Gå til innhold

FS S7020 som blir unormalt varm?


Anbefalte innlegg

Hei. Har en FS 7020. Synes denne maskina blir jæ...varm. Opplever dere dette også? Hadde en S7010 på jobb og den blir ikke halvparten så varm. Ja har installert både Notebook HW control, kjørt maskinen på maks batteri og alt det derre der.

Blir uansett forbanna varm, såpass varm at deter ubehagelig å ta på maskinen på undersiden av den. Særlig blir den varm på venstre side av touchpad både på oversiden og undersiden.

 

Varmen er så påtakelig at det er nesten uutholdelig å ta på maskina på undersiden, rett under touchpadèn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har en FS 7020. Synes denne maskina blir jæ...varm. Opplever dere dette også? Hadde en S7010 på jobb og den blir ikke halvparten så varm. Ja har installert både Notebook HW control, kjørt maskinen på maks batteri og alt det derre der.

Blir uansett forbanna varm, såpass varm at deter ubehagelig å ta på maskinen på undersiden av den. Særlig blir den varm på venstre side av touchpad både på oversiden og undersiden.

 

Varmen er så påtakelig at det er nesten uutholdelig å ta på maskina på undersiden, rett under touchpadèn.

5358822[/snapback]

 

Ingen som har en slik PC som kanskje kan hjelpe eller gi en tilbakemelding?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Acer Ferrari, og den blir også veeeeldig varm hvis den står på over en del timer med høy ytelse... Da er den så varm at det nesten gjør vondt å ta på den på undersiden. Blir din veldig fort varm? eller må du sånn som meg, kjøre den hardt over lengre tid?

Lenke til kommentar
Jeg har selv en Acer Ferrari, og den blir også veeeeldig varm hvis den står på over en del timer med høy ytelse... Da er den så varm at det nesten gjør vondt å ta på den på undersiden. Blir din veldig fort varm? eller må du sånn som meg, kjøre den hardt over lengre tid?

5376858[/snapback]

 

Den blir sånn fort varm uten at jeg kjører noen ting. Men nå skal det sies at den blir ikke varmere når jeg belaster den hardt heller da. Virker som om den nr makstemp etter 10 min og der blir den uansett om den belastes hardt eller ei.

Har prøvd alt; NHC, speedstep i bios, nedklokking etc. Den er og forblir forbanna varm. 2. grads forbrenning på lårene om jeg forsøker ha den i fanget en stund......Vel, ikke så ille kanskje, men ja jeg har hatt en S7010 tidligere på 1,8 Ghz (S7020 er på 1,86Ghz) som ikke hadde denne plagen. Min IBM X40 blir jo rene kjøleskapet til sammenlikning.

 

Anser meg selv som svært habil datakyndig, men hvis noen vet noe mer annet enn det jeg har nevnt så gi gjerne tips. Har vært inne i msconfig og slått av omtrent alt som kan slås av også uten at det hjelper. Virker derfor ikke som det er progs som kjører i bakgrunnen. Jeg er usikker på tjenestene som kjøres om de forårsaker denne varmen....tips mottas med takk. Har ikke moddet denne pc, kun satt inn ekstra RAM (står 2 stk 1024 Mb Crucial minnebrikker i den).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...