Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Var en snartur i går og skulle plukke med meg en stick DDR-ram og tror du jaggu ikke det ble bra fangst:

 

2x 256MB DDR PC2700

2x 256MB DDR PC3200

1x 60GB HDD

1x 10,6GB HDD

1x P4 2,8GHz Socket 478

1x AMD Athlon XP 2000+ 1,67Ghz Socket A

3x DVD-ROM

1x AGP VGA

1x Socket A HK

1x Socket 478 HK

Xx Vifter 92 og 80mm

1x 350W PSU

 

Har aldri prøvd å klokke en XP 2000+ før, dette blir gøy. Har hørt mange si den ikke kommer over 2GHz sånn helt uten videre men det skal vi bli to om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Score!

 

1 stk. Intel Celeron 1,8Ghz socket 775.

 

Noe av det mer verdifulle jeg har funnet, noen sinne. :p

 

Ser omtrentlig slik ut:

331.jpg

 

309 kroner spart, om jeg får bruk for den. (:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
noen som vet om ELRETUR i halden?

trenger å få satt sammen en brukbar nok pc til surfing og photoshop cs3 til kurset jeg har akkurat begynt på..

Surfing er nok ikke noe problem, blir nok heller litt verre med CS 3. Men sjekk rundt el-kjeder. Elkjøp, Expert og sånne plasser er et godt sted å begynne.

Lenke til kommentar

Av delene jeg fant for en stund siden fikk jeg satt sammen en komplett pc, a8n sli deluxe, amd 4000+ 512mb ram, western digital raptor 36gb, western digital 250gb, nec dvdbrenner, pluss en gammel aopen strømforsyning (hadde bedre men de ville av en eller annen grunn ikke virker med det kortet :hmm: )

Så dreiv jeg og formaterte saken da og så plutselig så forsvant skjermbildet, kjøling til skjermkortet hadde jeg ordna med, og det var ikke varmt, og chipsettet (som er vifteløst) burde ha fått nok kjøling fra vifta jeg satt på skjermkortet....

Men jeg har nå testa med

-5 andre skjermkort

-3 andre strømforsyninger

-2 andre rambrikker

-uten noe som helst dill-dall tilkoblet (cd-rom, hardisker, floppy, viftestyring osv.)

-resatt cmos

 

Er det noe mer jeg kan prøve overhodet for og få liv i den?

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake.. har hatt en pause som skrotnisse :)

Men om fredagen gjorde jeg et kupp på jobben.. vi hiver jo så mye der..

Om fredagen skulle de hive en målestasjon, en stasjon som var spesial laget for å måle produktet vi lager (silisium).

Denne målestasjonen ble aldri tatt i bruk, ble kjøpt inn for ca 6 mnd siden.. men det ble plutselig avgjort at vi ikke trengte den likevell..

Så da tok jeg den med meg hjem.. den kostet i innkjøp 800 000,- for 6 mnd siden :)

Men jeg får jo ikke solgt den, siden den er spesial laget for vårt formål.

Men delene inni er jo sikkert værdt noe.. blandt annet har jeg i dag tatt ut 16 stk laser målere, og de har en prislapp på £745 dvs nesten 9000,- pr stk..

Men hvor kan jeg få solgt noe sånt?

Fulgte også med strekkode leser.. (trådløs) denne har jeg også sjekket prisen på, og det 3500,- (og alt er helt nytt og ubrukt :) )

Strekkode leseren (se bilde), er av typen uten laser, men med et kamera, vi bruker dem på jobben, så jeg vet hvor gode de er..

Det er en del andre deler inne i denne stasjonen også, må bare få skrudd dem løs, og finne ut hva alt er, og kanskje få solgt dem,,

Mitt beste kupp så langt :)

post-68150-1206874061.jpg

post-68150-1206874130.jpg

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Av delene jeg fant for en stund siden fikk jeg satt sammen en komplett pc, a8n sli deluxe, amd 4000+ 512mb ram, western digital raptor 36gb, western digital 250gb, nec dvdbrenner, pluss en gammel aopen strømforsyning (hadde bedre men de ville av en eller annen grunn ikke virker med det kortet :hmm: )

Så dreiv jeg og formaterte saken da og så plutselig så forsvant skjermbildet, kjøling til skjermkortet hadde jeg ordna med, og det var ikke varmt, og chipsettet (som er vifteløst) burde ha fått nok kjøling fra vifta jeg satt på skjermkortet....

Men jeg har nå testa med

-5 andre skjermkort

-3 andre strømforsyninger

-2 andre rambrikker

-uten noe som helst dill-dall tilkoblet (cd-rom, hardisker, floppy, viftestyring osv.)

-resatt cmos

 

Er det noe mer jeg kan prøve overhodet for og få liv i den?

 

Jepp, send den til meg så skal jeg si fra hvis jeg får liv i den. Hvis ikke skal jeg være behjelpelig med å ta godt vare på de andre komponentene. :)

Lenke til kommentar
blablabla,....

 

 

Er det noe mer jeg kan prøve overhodet for og få liv i den?

 

 

Skifte hk?

Eneste jeg kan se til å vere igjenn...

Nja, det var problemet da, har ikke flere s939 kort igjen som virker.... Da blir det vel og vente på neste "leveranse" , er ikke helt sikker på når det blir men tipper på om en måned ca ;)

Men i dag har jeg vertfall tid til og få testa litt! Vet ikke helt hvor jeg skal begynne da.... En av de 20 defekte strømforsyningene kan være fint og begynne på.....

Trenger litt hjelp, første blir en thermaltake 680w strømforsyning, når jeg kobler den til et hk lyser dioden på det, men ikke så sterkt som vanlig. Pcen vil heller ikke starte opp.

Jump-kobler jeg den starter den opp og går fint, målte spenningene med en måle-duppedit, som dessverre ikke takler desimaler, men jeg fikk nå opp ganske så riktige spenninger hvertfall....

Hva kan være galt med denne?

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Men hvor kan jeg få solgt noe sånt?

 

e-Bay ? Folk selger jo alt mellom himmel og jord der..

Men det er jo ingen garanti for at noen vil kjøpe det en selger da, selv hvor mange tusen folk som roter rundt der.

Lenke til kommentar
Men hvor kan jeg få solgt noe sånt?

 

e-Bay ? Folk selger jo alt mellom himmel og jord der..

Men det er jo ingen garanti for at noen vil kjøpe det en selger da, selv hvor mange tusen folk som roter rundt der.

 

Det er i og for seg sant, men er vel ett av de stedene der sjangsen for at noen kjøper er tilstede.

 

Lenge siden jeg har vært ute på skrottur, får se om det blir noen turer snart.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen som har diverse festebraketter til forskjellige kjølere? Er sinnsykt irriterende og ha en haug med kjølere liggende uten festebraketter så en får brukt de.... (vel jeg har nå klart og produsere et par stk hittil, men har flere pcer uten kjølere som henger ordentlig :thumbdown: , den siste jeg lagde var av en amd brakett skrudd fast på et s.478hk, med en amd kjøler på :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...