Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

takker for svar T.J.

men den står allerede på at den ikke skal gjøre noe når lukket stenges.

Jeg bruker den som "tv" ved siden av sengen, ser på serier osv. fungerer strøkent med at den slår av monitor 10 min etter serien er ferdig osv. men en sjelden gang iblandt når jeg våkner neste morgen og strekker en morra trøtt finger bort for å komme meg inn på vg å holde rutinene igang, så kommer den aldri tilbake. da må jeg gjøre som du gjorde med å sette den i dvale, så slå den på igjen, da kommer bildet... det er ikke ett stort problem, bare ett lite irritasjons moment =)

 

hvis jeg stenger og åpner "lukket" er den fortsatt av... merkelige greier =)

 

tenkte kanskje noen visste om dette var en kjent catalyst/omega feil, ev. bios feil eller noe?

 

utover det lurte jeg også på om noen kanskje vet hva slags DVD-R spiller vi har sittende i a6ja maskinen? så man kunne oppdatert firmware'n i den...

 

edit: typo :p

7465864[/snapback]

Har aldri sjekket men den har tatt alle platene jeg har brukt. (både RW+ og RW-)

 

Hvis det skulle være noe med Bios eller drivere så funker det i hvertfall i 2.17 Den fiksa også en minnekortleserfeil som var i den første versjonen.

Enten det eller forsvant det sist gang jeg formaterte.

 

Hadde selv et lite irritasjonsmoment da min "Nektet" å slå på skjermsparer/hvilemodus når den ikke var i bruk. men dette var kun når jeg hadde Microsoft Wireless Laser 5000 koblet til. nå har jeg Microsoft Laser 6000 og har aldri merket samme problemet.

 

Bruker selv min som tv men er som oftes våken nok til å slå av skjermen før jeg legger meg. (Fn+F7) så står maskinen og laster ned mens jeg sover.

 

Eneste som plager meg nå er at de Gummiføttene bak til venstre mot skjermen har løsnet på grunn av varmen. mista den ytterste her om dagen, lette på gulvet og på hele bordet. da jeg dagen etter pakket maskinen ned for å dra på skole fant jeg den klistret fast i sekken :p

 

Har en kamerat som også kjøpte den (på grunn av min gode omtale :innocent: ) han har ingen problemer med maskinen. eneste han plages med er at han innimellom får blåskjerm når han spiller S.W.A.T.4

 

Var på MultiLan i Bodø for noen måneder siden og vakte stor oppsikt da jeg dro BF2/HL2 på full grafikk. jeg som ble mobba for å spille på laptop tidligere. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste som plager meg nå er at de Gummiføttene bak til venstre mot skjermen har løsnet på grunn av varmen. mista den ytterste her om dagen, lette på gulvet og på hele bordet. da jeg dagen etter pakket maskinen ned for å dra på skole fant jeg den klistret fast i sekken :p

[...]

Var på MultiLan i Bodø for noen måneder siden og vakte stor oppsikt da jeg dro BF2/HL2 på full grafikk. jeg som ble mobba for å spille på laptop tidligere. :D

7466458[/snapback]

 

first of all, GO BODØ! :D:thumbup:

 

har også mistet noen av gummiknottene. de har ramlet av med jevne mellomrom, de bakerste, men jeg har alltid stappet de på igjen. nå er den bak til venstre og i midten bortwekk, men det må jeg vel bare leve med... tydeligvis ikke helt gjennomtenkt det den knotte-ordninga der...

Lenke til kommentar

Ser litt på denne bærbare, men er ikke de ntrege 4200RPM harddisken et problem?

 

Ser noen her sier de kan kjøre BF2 på full grafikk.. ? Det må vel være en bedre versjon enn den originale?

 

Hvordan vil denne yte i spill i forhold til zepto znote 6214W?

 

Takk for svar!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Ser litt på denne bærbare, men er ikke de ntrege 4200RPM harddisken et problem?

 

Ser noen her sier de kan kjøre BF2 på full grafikk.. ? Det må vel være en bedre versjon enn den originale?

 

Hvordan vil denne yte i spill i forhold til zepto znote 6214W?

 

Takk for svar!

7482695[/snapback]

Ingen bedre versjon en den orginale her i gårn. Kjører nesten standard med

1.8Ghz Core Duo

X1600 256mb(512turbocache)

100GB

2GB Ram

 

Rammen er det eneste som er satt inn på min, kjører alt på High på BF2 med 1280x800

skal bytte ut harddisken med 160Gig seagate 5200rpm.

Muligens bytte prosessor.

Lenke til kommentar
Ser litt på denne bærbare, men er ikke de ntrege 4200RPM harddisken et problem?

 

Ser noen her sier de kan kjøre BF2 på full grafikk.. ? Det må vel være en bedre versjon enn den originale?

 

Hvordan vil denne yte i spill i forhold til zepto znote 6214W?

 

Takk for svar!

