Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal man oppnå ved å stenge tråden?

8847419[/snapback]

Fordi at de fleste orker vel ikke bla gjennom 64 sider for å finne det de leter etter? Derfor kommer de samme spørsmålene opp og opp igjen. Egentlig vil denne tråden bli passe unnytig nå uansett siden maskinen for lengst er utdatert. Dessuten har den blitt ganske død etter ca Desember 06.

 

Eneste jeg bruker tråden til selv er å finne tilbake hvordan man setter instillingen på BF2 til 1280x800 som ligger på side 34-37 en plass.

 

"C:\Programfiler\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 800"

 

Altså denne saken over.

Lenke til kommentar

Har akuratt reinstalert pcen min, og no klarer eg ikkje å fjærne den H******* skjermbeskytteren til ASUS, men værdens jævligaste musikk! Har gått inn og valgt ingen skjermsparer gang på gang, men når den kommer på så er det den samme kvar gang... Har òg prøvt å fjerne den fra legg til/fjern programmer, men da skjer det ingenting.

Kan ikkje huske at eg hadde dette problemet da eg kjøpte den...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg har problem med det trådlaus nettverkstilkopling på dataen min. Nettverket virker heilt fint på den andre pcen min, mens på asusen kommer det bare opp at trådlaust nettverk er utilgjenglig. Dette har skjedd eit par gonger dei siste 4-5 dagene, men no ser det ut som den har slutta heilt å virke. Er det noken som veit kva dette kan vær?

Lenke til kommentar
Eg har problem med det trådlaus nettverkstilkopling på dataen min. Nettverket virker heilt fint på den andre pcen min, mens på asusen kommer det bare opp at trådlaust nettverk er utilgjenglig. Dette har skjedd eit par gonger dei siste 4-5 dagene, men no ser det ut som den har slutta heilt å virke. Er det noken som veit kva dette kan vær?

9100672[/snapback]

Har fått sånn et par ganger selv, det jeg gjør er å systematisk sjekke SSid, kryptering osv samsvarer og at maskinen har dekning. Sjekk ruteren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå en helt "ren" win XP pro på ny disk. Det vil si at den f: recovery partisjonen er borte.

 

Jeg skulle gjerne hatt lyd, noen som kan hjepe meg med det? Jeg har lastet ned Realtek HD Audio driver for WinXP fra Asus.com men lyd har jeg ikke.

 

Skulle gjerne hatt Winflash og power 4 gear også.

 

De cd'ne som fulgte med aner jeg ikke hvor er.

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Jeg har nå en helt "ren" win XP pro på ny disk. Det vil si at den f: recovery partisjonen er borte.

 

Jeg skulle gjerne hatt lyd, noen som kan hjepe meg med det? Jeg har lastet ned Realtek HD Audio driver for WinXP fra Asus.com men lyd har jeg ikke.

 

Skulle gjerne hatt Winflash og power 4 gear også.

 

De cd'ne som fulgte med aner jeg ikke hvor er.

 

Takker for hjelp.

9155585[/snapback]

Om du vil kan jeg lage et .rar image av plata og sende deg den på msn. Men filene skal ligge på realtek.com, asus.com de fleste driverne ligger på asus.

Lenke til kommentar
Takk som byr, men det er vel litt mye stress for en driver?

 

Har ordnet power 4 gear og winflash, men lydkortdriver finner jeg ikke. Noen som har en link?

9160062[/snapback]

Funka ikke å hotlinke sistgang, har desverre ikke driverplata nå heller siden jeg solgte den, men kan få lånt den i løpet av august en gang. Gjorde dette tidligere for en annen forumbruker.

 

Sendte den om natta så var ikke noe stress for meg. muligens at jeg har den på harddisken hjemme i kirkenes. skal sjekke når jeg kommer fram :)

 

Ellers skal det vel ligge på asus.no> Nedlastinger>notebooks>A6000>A6JA.

Så skal drivere og Bios og ekstraprogrammene ligge der. alt utenom asusdvd o.l.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Når maskinen står lenge på uten at den er i bruk, vil den til slutt automatisk "koble ut", altså det virker som om den går i en slags dvale... Men innimellom så får jeg ikke skrudd den på igjen fra denne tilstanden, slik at jeg må skru av maskinen ved å holde inne power knappen lenge.

