Gå til innhold

SonyEricsson presenterer W810i på CES LA


Anbefalte innlegg

SE presenterte eller presenterer (er ikke helt sikker på om den er 100% offisiell enda) i dag W810i.

 

Som navnet sier er mobilen en liten oppgradering av W800i.

 

w810.jpg

 

Mobilen er nå i svart, et design jeg personlig synes er mye finere enn W800i sitt. W810i får kvadruppelbånd og EDGE. De holder seg desverre fortsatt til skuffende 1,8" skjerm og 176x220 piksler.

 

Ting tyder på at mobilen ikke har FM-radio.

 

Mobilen skal bli tilgjengelig i årets første kvartal.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne så bedre ut ja, men ingen FM-radio + fortsatt samme størrelse på skjermen gjør den ikke så attraktiv spør du meg...

5382882[/snapback]

 

Mulig de bruker samme løsning som på w900(i?) sitt headsett, hvor radioen er i fjernkontrollen. Har ikke prøvd dette jeg så jeg vet ikke hvrdan det er. Finner også lite om denne telefonen når jeg søker. Noen som finner noe lesestoff?

Lenke til kommentar

Bilde av mob fra bak

 

w810i6qo9ms.jpg

 

As you can see the design is much more conservative than the W800i; however, while the index for the phone is higher (0-10), the W810i lacks some of the features of the W800i.

 

Aesthetic differences include a new button layout for the softkeys, and a slightly different design for the back cover. It should be noted that an activity button is present as well as the Walkman button, and the three speaker grills on the back cover are for the same speaker (i.e no true stereo sound). The W810i is also slightly less deeper than W800i.

 

Although the standby time and talk time (350 hours and 8 hours respectively) are less than that of the W800i, there are some features to note that will please many SE fans. These include EDGE, QuadBand, a light sensor that automatically adjusts the intensity of the keypad backlight, support for the Sony Ericsson Remote Update service, and support for SyncML 1.2. The internal memory will be 21MB, however first indications are that it will be shipped with a 512MB Pro Duo card. Other features can all be seen in W800i.

 

W810i should be in the shops in Q1 2006 and will be available in the same colours as W900i.

Endret av adilr82
Lenke til kommentar

Dessverre er det ikke øynene dine det er noe feil med... Står litt om dette i rykte-tråden.

 

Ingen joystick, både aktivitetsmeny og walkman-knapp, EDGE, quad-band, light sensor, bare litt lavere tale- og standbytid og fint design? :cool:

 

Mangler bare forbedret kalender-funksjonen og A2DP-støtte før jeg er solgt...

 

[edit]

Den blir ikke bekreftet før 02:15 får jeg høre... det er litt over to timer til... Teite IT-Avisen sier de tror det kommer minst to Walkman-telefoner, la oss håpe det for en gangs skyld er inne på noe.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva man er fornøyd med her. Man tar en mobil som er et halvt år gammel, og enda mer enn som så om man regner med K750i, og legger til noe som i praksis ikke vil påvirke noen særlige brukere så veldig. Det de legger til her burde i utgangstpunktet vært på W800i fra før, især EDGE.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva man er fornøyd med her. Man tar en mobil som er et halvt år gammel, og enda mer enn som så om man regner med K750i, og legger til noe som i praksis ikke vil påvirke noen særlige brukere så veldig. Det de legger til her burde i utgangstpunktet vært på W800i fra før, især EDGE.

5385634[/snapback]

Er helt enig med deg i at det ikke er en stor nyhet, og ingen store forandringer. Poenget er vel at man ikke ønsker å forandre for mye på noe så populært. iPoden har elendig batteritid og ikke radio mm - allikevel en kjempehit fordi når de først traff spikern forandrer de den forsiktig og med så forbedringer, uten radikale endringer (er kanskje radikalt med Nano etc, men prøver å lage et slags poeng et sted her).

Lenke til kommentar

Ja, men for å ta sammenligningen med iPod. Der har de brukt lignende design, meny og system hele veien, men alltid alltid oppgradert modellene stort. Her med W810i melker de bare kua ved å lansere ny modell, uten å forbedre noe særlig. Det kan man ikke sammenligne med iPod.

 

Quadband betyr svært lite for de fleste. Lysdetektor gir vel litt bedre batteritid, men neppe mye. En ny meny, yey :p EDGE er selvfølgelig trengt.

