Gå til innhold

Har korpsmusikk gått av moten?


Thomassg

Anbefalte innlegg

04_haugstor.jpg

 

Han?

Der var han jo :D Mannen som endret hele synet på tuba og bassinstrumenter i et skolekorps på hele østkanten i norge hvertfall. Vet ikke hvordan det er andre steder.

 

Det er ikke overdrevet engang! Før han ble kjent var det ingen som rørte en tuba nesten.

Er det rart? Se linkene! Kompisen min (tubaist fra før) ble totalfrelst, og jeg syns jo det er tøft jeg også. Må innrømme det. Artig fyr er det og. :)

 

Har hatt denne karen som instruktør på noen sommerkurs. Det er utrolig hvor mye kult han får til med tubaen!

 

 

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei synes det ikke er rart, men det jeg synes er litt rart er at en mann som er tubafrelst greier å få så sinnsykt mange unger til å heller ha lyst å drasse på en svær tube og spille comp, enn f.eks en liten trompet som har melodistemmer hele tiden. Skal ganske mye til for å motivere folk til å spille tuba, og før han var også tuba det mest ukule instrumente som fantes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Hva ville du gjort hvis det ikke var korps i gatene på 17.mai da? harhar.gif
Takke en eller annen person for at de ikke ødelegger bakrusen min. :)

Tss! Du er kjedelig! :)

 

Hehe, men skolekorps på 17. mai rocks da! :D

 

Var digg sist å se dem, og ikke være med selv, for det er et større helvete enn å høre på!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Men til alle dere som syter over å høre på den grufulle korpsmusikken èn jævla dag i året, så vil jeg påstå at det er mye værre å måtte høre rap og techno året rundt.

Dette handler hovedsaklig om musikksmak generelt, men det er vel uansett greit i og med at trådstarter ville ha en ærlig mening.

Korpsmusikk er ikke noe jeg liker å høre på, men èn dag i året som 17 Mai, vekker det fram nasjonalistiske følelser i meg og jeg blir ekstra stolt av å være norsk den dagen.

 

Kjærlighet for fedrelandet sitt, mener jeg at korpsmusikk den 17 Mai faller inn under.

 

De som heller vil høre på absolutt ingenting den 17 Mai kan flytte til Sverige.

Var selv fyllesjuk som faen hver eneste 17 Mai, men like koselig er det med korpsmusikk uansett.

Lenke til kommentar
Men til alle dere som syter over å høre på den grufulle korpsmusikken èn jævla dag i året, så vil jeg påstå at det er mye værre å måtte høre rap og techno året rundt.

Dette handler hovedsaklig om musikksmak generelt, men det er vel uansett greit i og med at trådstarter ville ha en ærlig mening.

Korpsmusikk er ikke noe jeg liker å høre på, men èn dag i året som 17 Mai, vekker det fram nasjonalistiske følelser i meg og jeg blir ekstra stolt av å være norsk den dagen.

 

Kjærlighet for fedrelandet sitt, mener jeg at korpsmusikk den 17 Mai faller inn under.

 

De som heller vil høre på absolutt ingenting den 17 Mai kan flytte til Sverige.

Var selv fyllesjuk som faen hver eneste 17 Mai, men like koselig er det med korpsmusikk uansett.

 

Jeg hører heller techno og rap (såfremt det er snakk om Eminem eller Gatas Parlament) året rundt enn korpsmusikk èn dag.

 

Jeg feirer for så vidt ikke 17. Mai heller, i og med at jeg bare blir irritert over hvor nasjonalistiske og selvgode mange nordmenn blir den dagen (ikke at de ikke er nasjonalistiske og selvgode hele året, men den dagen går det helt av skaftet). 17. Mai har, for min del, gått fra å være en feiring av Norges frihet til å bli en feiring av vårt kollektive ego.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Men til alle dere som syter over å høre på den grufulle korpsmusikken èn jævla dag i året, så vil jeg påstå at det er mye værre å måtte høre rap og techno året rundt.

Dette handler hovedsaklig om musikksmak generelt, men det er vel uansett greit i og med at trådstarter ville ha en ærlig mening.

Korpsmusikk er ikke noe jeg liker å høre på, men èn dag i året som 17 Mai, vekker det fram nasjonalistiske følelser i meg og jeg blir ekstra stolt av å være norsk den dagen.

 

Kjærlighet for fedrelandet sitt, mener jeg at korpsmusikk den 17 Mai faller inn under.

 

De som heller vil høre på absolutt ingenting den 17 Mai kan flytte til Sverige.

Var selv fyllesjuk som faen hver eneste 17 Mai, men like koselig er det med korpsmusikk uansett.

 

Jeg hører heller techno og rap (såfremt det er snakk om Eminem eller Gatas Parlament) året rundt enn korpsmusikk èn dag.

 

Jeg feirer for så vidt ikke 17. Mai heller, i og med at jeg bare blir irritert over hvor nasjonalistiske og selvgode mange nordmenn blir den dagen (ikke at de ikke er nasjonalistiske og selvgode hele året, men den dagen går det helt av skaftet). 17. Mai har, for min del, gått fra å være en feiring av Norges frihet til å bli en feiring av vårt kollektive ego.

