Gå til innhold

Valg mellom iPod 5g eller Creative Zen Vision:M?


Anbefalte innlegg

Jeg er også kjempe fornøyd med creativen min, men er jo ikke mulig å få tak i tv kabel ?? Jeg kjøpte en sånn uorginal tv kabel som egentlig er til dv kamera eller no, å da får jeg fint bilde men bare mono lyd!!

5557868[/snapback]

Kabel kan kjøpes fraktfritt fra Creative. De har en online-butikk på sidene sine, men kabelen har ikke dukket opp i den Norske Creative-butikken enda. Er nok ikke lenge til...

 

EDIT: http://no.europe.creative.com/shop/welcome...&subcategory=15

 

Kabelen og annet ektrautstyr (dockingstation, bæreveske...) til Vision:M dukker nok opp i butikken linket til ovenfor om ikke lenge. Håper jeg... :ermm:

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om man må bruke Creative sin videokabel? Eller funker det med andre?

 

:nei: Det blir for dumt å diskutere om denne spilleren er bedre eller dårligere enn Ipodvideo, den er overlegent bedre på alt, design også. Det eneste desperate argumentet dere kommer på nå , er at do-møbelet deres er MYE tynnere, og Zen Vision er kjempetykk! Ok, den er LITT tykkere, men det er fordi den har større batteri som varer lengre, og det er jo en fordel. Synes den er pefekt i tykkelsen jeg. Hvorfor skal den være tynnere? Er det virkelig såååå viktig? Jeg skal til Lima om en uke, 18 timers flytur. Da blir batteritiden veldig viktig....

Er ihvertfall veldig fornøyd med mitt kjøp. Anbefaler Sennheiser PX 200 headset..

Endret av Evenflow
Lenke til kommentar

Hvis dere hadde fulgt med litt så hadde dere fått med dere at det problemet ER fikset i den nyeste firmware-updaten.

 

Jeg fikk spilleren min på tirsdag denne uken og er kjempefornøyd. Ferdig oppdatert ver den også. Idag skal jeg på clas ohlson og kjøpe en slik videokabel som swank anbefalte.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis dere hadde fulgt med litt så hadde dere fått med dere at det problemet ER fikset i den nyeste firmware-updaten.

 

Jeg fikk spilleren min på tirsdag denne uken og er kjempefornøyd. Ferdig oppdatert ver den også. Idag skal jeg på clas ohlson og kjøpe en slik videokabel som swank anbefalte.. :thumbup:

5625993[/snapback]

 

testa kabelen? lyd i begge?

Lenke til kommentar

Henter min Creative Zen Vision:M så snart posten åpner i morgen. :love::w00t::love:

 

Til de som allerede har en:

 

Hvordan er bærevesken? Beskytter den godt nok? Så vesken til søsteren min sin micro, funker sikkert mot riper, men neppe mot støt..

 

Er det noe software som dere vil anbefales å bruke sammen med den?

 

Konverterer dere alle videofiler eller kun de dere må? Bruker dere den automatiske konventeringen eller har dere en egen software til det?

Endret av AtroZ
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

litt sent så rekker ikke å lese gjennom alt. men har noen spørsmål:

 

1. Kan man ta opp fra TV?

2. Kan man se video fra vision på TV?

3. Er skjermen stor nok til å se en film uten å anstrenge seg for å se hva som skjer?

4. Kan man få kjøpt ekstrautstyr som batteri, reiselader, veske etc? i så fall hvor?

5. Noen kjøpere som er misfornøyd?

 

Håper ikke alle klager på at noe av dette er svart på før. Men har det travelt, og det er litt sent. så håper noen tar seg tid til å svare på spørsmålene.. på forrhånd TAKK!

Lenke til kommentar

Til Atroz: Jeg bruker programmet som følger med.

Jeg konverterer bare de videoene jeg må, det er mange jeg ikke må konvertere. jeg bruker programmet som følger med.

 

Til Kridal:

1. Nei

2. Ja, med veldig god kvalitet

3. Jeg synes det går bra å se på film, men tror jeg kommer til å bruke den mest til serier som ikke varer like lenge som film.

4. Vet ikke om det er så mye ekstrautsyr enda, men du kan se her hvertfall: http://www.creative.com/products/mp3/zenvisionm/accessories/

5. Jeg er veldig fornøyd, bra kvalitet på alt, mangler ikke noe

 

Jeg har testet en kabel som ikke var fra creative for å koble den til TV, det virket helt fint, måtte bare bytte om kontaktene så jeg koblet gul i hvit, hvit i rød og rød i gul.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele denne tråden, og lest andre steder og, men jeg er fremdeles usikker på hva jeg skal kjøpe.

 

Det er et noen ting jeg lurer på med vision:m, som jeg håper noen kan svare på.

 

 

Blir sangene lagt som på ipod, så man kan velge artist, album, osv?

Er menyen og knappene praktiske og oversiktelige?

Er det et greit program man bruker for å legge inn sanger på spillern?

Går det ann å forandre lydstyrke og kvalitet på sangene? (det går vel ann på ipod?)

 

Foreløpig syns jeg vision:m virker best. Det eneste jeg har funnet som trekker ned er størrelsen. Er det andre ting som er bedre med ipoden?

Lenke til kommentar

Ja, og når du trykker play på en sang, album eller liknende blir det automatisk lagd en spilles nå liste hvor du kan legge til mer musikk.

 

Jeg synes menyene og knappene er veldig bra oppsatt, i tillegg til de vanlige knappene har du en knapp du kan velge selv hva den skal gjøre og en "høyreklikk" knapp som jeg synes er veldig praktisk.

 

Du kan dra filene over i utforsker, den kommer ikke som en ekstern harddisk, men du drar over filene på samme måte. Jeg tror det er andre måter også, men de har jeg ikke prøvd ut.

 

Hva mener du med forandre lydstyrke og kvalitet? Du har selvfølgelig volum og også EQ med forhåndsinnstillte og manuel.

Hvis du mener på PCen så følger det hvertfall med et konverteringsprogram.

 

Jeg vet ikke om noen andre ting som er bedre med iPod enn størrelsen, men jeg synes ikke vision:m er for stor.

Lenke til kommentar

Hvis valget stod mellom iPod og Zen Vision:M, ville jeg valgt Vision:M. Dette pga bedre videofunksjonalitet, veldig god lyd og brukervennlighet og ikke minst en herlig skjerm. Les erfaringene i prisguiden også. Tykkelsen er ikkenoe å tenker på, spilleren er ikke veldig stor.

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar begge to! Det blir nok til at jeg kjøper vision:m. Virker bedre på alle måter, så hvem bryr seg om den er litt tykkere.

5795376[/snapback]

 

Nettopp! Jeg tenkte akkurat det samme da jeg skulle kjøpe mp3-spiller. Hadde i utgangspunktet lyst på iPod, men jeg er veldig glad jeg kjøpte Vision:M ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oppsummering, (nok engang): Folk flest liker design og lyd, iPod har begge.

Hmm, for meg er det bærbar video som er det viktigste. Og Vision:M er ikke så stor og klumpete må jeg si etter å ha holdt i den selv.

 

Men: Stemmer det at skjermen på Vision:M ripes opp like lett som eller lettere enn iPod?

 

Og kan man ikke bruke en vanlig kabel for å få bilde på TVen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...