 

Så du kjøpte to av de du linket til, og tok ut den du hadde fra før?

 

Gir du meg en link til Hitachi disken også?

 

ta.

Lenke til kommentar
Kjøpte 2 av disse Er utrolig stabile, raskere en standardbrikkene.

 

Kjøpte en Hitachi disk i stedet men er storfornøyd med den.

 

 

Takker for tilbakemelding.

 

Så du kjøpte to av de du linket til, og tok ut den du hadde fra før?

 

Gir du meg en link til Hitachi disken også?

 

ta.

8691428[/snapback]

solgte de jeg hadde for 400 per stykk.

Hitachi 160GB 5400rpm

 

Plagdes litt den første dagen med noen feilmeldinger men de forsvant etter en stund.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann.

 

Jeg har nå innstalert SpeedFan på min asus, ettersom jeg har mistenkt at den blir for varm. Pcn har stått på i ca 40 min, og kjørt counterstrike source i 10 min.(Pc i stua).

 

 

 

HDtemp = 51

 

Temp1(prossesor) = 95

 

Er ikke dette litt unormalt høyt ? Hva bør jeg gjøre med dette ?

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Jeg har nå innstalert SpeedFan på min asus, ettersom jeg har mistenkt at den blir for varm. Pcn har stått på i ca 40 min, og kjørt counterstrike source i 10 min.(Pc i stua).

 

 

 

HDtemp = 51

 

Temp1(prossesor) = 95

 

Er ikke dette litt unormalt høyt ? Hva bør jeg gjøre med dette ?

8818401[/snapback]

Skru opp dekselet og se om det er mye støv. Bruk komprimert luft og blås vekk støv fra kjøleribbene. Hvis ikke det hjelper så bør du sjekke kjølepastaen.

 

Processor Temperature : 62 °C

Processor Temperature (Core 1) : 54 °C

Processor Temperature (Core 2) : 52 °C

 

Hard Disk Temperature Hitachi HTS541616J9AT00 : 55 °C

Lenke til kommentar
jeg foreslår at trådstarter samler all relevant informasjon i førsteposten. det blir mye for nye brukere av tråden å lese igjennom 63 sider med info.

 

det store stengetrollet kan komme på besøk hvis ikke dette skjer.

8847160[/snapback]

Tror ikke trådstarter er så intresert i det, han gikk vel for en annen maskin hvis ikke jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...