Gå til innhold

Valg mellom iPod 5g eller Creative Zen Vision:M?


Anbefalte innlegg

Video faktisk, noe så harry. Zen Neon er den kuleste hittil. :love:

5390141[/snapback]

 

Video harry? ser ikke det harry`e i det jeg men.... (bare meg eller?)

5390326[/snapback]

Kan da ikke være noe kos å se på en film på en bitteliten skjerm?

5390504[/snapback]

Følger jo med kabel så du kan vise filmer på en større skjerm. Dessuten er det kjekt med en video-avspiller når man f.eks. sitter på bussen/toget eller lignende. Skjermen er sant nok ikke stor nok til å sitte i timesvis å se lange filmer, men jeg tror den egner seg flott til musikkvideoer eller korte TV-serier når man ikke har tilgang på større skjermer.

 

Litt billigere på PSdata enn på komplett: http://www.psdata.no/ps.asp?it=121487&mlevel=020800

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de som tror at thomas II har en tøff signatur må lese artikkelen. Som jeg nevnte tidligere med thomas II kun valgte å overse; arrogant, skriver jeg at Steve Jobs nevnte dette 5 år siden da han presenterte den første prototypen, dette er noe han ikke står for idag, og dagens iPoder.

 

Makan til Creative fanboys har jeg ikke sett tidligere!

 

PS, hadde Creative sin faktisk vært tiltrekkende hadde jeg ikke nølt med å si det. Men når den er så stygg som den er kan det virke som jeg er en iPod fanboy.

Lenke til kommentar

Seriøst folkens. Det er greit at iPoden mangler mye, inkludert svakheten å ha ødelagt firmware og elendig konstruksjon som alle creative spillere har hatt til nå (har ødelagt 4 stk). De to eneste i klassen min som hadde Zen Micro greide å ødelegge headphonekontakten med å ha spilleren i lomma. Kanskje jeg er mer forsiktig med en større iPod og derfor har hatt færre problmer. Men jeg kommer aldri til å gå tilbake til et merke som ripper andres modeller, design og brukervennelighet, men glemmer kvaliteten.

Lenke til kommentar

Er helt enig, hadde samme problemet med min tidligere spiller. Heldigvis så var det ikke noe problem å få byttet til et nytt et, men leste på mange engelske forumer at det var et stort problem og gjaldt mange. Gjør at jeg er mer skeptisk til creative enn tidligere, men de skal ha for servicen jeg fikk, er kjempefornøyd med den, synd bare at jeg måtte ha det uansett.

 

Har egentlig aldri likt ipod heller siden alle har det og er så lukket system men sammenligner man ipod og den nye til creative så hadde jeg nok valgt ipod.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å velge iPoden jeg og... Klarer ikke store tykke mp3 spillere... Ofrer gjerne litt batterikapasitet for så stor forskjell på høyden.

 

Edit: Etter min erfaring lager Apple som regel kvalitetsspilllere. De har også god support, vet ikke åssen support Creative har da den eneste erfaringen med de er en mp3 spiller til søstra mi.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Jeg var så fornøyd med min G4-Ipod at jeg kjøpte en ny (G5) da den første gikk i stykker. Har tidligere brukt en Iriver som i samtlige tester jeg leste fikk strålende kritikker for lyd (det og brukervennlighet er det som betyr noe for meg), og Ipoden sto overhodet ikke tilbake for Iriveren hva lyd angår.

 

Så jeg forstår ikke alle som kritiserer lyden til Ipoden.

 

For øvrig fikk jeg en positiv overraskelse da jeg fikk min G5. Lyden er faktisk fyldigere enn den var på G4. Det er garantert ikke noe jeg innbiller meg, for jeg brukte G4 daglig i mer enn ett år før jeg ødela den.

 

Leste på www.ipodlounge.com at Apple har fikset noen seriøse lydbug-er fra G4.

 

Uansett: Jeg er strålende fornøyd med Ipods lydgjengivelse, og brukervennligheten er jo så perfekt at man nesten ikke skulle tro det var mulig.

 

Eneste grunnen jeg kan se til ikke å kjøpe Ipod må være at den fortsatt står en del tilbake for sine konkurrenter hva batteriet angår, men på den annen side får du vel rundt 10 effektive lyttetimer med musikk, og det skulle holde for de fleste. Det er jo bare å lade den opp om natta.

 

Det er også negativt at Apple ikke lenger sender med adapter hvor du kan lade opp spilleren fra en stikkontakt. Nå må du bruke pc-en, med mindre du kjøper en eller har en fra en tidligere Ipod. Det har jeg heldigvis.

 

Det å mislike Ipoden fordi alle har den bør dere vokse fra dere først som sist.

Lenke til kommentar
Jeg var så fornøyd med min G4-Ipod at jeg kjøpte en ny (G5) da den første gikk i stykker. Har tidligere brukt en Iriver som i samtlige tester jeg leste fikk strålende kritikker for lyd (det og brukervennlighet er det som betyr noe for meg), og Ipoden sto overhodet ikke tilbake for Iriveren hva lyd angår.

