Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Er det noen bra steder for skattejakt i/ved Lørenskog? :ph34r:

 

Vil f.eks. Elkjøp være et godt sted?

 

Elkjøp i Lørenskog er et godt sted med masse snacks, der jeg alltid leter. Men i det siste har de ansatte blitt litt glad i å jage meg bort, så jeg foretrekker heller etter stengetid eller når det ikke vimser ansatte ute ved el retur området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79
kan nesten ikke si hvor dette er hen, for da vil det være hundrevis som flyr rundt der hele tiden. kan si at det er avsperret område så ikke vanlig retur avdeling for elektronikk.

 

32" LCD skjermen har visst dårlig kontakt (den jeg tok med sist) får se om den kastes på dynga eller hva som skjer med den. den lyser opp men ikke bilde (hadde bilde en stund)så skjerm og lys er i orden.

Lyst å i det minste avsløre fylke/by?:p

Lenke til kommentar

he he 26" tommeren er ikke til salgs, har aldri hatt bedre tv noensinne, erbare helt rå. når det gjelder 32" får jeg se hva som skjer da noen etterspør om jeg gir den bort, kanskje men da må den hentes. der jeg leter er på østlandet/akershus så kan dere jo gjette dere frem.

 

PS: dere vet vel at alt elektroavfall blir sendt til sentrale stasjoner innen hvert område geografisk? Det vil si at noen steder er det 10 ganger mer elektronikk enn vanlige retur stasjoner da disse gjennvinner disse. Dere får prøve å finne ut om dere har en i nærområdet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det eneste som er porblemet mitt er at nærmeste avfallstasjon, er sikrere enn banken. Først to svære porter, og gjerde rundt hele området med 3 runder piggtråd på toppen.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Fant en bilforsterker i dag på 900W. Verdt 998kr ny. Den funker også. :p

 

DSC01544.JPG

 

DSC01545.JPG

 

DSC01546.JPG

 

Hmm...

DSC01554.JPG

 

Frekvensområde 5-50.000 Hz. Impedans 2-4 ohm. Individuelle forsterkningskontroller for fremre og bakre lavnivåinngang (200 mV-6 V). Justerbar høy- og lavpassfilter. Kan brokobles samt kobles for 2, 3 eller 4 kanaler. 12 V DC/40 A (maks). Størr. 308x270x58 mm.

Link

Lenke til kommentar

40a sikring.... 40A X 12V = 480w inn.

 

Motor i gang: 40A x 14,4V = 576w inn

 

Tar man hensyn til effektivitet som på en analog mosfet forsterker vanligvis ligger på 50-60% og er snill...

 

576 / 60 X 100 = 345W, digitale forsterkere har effektivitet på opptil 80%...

 

Med andre ord, 900 max ?? Hrmf kanskje hvis den har store innebygde kondensatorer. Vanlig regel er: 345W rms x2 = 690W max.....

Lenke til kommentar

Vært dårlig med funn her i det siste, var på påske tur til Gol Camping, men der var det minimalt å finne.. nærmeste jeg kom pc deler var 2 side deksler til et kabinett :p

 

Men tok en runde hjemme her etter at vi kom hjem.

Fant et socket 478 kort, som bruker sd-ram, ikke testa det enda.

En kamerat fant et noe døelagt Chieftech kabinett, det nest største av dem, men han trengte bare fronten, siden han hadde knekt det som var av fester på sin egen.

Jeg dro også med et Dell Optiplex kabinett, i håp om at jeg hadde et hovedkort som passet, men dell er jo noe for seg selv :p

Så da ble det bare PSU som var brukbar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Big Time PSU dag :)

 

Fant to strømforsyninger som begge virker i dag.

 

En 700W Epsilon fra Fortron Source og en 350W fra samme produsent :new_woot:

 

Veldig pent funn!

 

Selv om den på 350w kanskje ikke virker stor for mange, så skulle den være i stand til og drive det meste av pcer, med mindre de har skjermkort som mye strøm, eller veldig mange disker :)

Lenke til kommentar

Ble litt småting idag, ikke noe sånn veldig brukbart men..

Socket 370 hovedkort med celeron 333mhz (eller noe sånt) som lå i antistatisk pose.

Speedtouch modem (muligens modem router), ganske liten sak.

2 pakker med dvd-r plater.. trodde dem var ubrukt.. men viste seg å være brukt.. lå forøvrig simpsons ses 1-16 på dem.

Lenke til kommentar

Begynte med dette selv for ikke så lengesiden og må si at de beste funnene ble gjort i går. Fant en IBM Tinkcentre S50 (Intel Pentium 4 2.8GHz (512KB), 533MHz FSB, 512MB, Intel 865G, 48x CD-ROM, Intel 10/100 Ethernet og med Windows XP Professional lisens), det beste var alikevel en Dell Precision WorkStation 450 med 2x Intel Xeon 2,8 Ghz, 2GB minne, Matrox G450 skjermkort og et eller annt SCSI kort. må si meg ganske fornøyd med det, utrolig nok fungerte alt også. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...