 

Men uansett. Heller barnetog og korpsmusikk enn militærparader og en Kong Harrald alà Kim Jong Il ;)

Lenke til kommentar
Men til alle dere som syter over å høre på den grufulle korpsmusikken èn jævla dag i året, så vil jeg påstå at det er mye værre å måtte høre rap og techno året rundt.

Dette handler hovedsaklig om musikksmak generelt, men det er vel uansett greit i og med at trådstarter ville ha en ærlig mening.

Korpsmusikk er ikke noe jeg liker å høre på, men èn dag i året som 17 Mai, vekker det fram nasjonalistiske følelser i meg og jeg blir ekstra stolt av å være norsk den dagen.

 

Kjærlighet for fedrelandet sitt, mener jeg at korpsmusikk den 17 Mai faller inn under.

 

De som heller vil høre på absolutt ingenting den 17 Mai kan flytte til Sverige.

Var selv fyllesjuk som faen hver eneste 17 Mai, men like koselig er det med korpsmusikk uansett.

 

Jeg hører heller techno og rap (såfremt det er snakk om Eminem eller Gatas Parlament) året rundt enn korpsmusikk èn dag.

 

Jeg feirer for så vidt ikke 17. Mai heller, i og med at jeg bare blir irritert over hvor nasjonalistiske og selvgode mange nordmenn blir den dagen (ikke at de ikke er nasjonalistiske og selvgode hele året, men den dagen går det helt av skaftet). 17. Mai har, for min del, gått fra å være en feiring av Norges frihet til å bli en feiring av vårt kollektive ego.

 

Men uansett. Heller barnetog og korpsmusikk enn militærparader og en Kong Harrald alà Kim Jong Il ;)

 

Jeg ville nok heller hatt en fet militær showoff enn barnetog, men jeg må innrømme at Kong Harald er nok å foretrekke framfor Kimmer'n (selv om jeg er innbitt republikaner) :!:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått det der med korps. Er det virkelig 14-15 år gamle gutter og jenter som liker å marsjere rundt på glovarme 17. mai med tjukke klær og bære på en gigantisk tromme eller tuba? Høre på det elleville bråket, og traske rundt der og attpåtil må øve på masse sanger de egentlig ikke liker og som bare høres teite ut. For meg høres det mere ut som om det er foreldrene som bestemmer at "DU SKAL GÅ I KORPS! DA KAN VI VÆRE STOLTE AV DEG!"

 

Jeg synes korpsmusikk er bare bråk jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri forstått det der med korps. Er det virkelig 14-15 år gamle gutter og jenter som liker å marsjere rundt på glovarme 17. mai med tjukke klær og bære på en gigantisk tromme eller tuba? Høre på det elleville bråket, og traske rundt der og attpåtil må øve på masse sanger de egentlig ikke liker og som bare høres teite ut. For meg høres det mere ut som om det er foreldrene som bestemmer at "DU SKAL GÅ I KORPS! DA KAN VI VÆRE STOLTE AV DEG!"

 

Jeg synes korpsmusikk er bare bråk jeg.

 

Tviler på at 17.mai er det eneste de øver til rundt om i Norge, det er bare det at alle forbinder korps med 17.mai..

Og forresten, er ikke noe særlig slit egentlig å bære tuba i 3 tog.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri forstått det der med korps. Er det virkelig 14-15 år gamle gutter og jenter som liker å marsjere rundt på glovarme 17. mai med tjukke klær og bære på en gigantisk tromme eller tuba? Høre på det elleville bråket, og traske rundt der og attpåtil må øve på masse sanger de egentlig ikke liker og som bare høres teite ut. For meg høres det mere ut som om det er foreldrene som bestemmer at "DU SKAL GÅ I KORPS! DA KAN VI VÆRE STOLTE AV DEG!"

 

Jeg synes korpsmusikk er bare bråk jeg.

Vel, 17. mai er ikke akkurat den kuleste dagen i året å spille i korps på, men det er del av den pakka å spille i korps.

Tror foreldre er stolte av barna sine uansett hva de gjør, så akkurat det tviler jeg på.

Uansett, jeg tror ikke 17. mai er det som holder de fleste som spiller i korps til å spille i korps.

Det er bare noe som må gjøres.

Jeg for min del er med for alle turer, seminarer og selvfølgelig sommerskolen og kretskorps!

Det er utrolig sosialt og morsomt.

Hadde jeg ikke spilt i korps, så hadde jeg aldri møtt de menneskene som er de nærmeste vennene mine nu.

Dvs, min nærmeste venner er godt spredd i fylket jeg bor i, ble kjent med dem takket være kretskorps og sommerskole.

Endret av Heretique
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det ble kanskje litt mye fokus på 17 Mai her nå ja, men det er hovedsaklig den dagen de aller fleste forbinder med korpsmusikk..

Men jeg ser egentlig ikke på det som noe negativt, selv om jeg ikke liker musikken.

Korps er hovedsaklig en hobby på lik linje som med andre hobbyer der folk har muligheten til å være sosiale og treffe andre, samtidig som at man får brukt/videreutviklet det musikalske i seg.

Som sagt en hobby og det blir egentlig for dumt å rakke ned på folk som liker å holde på med korps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...