7482695[/snapback]

Ingen bedre versjon en den orginale her i gårn. Kjører nesten standard med

1.8Ghz Core Duo

X1600 256mb(512turbocache)

100GB

2GB Ram

 

Rammen er det eneste som er satt inn på min, kjører alt på High på BF2 med 1280x800

skal bytte ut harddisken med 160Gig seagate 5200rpm.

Muligens bytte prosessor.

7483301[/snapback]

 

Men det er vel akkurat det at du har 2 gb ram som gjør at du kan kjøre full pupp på BF2? Jeg sitter nemlig på en F3Ja som er ganske lik, men litt hvassere, og jeg sliter litt med BF2. Men tenkte jeg skulle oppgradere til 2GB ram etter hvert. I alle fall hvis det er dette som gjør forskjellen på bf2...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
hdd min er 57 grader og cpu er 64. Er ikke det alt for varmt?? Hvordan fikser jeg dette?

7720250[/snapback]

virker ikke unormalt. min harddisk ligger på 54 når jeg installerer programmer o.l.

prosessor ligger ganske lavt etter 15min 46grader

 

har også en Power/aux temp og den ligger på 47grader (skjermkort kanskje?)

 

Toretors:

skal det den 30Januar :)

Lenke til kommentar

Noen andre her som har opplevd at det har blitt litt slark i skjermen? Den er liksom blitt litt løs, den svaier litt frem og tilbake bare jeg skriver på tastaturet. Dette begynner virkelig å gå meg på nervene, for PC'en er bare 4-5 mnd gammel. Går det ann å "fixe" dette på noen måte selv? Eller må PCen sendes inn?

Lenke til kommentar
Noen andre her som har opplevd at det har blitt litt slark i skjermen? Den er liksom blitt litt løs, den svaier litt frem og tilbake bare jeg skriver på tastaturet. Dette begynner virkelig å gå meg på nervene, for PC'en er bare 4-5 mnd gammel. Går det ann å "fixe" dette på noen måte selv? Eller må PCen sendes inn?

7741485[/snapback]

Feilen ligger mest sannsynlig i de 4 skruene på baksiden av skjermen. hvis ikke det hjelper må du beskrive det litt bedre "hvor" slarket ligger.

Lenke til kommentar
Noen andre her som har opplevd at det har blitt litt slark i skjermen? Den er liksom blitt litt løs, den svaier litt frem og tilbake bare jeg skriver på tastaturet. Dette begynner virkelig å gå meg på nervene, for PC'en er bare 4-5 mnd gammel. Går det ann å "fixe" dette på noen måte selv? Eller må PCen sendes inn?

7741485[/snapback]

Feilen ligger mest sannsynlig i de 4 skruene på baksiden av skjermen. hvis ikke det hjelper må du beskrive det litt bedre "hvor" slarket ligger.

7747198[/snapback]

 

Det jeg mener er at skjermen vipper litt frem og tilbake når jeg skriver på litt ujevn overflate. Ikke missforstå, det er ganske mye forhold til hvordan den var når den var ny. Blir bare værre å værre hver gang. Det er liksom i leddet helt nederst ved skjermfestet.

 

Har pcen mye i fanget, så derfor merker jeg det veldig godt..

Lenke til kommentar

Lurte på om det er noen her som kunne tatt seg tid til å hjelpe meg med å forklare hvordan jeg skal sette inn en ram brikke i laptopen. Har aldri gjort det på en bærbar før, så tenkte jeg skulle spørre om tips og kanskje noen kunne komme med en "walk through" til dette.

 

Noe jeg også lurte på er om det vil være noen hensikt å bytte ut den PC2-4300 brikken med PC2-6400 brikker istedet? Altså vil det være noen hensikt i mot at jeg har 2 stk pc2-4300 brikker?

 

Et siste spørsmål: Vil disse brikkene passe til laptopen min?

Ram1

Ram2

Lenke til kommentar
Lurte på om det er noen her som kunne tatt seg tid til å hjelpe meg med å forklare hvordan jeg skal sette inn en ram brikke i laptopen. Har aldri gjort det på en bærbar før, så tenkte jeg skulle spørre om tips og kanskje noen kunne komme med en "walk through" til dette.

 

Noe jeg også lurte på er om det vil være noen hensikt å bytte ut den PC2-4300 brikken med PC2-6400 brikker istedet? Altså vil det være noen hensikt i mot at jeg har 2 stk pc2-4300 brikker?

 

Et siste spørsmål: Vil disse brikkene passe til laptopen min?

Ram1

Ram2

7765226[/snapback]

 

Den øverste passer best. for å sette inn brikkene må du først åpne luken til Wlan og rambrikkene.

 

Når du skal sette dem inn sørg for at de står riktig vei, Brikkene skal settes inn med litt vinkel og når den er inne tipper du ned brikken til de 2 klipsene klikker seg på plass.

skru på plass lokket and you're done!

 

Tror ikke det vil være verdt det å bytte ut begge brikkene. marginal ytelsesøkning. for 1500,- ekstra

Endret av T.J.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...