 

Så jeg lurer på om det går ann å skru av denne automatiske "dvalen" ?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting. Når maskinen står lenge på uten at den er i bruk, vil den til slutt automatisk "koble ut", altså det virker som om den går i en slags dvale... Men innimellom så får jeg ikke skrudd den på igjen fra denne tilstanden, slik at jeg må skru av maskinen ved å holde inne power knappen lenge.

 

Så jeg lurer på om det går ann å skru av denne automatiske "dvalen" ?

9262154[/snapback]

Høyreklikk på skrivebordet, Egenskaper>skjermsparer>strøm.

Så kan du fjerne alt av strøm sparing. dvale, ventemodus, slå av harddisk/skjerm etc. Og velge hva maskinen skal gjøre når du trykker på powerknapp/hvilemodusknapp og om den skal gjøre noe når du lukker lokket.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å kjøre Windows Vista på denne maskinen?

 

Jeg ser at den er merket med "Vista Capable", men Asus gidder tydeligvis ikke å ordne Vista-drivere til grafikkortet. Med andre ord er maskinen helt ubrukelig til å kjøre Windows Vista (med mindre tekstbehandling er gøy).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvorfor AMD sine nettsider? :hmm:

 

Men her er driveren.

 

Ja mente vel egentlig ati! :) Men har ikke ati og amd slått seg sammen? Må i alle fall uansett på ati.amd hvis man skal få catalyst driverne.

 

Gikk på linken din, men display driverne er fra 2006/09/06 så de er jo ikke akkurat oppdatert..

 

Er det ikke et sted man kan hente drivere med nyeste catalyst og slikt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
jeg foreslår at trådstarter samler all relevant informasjon i førsteposten. det blir mye for nye brukere av tråden å lese igjennom 63 sider med info.

 

det store stengetrollet kan komme på besøk hvis ikke dette skjer.

 

Jeg har nå påtatt meg den langtekkelige jobben å copy/past'e et sammedrag av jeg personlig klarte å få ut av tråden (ja, jeg leste igjennom alle 64 sider, fysj). Dette er ikke noe mer enn en grov oversikt over noen vesentlige emner som har blitt tatt opp i tråden, men den burde da være grei å ha for enhver som eier denne maskinen.

Asus_a6ja_samletr_d_sammendrag.doc

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg virkelig hjelp her dere! Har foretatt en clean install av xp, og fått alt til å fungere untatt lyd! Har prøvd å installere både driverne fra både driver-CD-en som fulgte med og de som ligger på asus sin side. Ingen problemer under installasjonen, men jeg får ingen lyd og "Audio" på kontrollpanelet er grået ut. I Tillegg har jeg et spørsmålstegn på enhetsbehandling under "other devices -> pci device, er dette lydkortet montro?

 

Hadde vært evig takknemlig om noen kunne forklare hvordan se selv fikk realtek lydkortet til å fungere, hvis ikke må jeg ty til å kjøre hele recovery CD-en, noe jeg er lite lysten på... :(

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg virkelig hjelp her dere! Har foretatt en clean install av xp, og fått alt til å fungere untatt lyd! Har prøvd å installere både driverne fra både driver-CD-en som fulgte med og de som ligger på asus sin side. Ingen problemer under installasjonen, men jeg får ingen lyd og "Audio" på kontrollpanelet er grået ut. I Tillegg har jeg et spørsmålstegn på enhetsbehandling under "other devices -> pci device, er dette lydkortet montro?

 

Hadde vært evig takknemlig om noen kunne forklare hvordan se selv fikk realtek lydkortet til å fungere, hvis ikke må jeg ty til å kjøre hele recovery CD-en, noe jeg er lite lysten på... :(

 

Løst: For de som støter på samme problem som meg, prøv de nyeste driverne på realtek sine offisielle sider!

 

Nå har jeg derimot et nytt problem; vga drivere. har prøvd både catalyst sine mobile- og originale drivere, men får bare beskjed under installasjon at driveren ikke finner noe støttet hardware på maskinen min...? :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...