Gå til innhold

Valg mellom iPod 5g eller Creative Zen Vision:M?


Anbefalte innlegg

http://www.everythingusb.com/creative_zen_vision:m_30gb.html

 

Denne testen du sikter til der Ipod får slakt?

 

Eller denne?

 

Sitat:Gorgeous Screen Showoff

Probably the first question people ask when reading this review is whether the Creative Zen Vision:M has a better screen than the video iPod. After all, Mr. Hoo should have already dissected the Apple's, and came up with countermeasures before hitting back. Putting the video iPod next the Zen, the Creative seems to take the lead with the colors on the 2.5" QVGA screen being very vivid and vibrant. The LCD's contrast is excellent. There's just a bit too much color saturation than necessary, causing some finer details to wash away

 

http://www.funmag.no/index.asp?dismode=article&artid=402

 

Sitat:

To tester viser at Creative Zen Vision:M har betraktelig bedre bildekvalitet enn iPod Video. De tar rotta på iPod både når det gjelder lysstyrke, kontrast og farger.

 

Eller denne?

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article513654.ece

 

Sitat: Langt bedre funksjonalitet

Når det kommer til funksjonalitet går derimot Vision:M utenpå iPod en høy gang. Da vi fikk noen minutter med spilleren tirsdag var det liten tvil om at skjermen er betydelig bedre. Det er særlig fargene som er mye klarere, og kontrasten er svært god. Dessverre er innsynsvinkelen litt dårlig nedenifra og opp, men fantastisk fra sidene og ovenifra og ned.

 

Eller denne:

 

http://www.nordichardware.com/news,2732.html

 

Sitat:

Out of 15 possible points iPod Video got a nice 12.5, but Zen Vision:M was even better with 13.5 points all together. Of the three tests available, it was only the design that the iPod player took home. Both sound and image quality was won by Vision:M, with a relatively good margin. Those who are looking for a serious MP3 player with video features these are two very interesting players.

 

 

Dette var 4 tilfeldige tester av begge 2. Hvorfor sliter ipod på dem hvis den er så mye bedre? Bare ett seriøst spørsmål nå. Uansett så har dere mer å gå på nå når dere en gang skal velge ipod eller creative. Creative ;) testene sier sitt...

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA, jeg er enig i at creative er bedre på funksjonalitet og 'ytelse' om man kan kalle den det. Men jeg er litt interessert i design. Sorry mac.

 

Men jeg synes det er litt å ta i at skjermen på iPoden ikke er bra. Den er fin og skarp. Men Creative sin er nok bedre. Men som sagt, iPoden skal lyttes på...

 

Jaja. Jeg prøver egentlig ikke overbevise noen her, noe thomas II tror.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg personlig foretrekker Creative fremfor iPod er enkelt og greit at jeg synes iPod-spillerne er direkte stygge (ja, jeg mener det! Det "hjulet" på fremsiden er ufyselig)

5428150[/snapback]

 

 

Jblablabla

5428958[/snapback]

Vet ikke om det var meg du siktet til nå? Var vel det.

 

I såfall, vil jeg først og fremst si at jeg "hater" ikke iPod. Jeg vil heller si at "jeg foretrekker Creative fremfor iPod (for øyeblikket)". Hva design angår, er det mulig jeg uttrykkte meg litt feil i det jeg skrev, men for å få det klart; design er ikke hovedårsaken til at jeg foretrekker Creative.

5429147[/snapback]

 

Selvmotsigende? I think so!

5429281[/snapback]

Når jeg leste det igjen nå, så kan jeg forstå at du oppfatter det slik. Jeg innrømmer at jeg ikke burde startet oppramsingen min men design-greia. Men til mitt forsvar så var det et "komma" der , så det med at jeg "enkelt og greit foretrekker Creative fremfor iPod" gjelder alt jeg ramset opp. Men sant som du skriver, kan virke litt selvmotsigende det. Håper det kan tilgis.

Jeg setter ihvertfall ikke design først, så angrer på at jeg startet med å nevne det i det første innlegget mitt.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
JA, jeg er enig i at creative er bedre på funksjonalitet og 'ytelse' om man kan kalle den det. Men jeg er litt interessert i design. Sorry mac.

 

Men jeg synes det er litt å ta i at skjermen på iPoden ikke er bra. Den er fin og skarp. Men Creative sin er nok bedre. Men som sagt, iPoden skal lyttes på...

 

Jaja. Jeg prøver egentlig ikke overbevise noen her, noe thomas II tror.

5429452[/snapback]

 

Leser du det som står der i det hele tatt?

 

Får sitere igjen av mitt sitat da:

Both sound and image quality was won by Vision:M, with a relatively good margin.

 

Let nå... ;)

Lenke til kommentar

Jeg leste det, men valgte ikke å kommentere det. Jeg har innsett for ganske lenge siden at iPod ikke er i teten når det gjelder lydkvalitet og funksjoner.

 

Men lyden er OK og brukervennlighten er kanon. Det er nok for meg.

 

Peace?

 

 

Edit: Skjønner du tankegangen min her? Jeg skjønner din altså...

Endret av Lord^
Lenke til kommentar
Jeg leste det, men valgte ikke å kommentere det. Jeg har innsett for ganske lenge siden at iPod ikke er i teten når det gjelder lydkvalitet og funksjoner.

 

Men lyden er OK og brukervennlighten er kanon. Det er nok for meg.

 

Peace?

 

 

Edit: Skjønner du tankegangen min her? Jeg skjønner din altså...

5429511[/snapback]

 

Har aldri vært sinna. Relax... peace. :thumbup:

 

Skjønner din.... har sagt mitt jeg da.......

Lenke til kommentar

Veldig mye unødvendige krangler, men er nok endel diehard creative fans som hisser opp stemningen.

