Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Recovery partisjonen er kun om du vil sette opp maskina da du får den.

 

Kjøpte meg asus pc for noen dager siden, a6vm. Den hadde en liten partisjon med xp på. Sletta dritten og la inn clean windows fra starten av :)

 

Men er det ikke med 5400rpm disk på a6Ja?

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke bruke mikrofonen som er integrert i webcammet, fordi Windows ikke finner noen mikrofon! Webcammet funker helt fint, helt til jeg skal prøve å bruke mikrofonen.

 

På forrige side skrev en at han hadde installert de nyeste driverne, men hvor i huleste finner man disse?

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Joda, har installert kamera driveren. Cam funker fint, men den derre "high quality voice recorder" mikrofonen funker ikke.

 

Vet ikke hva jeg gjør feil. Skal prøve med driverne der, for å se om jeg får den til å funke.

 

Edit: Crap, nuh funker ikke kamera.

Edit2: installerte driverne som fulgte med, men jeg får ikke mikrofonen til å fungere. Testa alle de selvtestene som er i xp, configuering og alt annet piss. Har noen andre opplevd samme problem som meg?

Endret av Aubergin
Lenke til kommentar

Siden maskinene er så like ellers så skulle det funket.

 

På min står det

 

"Realtek HD Audio output" på lydavspilling

 

"Realtek HD audio input" på lydinnspilling

 

 

Samme som hos deg, men hvorfor det ikke vises produsent av lyden er uvvist.

Har du drivere som funker der?, evt mangler du ikke å legge inn noe under systemenheter?

 

Samt er min avhaket der det står "bruk bare standard enheter" , vet ikek hva dette vi lsi men :)

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Heisann, ser ut til at jeg ikke hadde installert de Realtek filene. Etter din siste post så sjekka jeg Cd'n etter realtek og sannelig var det noe som ikke har blitt installert. Nå fungerer mikrofonen! Tusen tusen takk.

 

PS: jeg er et fehode, men ikke bruk det imot meg. =)

7287538[/snapback]

Noen som vet hvordan det er med Linux på denne maskinen? har den selv men det er en kamerat av meg som er lei windows (jeg og for den saks skyld) han har da lyst til å kjøre maskinen med windows og linux sammtidig. Lar det seg gjøre?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg har det der Battery.exe "Power4 gear". Etter at jeg brukte batteri og kjørt på "battery saving" hvor brightness level er satt til 13%, så vil ikke dette gå tilbake til standard på de andre modusene! F.eks nå når jeg sitter med strømkabel, og har "quiet office" eller event "high performance", så står fortsatt skjermen på 13 % brightness!

 

Hvorfor har den hengt seg på dette? Og det går jo faktisk ikke ann å sette brightness level i "high performance" og "quiet office" (jeg ser i alle fall ikke hvordan jeg gjør det).

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?? Blir litt vel mørkt slik skjermen er nå ;)

Lenke til kommentar
Power4gear er ubrukelig. Legg inn notebook hardware control:P

 

Men bare tving lyset opp manuelt med hurtigknappene, så skal bios huske hva som er hva, strøm i eller uten strøm

7431478[/snapback]

 

Det har ikke noe å si hva man bruker? Vurderte å teste ut hardware control, men er usikker på om det er lurt. Det er ikke sånn at Power4gear er "tilpasset" asus maskinene bedre? :) Eller er også dette et uavhengig program?

Lenke til kommentar

Hei. prøvde å søke, men ser ingen andre som har hatt samme problem som meg.

 

Jeg har også de kjente problemene som alle vet med lyd på batteri drift, høy varme utvikling osv. men ingen av de plager meg.

 

men nå har det dukket opp en lei ting, har forsåvidt vært hele tiden, men det er ikke en bestemt handling som gjør det.

Skjermen min forblir svart noen ganger når den slår av monitoren.

 

altså, når den skrur av monitoren for power saving etter 20 min idle tid, så skal man bare kunne bevege på musa så skal den slå seg på igjen.

men enkelte ganger (kan virke som når det er lenge siden den har vært rebootet skikkelig, bare kjørt i standby og hibernate) så kommer ikke bildet tilbake, og for å ikke måtte hard-reboote den (og dermed miste ev. meldinger på msn osv.) så må jeg kjøre den i standby, så slå den på igjen, da funker det fint. men hvis jeg ikke rebooter da, så er det samme prob neste gang skjermen slår seg av.

noen som har opplevd samme problemet? og ev. vet om en løsning?

Lenke til kommentar
Hei. prøvde å søke, men ser ingen andre som har hatt samme problem som meg.

 

Jeg har også de kjente problemene som alle vet med lyd på batteri drift, høy varme utvikling osv. men ingen av de plager meg.

 

men nå har det dukket opp en lei ting, har forsåvidt vært hele tiden, men det er ikke en bestemt handling som gjør det.

Skjermen min forblir svart noen ganger når den slår av monitoren.

 

altså, når den skrur av monitoren for power saving etter 20 min idle tid, så skal man bare kunne bevege på musa så skal den slå seg på igjen.

men enkelte ganger (kan virke som når det er lenge siden den har vært rebootet skikkelig, bare kjørt i standby og hibernate) så kommer ikke bildet tilbake, og for å ikke måtte hard-reboote den (og dermed miste ev. meldinger på msn osv.) så må jeg kjøre den i standby, så slå den på igjen, da funker det fint. men hvis jeg ikke rebooter da, så er det samme prob neste gang skjermen slår seg av.

noen som har opplevd samme problemet? og ev. vet om en løsning?

7449274[/snapback]

Hadde samme problemet en stund men det har fikset seg selv. har du prøvd å sette den til "ikke gjør noe" når du stenger lokket?

At du da dersom dette skjer prøver å stenge lokket for så å åpne det uten at det skjer annet en at skjermen rebooter på en måte.

 

hadde problemet en god stund. tror jeg bare satte den i dvalemodus og startet opp igjen så funka den.

Lenke til kommentar

takker for svar T.J.

men den står allerede på at den ikke skal gjøre noe når lukket stenges.

Jeg bruker den som "tv" ved siden av sengen, ser på serier osv. fungerer strøkent med at den slår av monitor 10 min etter serien er ferdig osv. men en sjelden gang iblandt når jeg våkner neste morgen og strekker en morra trøtt finger bort for å komme meg inn på vg å holde rutinene igang, så kommer den aldri tilbake. da må jeg gjøre som du gjorde med å sette den i dvale, så slå den på igjen, da kommer bildet... det er ikke ett stort problem, bare ett lite irritasjons moment =)

 

hvis jeg stenger og åpner "lukket" er den fortsatt av... merkelige greier =)

 

tenkte kanskje noen visste om dette var en kjent catalyst/omega feil, ev. bios feil eller noe?

 

utover det lurte jeg også på om noen kanskje vet hva slags DVD-R spiller vi har sittende i a6ja maskinen? så man kunne oppdatert firmware'n i den...

 

edit: typo :p

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...