 

Det jeg irriterer meg over er at de ikke lager en storebror som W900i i candybar eller slide design, uten den enorme størrelsen og prisen til W900i.

Lenke til kommentar
Det jeg irriterer meg over er at de ikke lager en storebror som W900i i candybar eller slide design, uten den enorme størrelsen og prisen til W900i.

5385736[/snapback]

De ser vel ikke markedet for den ennå, og når SE er veldig begrenset når det kommer til produksjonskapasitet i forhold til "de store" kan det høyst sannsynlig forsvares rent økonomiske ved analyser for valg av produkter.

 

Vi kan jo vente til 2:15 og håpe på at det kommer flere walkman-telefoner i dag ;)

Lenke til kommentar
... a light sensor that automatically adjusts the intensity of the keypad backlight...

5384834[/snapback]

Det er jo dritkult. Alle telefoner som jeg har hatt, har hatt ett eller annet lysforhold hvor det har vært umulig å lese tegnene på tastene. Det er i området mellom god belysning og dunkel belysning. I god belysning er ikke baklyset sterkt nok, slik at tegnene kommer fint fram, og i mørket lyser det fint opp. Men noen ganger krangler belysning rundt og baklyset, og da blir det bare grøt. En slik feature vil forhåpentligvis gjøre at slike tilfeller vil bli nesten uteblivende.

 

Forøvrig syns jeg denne telefonen så veldig bra ut. Enig i at det er en melkeku, men jeg er i ferd med å miste lysta på 6280, og har sterkt vurdert å bare hoppe på en W800i i stedet. Men så hadde jeg lyst på EDGE, da (MMS anyone?), og da er jo denne telefonen godsent. ;) Men det avhenger jo selvfølgelig av når den kommer, og om de klarer å presse prisen ned, for det må de siden det har kommet mange sterke konkurrenter på banen i det siste.

 

Jeg går egentlig og håper på en candybar av W900i, jeg og, og det er vel noen rykter om den, er det ikke? Vi får se...

 

Forøvrig påstår denne siden hos SE at W810i har FM-radio...

Lenke til kommentar
Det er jo dritkult.

Sikkert kult, men likevel noe de burde fått allerede i W800i. Nokia har brukt dette så vidt jeg vet fra 6630, men hadde også noe lignende i 7650 for mange år siden. Husker ikke helt hva den sensoren gjorde.

 

Og, det at mobilen vet at det er mørkt ute gjør jo ikke at den lyser mer enn den allerede gjør på maks, det gjør jo bare at den lyser mindre når det er godt lys fra før. Så tastene blir neppe enklere å se i mørket. Det avhenger jo enkelt og greit av tastene fra telefon til telefon.

Lenke til kommentar
Og, det at mobilen vet at det er mørkt ute gjør jo ikke at den lyser mer enn den allerede gjør på maks, det gjør jo bare at den lyser mindre når det er godt lys fra før. Så tastene blir neppe enklere å se i mørket.

5386506[/snapback]

Poenget mitt er at i mellomdunkel belysning er det egentlig ikke noe problem å lese tegnene på tastene. Men plutselig fyrer telefonen opp baklyset og så blir tastene uleselige. Det har irritert meg mange ganger, både på min CX65 og min tidligere 3310, for å nevne eksempler... Men om W810i retter opp i dette, vil jo bare tiden vise (eller evt. aldri vise, for hvis jeg kjøper telefonen og det virker, så vil jeg jo aldri tenke over det igjen... ;) )

Lenke til kommentar

Culpa: orker ikke bla opp kilder, men leste flere steder at den vil komme med 512 mb minnekort. Bør i hvert fall følge med 512 mb, da den kun har 21 mb internt minne og er som kjent en musikkmobil.

 

Tjohei: Skjønner. Misforsto deg først. Trodde du mente at lyset på andre mobiler ikke var sterkt nok, men du mente det at det var _for_ sterkt i enkelte tilfeller, om jeg forsto deg rett nå.

Lenke til kommentar
Tjohei: Skjønner. Misforsto deg først. Trodde du mente at lyset på andre mobiler ikke var sterkt nok, men du mente det at det var _for_ sterkt i enkelte tilfeller, om jeg forsto deg rett nå.

5387180[/snapback]

Ja, det var det jeg mente. Ser av det jeg skrev at det kunne misforstås. :blush: I all enkelhet var det jeg mente å si at man ikke trenger baklys når lyset i rommet er bra nok til å se tastene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...