 

Så jeg forstår ikke alle som kritiserer lyden til Ipoden.

 

For øvrig fikk jeg en positiv overraskelse da jeg fikk min G5. Lyden er faktisk fyldigere enn den var på G4. Det er garantert ikke noe jeg innbiller meg, for jeg brukte G4 daglig i mer enn ett år før jeg ødela den.

 

Leste på www.ipodlounge.com at Apple har fikset noen seriøse lydbug-er fra G4.

 

Uansett: Jeg er strålende fornøyd med Ipods lydgjengivelse, og brukervennligheten er jo så perfekt at man nesten ikke skulle tro det var mulig.

 

Eneste grunnen jeg kan se til ikke å kjøpe Ipod må være at den fortsatt står en del tilbake for sine konkurrenter hva batteriet angår, men på den annen side får du vel rundt 10 effektive lyttetimer med musikk, og det skulle holde for de fleste. Det er jo bare å lade den opp om natta.

 

Det er også negativt at Apple ikke lenger sender med adapter hvor du kan lade opp spilleren fra en stikkontakt. Nå må du bruke pc-en, med mindre du kjøper en eller har en fra en tidligere Ipod. Det har jeg heldigvis.

 

Det å mislike Ipoden fordi alle har den bør dere vokse fra dere først som sist.

5408199[/snapback]

 

Tror du må våkne. Det finns faktisk bedre alternativer til ipod.. men når man ikke ser skogen for trær.......

Lenke til kommentar
Tror du må våkne. Det finns faktisk bedre alternativer til ipod.. men når man ikke ser skogen for trær.......

5420613[/snapback]

 

Etter mine erfaringer på dette forumet, så er det faktsik du som helst vil se skogen renset for iPoder... faktsik den største iPod motstanderen av alle... ;)

 

Våkne opp og innse at iPod faktsik er et bra produkt selv om ALLE andre har den...

 

Heter forresten "å ikke se skogen for bare trær" :)

Lenke til kommentar

Hvilke? Den tjukke dingsten til Creative? Den er i hvert fall ikke bedre lydmessig. Jeg har brukt den. Den er også tung.

 

Den til IAudio? Den har jeg ikke brukt, men jeg har holdt den. Den er skremmende tung og tykk. Et dårlig alternativ når jeg jogger. I tillegg har jeg 30 gb musikk pent organisert etter ID3-tagger, og i følge anmeldelser sorter ikke IAudio etter det. Den dagen de begynner å gjøre det, samt får krympa spilleren en del, skal jeg gi den et forsøk.

 

Spillerne til Iriver? De er i hvert fall ikke bedre lydmessig. Jeg har hatt Iriver.

 

Sony sin har jeg derimot ikke forsøkt.

 

Men for meg er ikke IAudio, Creative eller Iriver alternativer, ikke med dagens spillere.

 

Men poenget mitt var ikke å si at Ipod er den beste spilleren, men at jeg ikke forstår alt snakket om den dårlige lyden.

Lenke til kommentar
Tror du må våkne. Det finns faktisk bedre alternativer til ipod.. men når man ikke ser skogen for trær.......

5420613[/snapback]

 

Etter mine erfaringer på dette forumet, så er det faktsik du som helst vil se skogen renset for iPoder... faktsik den største iPod motstanderen av alle... ;)

 

Våkne opp og innse at iPod faktsik er et bra produkt selv om ALLE andre har den...

 

Heter forresten "å ikke se skogen for bare trær" :)

5424869[/snapback]

 

Bare sier at det finns alternativer som sagt. Ett produkt bør ikke være bra selv om ALLE har den. Er lov å være skeptisk vet du. Kjenner flere som har den og er ikke så veldig imponert over den akkurat.

 

Pirking på en tolkning av trær er ikke relevant her. Du vet veldig godt hva jeg mener......

Lenke til kommentar

Fra nettavisen:

" Oppskriften for en Vision:M er følgende: Ta en iPod, legg på noen millimeter på tykkelsen, bytt ut det berømte «hjulet» med en følsom touch-pad. Legg så på noen knapper, sett på en bedre skjerm, inkluder en fm-radio, legg inn støtte for flere filmformater og doble batterikapasiteten på videoavspilling. Det du da sitter med er i praksis en Vision:M."

 

Syns dette sumerer det ganske bra. Vil man ha en slank harddiskbasert spiller saa er vel IPOD valget. Dersom man overlever aa ha en tykkere spiller saa finnes det flere alternativer.

 

Jeg onsker en slank spiller med god batterikapasitet, takler mange format (baade naar det gjelder lyd og video) og at man ikke blir tvunget til aa bruke noen som helst overfoeringsprogram (ala Itunes , WMP, eller saere programvare). Derfor har jeg bare kjopt en liten Samsung Flashspiller som jeg bruker naar jeg jogger eller sitter paa bussen. Jeg har ingen desperat behov for aa ha en 30 GB Video / Digitalmusikk spiller enda.

