Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var merkelig.. ser ut som om jeg har klart å lade opp igjen bios batteriet :hmm: enda det sikkert ikke er oppladbart :p

For jeg måtte ha det i orginal festet for å holde på plass kablene som gikk over til det andre batteriet som jeg tok fra den stasjonære :p

Så nå klarte det å boote helt uten det ekstra batteriet :p

 

Takk for tipsene Simen1, mulig jeg kjøper et nytt et når det er så billig :)

Er greit å ha det helt i orden om jeg skal prøve å selge den, er vel ikke mye å få igjen for den men.. har ikke mye bruk for den selv så :p

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

_sindre_:

Cpu: pentium (muligens mmx) 150mhz

Ram: 16mb på hovedkort og ei 16mb brikke i minne slotten, men windows viser kun 28mb merkelig nok.

Harddisk: 1.96Gb

Skjerm: 12,1" 800x600

Cd-rom: 8x

 

Som sagt, gammel pc.. men alltids noen som kjøper sånt også.

Men mangler desverre lader.. Så nå bruker jeg kun min universal lader.

 

Noe mer du lurer på kan du enten søke på ibm thinkpad 380D eller se her!

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Drkangel: Jeg tror ikke du kan få så mye for den der. Jeg ga bort en nesten identisk maskin for noen uker siden til han med brukernavn Diverse som er fast tilhenger i denne tråden. Kanskje han kan si om han har fått satt den i produktivt arbeide eller ikke. Jeg fryker at den nesten ikke kan brukes til noe som helst moderne.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å legge ut ting på qxl, til minstepris 1 kr og da kan kjøperne selv bestemme hvor mye dem vil gi :)

Solgte en ganske gammel pc for ikke lenge siden, men den var med docking og lader.. husker ikke hvor mye jeg fikk for den, men var vel 2-300 kr, å det er jo helt greie priser på så gammelt utstyr.

 

Er jo helt greit for eldre folk som bare vil lære litt data eller spille kabal :) eller noen som vil gi den til veldig små barn som ikke bryr seg så veldig mye.

Ga bort en gammal p1/p2 pc til onklen min som aldri hadde brukt en pc før, det endte med at han ville ha en nyere pc etter at han lærte å bruke den, og da ga han den gamle til sønn sin som da ikke var så veldig gammel :p

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Så kjekt da Drkangel ...slik som du gjør..bedre å selge den eller gjør den til nyee ved for eks å gi den til noen enn å la den ligge bare som søppel.

 

eg også har en del utstyr liggende hjemme. har blant annet en Commodore pc fra 1990 med MS-DOS...tenkte jeg skulle sette den på QXL, men bør først ordne hvor mye det koster å sende den fordi den veier en del;P

Lenke til kommentar

Var litt vanskelig å legge inn windows på nytt på pc'n gitt, og ville ikke akkurat selge den med masse filer fra forrige eier.

Måtte demontere nesten hele pc'n for å få ut disken, siden jeg ikke har disketter så jeg kunne lage en oppstarts floppy, og pc'n støtter jo ikke cd-boot :p hehe.. men når jeg endelig fikk den ut så kobla jeg den til i en stasjonær her, og starta opp fra ei win98 og 98se plate jeg lagde for lenge sida, formaterte disken og kopierte over setup filene, satte den tilbake og installerte.

Så nå er den i gang med Win98 :) Fikk plutselig 32MB ram nå, må ha vært en bug i 95 som gjorde at den ikke viste mer enn 28mb :hmm:

Legger den nok ut for salg i morgen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Driver å rydder her nå. Og har funnet ut at det er en del jeg ikke trenger. Som jeg tenkte jeg kunne gi bort/bytte. Trenger en PSU med P4 kontakt på helst 400w.

 

Det jeg har er:

2-3 stk. Socket 7 hovedkort

2-3 stk. Socket 7 CPU

Psu som passer til hovedkortene over.

EDO ram

div kort. (ikke pci)

 

Har sikkert noe annet også.

 

PM meg om du er interisert i noe :)

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Fant en komplett P3 m/256MB ram, 20GB HD, 650MHz CPU, Brenner, Intigrert ATI skjermkort. Kanskje ikke så mye å skryte av, men den var utrolig liten (SFF).

 

Fant også en NAD 3240 Intigrert forsterker med fantastisk god lyd i seg :) Kjørte service på hele saken før jeg tok den i bruk. Den er helt feilfri etter jeg renset potensiometerne :w00t:http://207.228.230.231/info/NAD_3240.pdf

 

Begynner å få en ganske ok HI-FI samling nå, og det gratis :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Egentlig et eldre funn som ikke ble testet før idag:

Et AGP skjermkort jeg hadde glemt helt bort, trodde heller ikke det var noe spess, men viste seg å være et radeon 9200 pro, 128MB kort :p må være noe av det beste skjermkorta jeg har finni på dynga hittil.

 

Er vel egentlig 1-2 uker siden det ble funnet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ArcticOC: Er 207.228.230.231 en server satt sammen av returdeler?

8435101[/snapback]

Whois viser at ip-en er registrert i amerika

 

Fant en 800mhz P3 i dag

8439713[/snapback]

 

Serveren ligger også i amerika, ifølge shazou (addon til firefox) så ligger den et stykke utenfor småbyen Wichita som igjen ligger bortimot midt i usa...

 

EDIT: ville nok heller ikke tatt den plasseringen som 100%, for ifølge samme addon ligger hw.no sine servere rett utenfor gjøvik, på et sted de ikke burde være:

sånn ca midt i mjøsa ;) ...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Da hadde el-kjøp i tromsø ryddet hele elreturområdet sitt og også kostet rent alle smaådelene som alle uten folkeskikk hadde plukket løs og knust eller spredd utover hele plassen. At ikke folk eier respekt for de som har jobben med å rydde opp :thumbdown:

 

Fortsetter det slik tipper jeg for den liberale politikken deres fort tar slutt! Ikke gøy om området plutselig blir omringet av et 3meter høyt gjerde med piggtråd og strøm, samt faste vekter-runder og et kraftig overvåkningskamera.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...