Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Var ikke en seriel kabel jeg kjøpte.

Denne UPS'en bruker en litt spesiell strøm kabel.

Så det var en Strøm kabel jeg kjøpte :)

 

Bakpå kortet står det AP9607 UPS Interface Expander

 

Om UPS'en ser ut til å fungere som den skal så får jeg se om jeg kjøper seriel kabler seinere.

Og om batteriene er dårlige kjøper man nye hos biltema for 1/5 av prisen som orginale :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var pa elretur idag, aktivitetsdag :p

 

Fant 2stk universalfjernkontroller til PS2 DVD-spiller.

en w810i uten bakdeksel, men som virker helt fint

scanner (parallelport) ikke giddet a teste enda, men var en fint glassrute :p

en ir-mottakter fra en TV. (na skal det moddes)

Lenke til kommentar
hvilken type er det og hvor kan jeg få tak i slik multibay optisk leser til denne pc?

Hp compaq d500 ultra slim desktop

 

274377.jpg

 

Temmelig sikker på at det er samme spiller som på [HP] Compaq N6[0|1|2]0c maskinene, samt noen HP iPaq PC. Har solgt en selv for 50,- på QXL (og ja, den kom fra elretur på jobben). Fåes i alt fra ren CD spiller til CDRW/DVD.

Endret av TechCF
Lenke til kommentar
Og om batteriene er dårlige kjøper man nye hos biltema for 1/5 av prisen som orginale :)

Dette har jeg advart mot før mener jeg å huske. Jeg kommer ihvertfall aldri til å kjøpe batterier hos biltema lenger, kan ta bilder av batteriet jeg har stående i trappa.

 

Ja, kan du gjør det? Skal selv svi av rundt 8k på 4stk 12V 180Ah batterier der....

 

Hva er det som er så galt med batterier fra biltema da?

 

Uten og gå så altfor mye OT.... :whistle:

Endret av Wasters
Lenke til kommentar

Hvordan var det batteriet der i forhold til det orginale da?

Var det orginale også 12V 12A?

Hvis ikke så kan det hende det har blitt ladet for hardt :hmm:

 

Men tilbake til min UPS, har nå fått strømkablen og den har stått og lada i noen timer.

Kobla til en pc som jeg slo på, stoppa den i bios og nappa ut strømmen til ups'en, og den slo seg ikke av!

Så batteriene er ihvertfall ikke helt kaputte :)

Skal teste den hardere når jeg får lada den opp.

Skal koble den til servera mine, da vil den nok gå på ca 50% belastning(4 servere + switch og modem).

Den UPS'en jeg bruker nå klarte ikke en gang å gi nok strøm til modem og switch..

Ble bare et lite pip så kobla den ut :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Var en tur ute idag.

Blei en UPS, en ganske liten en i forhold til den siste jeg fant :p

3M MP8610 Prosjektor, ser hel ut, men har ikke testet den siden den er litt våt.

5-6 Compaq pentium 4 PC-er, alle mangla ram, harddisk og cpu.

Tok med meg bare en av disse, da jeg ikke orka å bære med flere av dem.

Er eldre utstyr uansett, (socket 478, SD-RAM)

 

Fant også et socket A kort, som støtter både DDR og SD-Ram.

 

*edit*

PC-en jeg tok med var en Compaq Evo 300D, ser ut til å fungere som den skal, sleit litt med at alt av vifter gikk på full effekt, men det viste seg at jeg ikke hadde fått festet CPU kjøleren orntlig.

 

Har også testet prosjektoren, den lagde noen rare lyder når den startet opp, men det ga seg ganske fort og den ga bilde.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Fant en komplett X-Box med 3 kontrollere (2 originale og en Logitech), fjernkontroll og mottager samt alle kabler i dag.

Den starter og ser ut til å virke fint, men vifta trenger en liten rens og bråker litt.

post-33354-1205007557_thumb.jpg

 

Ellers fant jeg et Sound Blaster Live lydkort, en brukbar liten Thermaltake Socket A "orb" kjøler og en liten reisetv på rundt 5-6" fremdeles pakka i plast, men den kan likegodt bare kastes når det stenges for mottak av tv kanaler gjennom antenne

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Jeg har den siste tiden funnet enormt! mye godsaker, dette fra mitt helt private sted der kun jeg og et par andre har tilgang, derfor for ikke og miste mulighetene til utnyttelse av dette stedet kan jeg desv. IKKE gi bort NOEN TING, så vær så snill og ikke overless meg med pm! Dette er kun ment som skryting for og misunne dere dødelige :!:

 

Kommer kun til og nevne noen av tingene jeg fant:

-Massevis av ******* ******* viftestyringer

-Massevis av ******* vannpumper og tanker, helt nye ser det ut til!

-En svæær pappeske med BARE cpu kjølere, absolutt alle med heatpipes!, thermaltake typhoon (*stk) masse glacialtech, goldenorb, osv.

-En like svæær pappeske med kun hovedkort, masse lga775, men har dessverre ikke prosessor til og få testa, har heller ikke ram... (hvis noen har meget billig brukt så ja takk) diverse am2, s939 s754 og s478, dette var vel det beste hk. jeg fant: https://prisguiden.no/product.php?productId=36167

-i tilleg var det mye andre ting, hardiskkabinetter, en del hele lga775 pcer bortsett fra ram og prosessor, noen s-ata hardisker, en 80 en 160 en 250 og en raptor 36gb, alle disse virket helt fint.

-Tastaturer og mus også, beste et dinovo edge

 

Var jo selfølgelig MYE MYE mer godsaker, men jeg tok kun av det beste, og jeg syntes det holdt etter og ha fylt opp 2 biler...... :new_woot:

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar

Får vel skryte litt jeg også da siden alle andre gjør det. Fangst den siste tiden, 2xDell komplette PC Optiplex GX270 P4 med alt, 17" skjerm LCD, 3xPCI skjermkort (alle 256mb) diverse ram og HD (2x160 og 1x250, men disse krangler litt, finner ikke hele disken). Splitter nytt Compaq tower med nytt AM2 HK, til og med plasten sitter på utsiden, dog uten PSU men hva så?

 

Noen som har noe annet spennende kan vi sikkert bytte litt her he he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...