 

 

men siden dere er så opptatt av bildekvalitet og sånt så håper jeg dere har fått med dere at iriver kommer snart med denne spilleren

 

1.jpg

 

 

med oppløsning på 800 x 480 som slår ipod og creative sykt mye.

Så kanskje like greit å se på andre alternativer enn bare creative og ipod når dere skal se på mp3spillere.

Lenke til kommentar
Hvis det her er Vision:M du refererer til, hvor har du fått "brukt" den? Vært i utlandet en tur?

 

Btw. Jeg synes bare det blir tåpelig å diskutere hvilke av disse spillerne som er best.

 

Nei, jeg sikter selvfølgelig til Creative-produkter som er i salg. Jeg har prøvd deres 4 (eller er det 5?) gb-spiller, og den klumpete 20 gb-saken.

 

Jeg har for øvrig ikke diskutert hvilken spiller som er best. Det kunne ikke bry meg mindre. Jeg har dog skrevet at jeg ikke forstår hvorfor folk kritiserer Ipods lyd.

Lenke til kommentar
Jeg har for øvrig ikke diskutert hvilken spiller som er best. Det kunne ikke bry meg mindre. Jeg har dog skrevet at jeg ikke forstår hvorfor folk kritiserer Ipods lyd.

5430487[/snapback]

 

Sansynligvis fordi de har hørt noe bedre. Det er slik med alle ting, en person syns en ting er greit, får høre/se/prøve ut noe bedre. Går tilbake og syns det gamle er dårlig. Sånn er det iallefall når jeg gdrar hjem til foreldrene der det er treig internett , treigere maskin, som bråker mer. Da jeg brukte den der virket alt okay :)

 

Jeg syns designen til IPOD er pen, men har egentlig ikke sansen for hjulet. Ofte jeg havner 1 under eller over det jeg egentlig prøver å velge. Men med litt trening minker feilprosenten :) Og si at man ikke kan kritisere design blir jo helt feil. Design er en smaksak uansett hvor slank og lekker en ting kan være.

 

Siden denne tråden her handlet om Creative Vision: M og IPOD 5G så har jeg ikke dratt inn andre spillere selv om det finnes mange gode spillere på markedet. Tar man en tur til Asia ser man enda flere spillere.

Lenke til kommentar

Din Side gir for øvrig Ipodens lyd karakter 7. Men en fyr fra Din Side skriver i et svar på siden at de da bedømte lyden med de medfølgende proppene.

 

Proppene er som alle vet søppel, langt verre enn dem jeg i min tid fikk fra Iriver, så den slags kan helt sikkert være med på å senke karakteren.

 

Men mer viktig er det at Ipoden har en del lavere lyd enn de andre spillerne. Dersom man skal bedømme lyden slik den er ment etter europeisk standard, kunne jeg nok sagt meg enig med dem som kritiserer lyden. Jeg hadde ikke engang vurdert spilleren dersom det ikke var mulig å gjøre noe med denne handicapen.

 

Men jeg vil anta de fleste her bruker gopod og uncap-er lyden uansett.

 

Velvel, smak og behag, men jeg anser i hvert fall meg selv som relativt kresen på lyd, og jeg elsker lyden Ipod gir. Det sier jeg selvfølgelig ikke fordi jeg har Ipod selv. Jeg hadde dog aldri kjøpt meg en Ipod for andre gang på rad dersom jeg mente noe annet.

 

Proppene må dog kastes, men det sier seg selv. Ingen normale folk betaler 3000 kroner for en spiller og løper rundt med ørepropper fra helvete.

Lenke til kommentar
Sansynligvis fordi de har hørt noe bedre. Det er slik med alle ting, en person syns en ting er greit, får høre/se/prøve ut noe bedre.

 

Hvorfor anta at vi ikke har hørt? Har forsøkt ipod, men fant ut at det var noen bedre alternativer på markedet.

 

Hvorfor sier du også at ipod automatisk bedre da de fleste tester tilsier noe annet?

 

 

Det eneste som er bra på ipod er at den er liten og hvit. Men det har lite å si når man skal bruke den til å høre på musikk. Da kommer funksjoner og lyd i 1. rekke.

 

Men slutt å ha en så seriøst ovenfra og ned holdning når du ikke vet hvem du snakker om eller hva de har forsøkt og hørt på. Det blir bare dumt.

5433126[/snapback]

 

Meg du sikter til? Hvis det er det har du nok missforstått posten min. (for det er meg du quotet).

Lenke til kommentar

Det var en gang det å eie en iPod var noe helt spessielt. Nå er den blitt allemannseie og verdens mest solgte mp3 spiller, og moroa er borte. Kan like godt velge noe annet, men anbefaler og vente å se hva som skjer på iRiver fronten, da jeg ikke har god erfaring med Creative eller iPod.

 

edit: capone-82 sjekk dette

Endret av dassen
Lenke til kommentar

Burde sikkert ikke bringe opp dette her men....

 

Jeg har da sett på en Ipod G5 (en kompis som har den) skjermen var dritt skarp og godtil og vis bilder på, var ikke noe vond og se bilder på (satt i 40 min og så på bilder. (Men hadde hadde ikke klart og konvertere filmene så det har jeg ikke sett).

Så da kan jeg ikke tenke meg hvor god skjermen på creativen er...

Lenke til kommentar

Ipod`en minner meg om ett do møbel.... sterilt og ekkelt. Gå for creative sier jeg bare. Nettopp kjøpt en mp3 spiller til. V200 fra creative der har du display, innebygget radio, opptaker, o.s.v.

 

Ser man på den sterile saken til apple med minnebrikke så kan den ikkeno i forhold. De er også like små. Creative vil ta over tronen... bare vent....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...