 

Men dersom jeg skulle velge i dag, og det bare fantes de to paa markedet hadde jeg valgt Creative. Den ser ikke like pent ut, men er overlegen paa funksjonalitet. At den er "styggere" faar jeg leve med inntill en slankere og bedre utgave kommer. Hadde vaert bra dersom den bare vaer saa tynn som den fargede delen :D

Lenke til kommentar
Hvilke? Den tjukke dingsten til Creative? Den er i hvert fall ikke bedre lydmessig. Jeg har brukt den. Den er også tung.

Hvis det her er Vision:M du refererer til, hvor har du fått "brukt" den? Vært i utlandet en tur?

 

Btw. Jeg synes bare det blir tåpelig å diskutere hvilke av disse spillerne som er best. Alle har sine egne meninger om saken, og det har alle lov til å ha. Grunnen til at jeg personlig foretrekker Creative fremfor iPod er enkelt og greit at jeg synes iPod-spillerne er direkte stygge (ja, jeg mener det! Det "hjulet" på fremsiden er ufyselig), dyrere og mindre funksjonsrike enn Creative sine direkte konkurrenter. I tillegg kan jeg nevne at lydkvaliteten i mine øre generelt er et hakk bedre på Creative's sine produkter. Dette er min personlige mening og jeg vil ikke ha noe "hakking" på dette.

 

Synes heller vi kan hjelpe trådstater istedefor å hakke på hverandre.

 

EDIT: Zen Vision:M er bekreftet på lager hos komplett.no den 25.01.06 hvis noen lurte. :thumbup:

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Jeg tror ærlig talt det blir feil å hate iPod pga design. Da har du misforstått.

 

Det Creative mangler i design og muligens brukervennlighet (iPod er det genialt enkelt) tar den sannelig igjen på når det gjelder alle funksjonene den nye spilleren har. Så vidt jeg har lest mangler den egentlig ingenting.

 

Endelig konklusjon:

 

Ytelse, specs og funksjoner: Creative vision:m

Design, brukervennlighet: iPod.

 

Men det er ikke dermed sagt at iPoden ikke har dårlig lydkvalitet, det har den såvisst, og husk at det viktigste med en spiller er at den kan spille av musikk. Det klarer begge to.

 

 

Den ene testen viser skjermkvaliteten. iPoden har virkelig ikke så blasse farger. Tro meg.

Lenke til kommentar
Jeg tror ærlig talt det blir feil å hate iPod pga design. Da har du misforstått.

 

Det Creative mangler i design og muligens brukervennlighet (iPod er det genialt enkelt) tar den sannelig igjen på når det gjelder alle funksjonene den nye spilleren har. Så vidt jeg har lest mangler den egentlig ingenting.

 

Endelig konklusjon:

 

Ytelse, specs og funksjoner: Creative vision:m

Design, brukervennlighet: iPod.

 

Men det er ikke dermed sagt at iPoden ikke har dårlig lydkvalitet, det har den såvisst, og husk at det viktigste med en spiller er at den kan spille av musikk. Det klarer begge to.

 

 

Den ene testen viser skjermkvaliteten. iPoden har virkelig ikke så blasse farger. Tro meg.

5428958[/snapback]

Vet ikke om det var meg du siktet til nå? Var vel det.

 

I såfall, vil jeg først og fremst si at jeg "hater" ikke iPod. Jeg vil heller si at "jeg foretrekker Creative fremfor iPod (for øyeblikket)". Hva design angår, er det mulig jeg uttrykkte meg litt feil i det jeg skrev, men for å få det klart; design er ikke hovedårsaken til at jeg foretrekker Creative. Det er først og fremst funksjonalitet jeg ser etter når jeg kjøper mp3-spillere/mobiler/digitalkamera osv. design kommer i annen rekke (noen ganger bryr jeg meg ikke om det hele tatt heller).

 

Hvis du leser det jeg skrev en gang til, så vil du se at jeg ramset opp for det meste funksjonsmessige sider og egenskaper som jeg vil si avgjør i hvilken retning jeg går når det skal kjøpes mp3-spiller.

 

Når dette er sagt vil jeg alikevel påpeke at jeg mener Vision:M er penere enn iPod G5, men dette blir liksom en slags bonus for meg siden jeg hadde valgt Vision:M selv om den hadde vært styggere enn iPod også.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg personlig foretrekker Creative fremfor iPod er enkelt og greit at jeg synes iPod-spillerne er direkte stygge (ja, jeg mener det! Det "hjulet" på fremsiden er ufyselig)

5428150[/snapback]

 

 

Jblablabla

5428958[/snapback]

Vet ikke om det var meg du siktet til nå? Var vel det.

 

I såfall, vil jeg først og fremst si at jeg "hater" ikke iPod. Jeg vil heller si at "jeg foretrekker Creative fremfor iPod (for øyeblikket)". Hva design angår, er det mulig jeg uttrykkte meg litt feil i det jeg skrev, men for å få det klart; design er ikke hovedårsaken til at jeg foretrekker Creative.

5429147[/snapback]

 

Selvmotsigende? I think so!

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...