Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm fant denne med mye annet.. en husforsterker Å(hva nå enn det er, se bilde)

Jeg vet ikke hva jeg kan bruke den til.. noen som vet ?

Fant en del info her: http://www.flomatik.no/produkter/forsterke...e/husforsterker

Men det sier meg ikke stort likevell..

 

Er det mulig å feks bruke den som en sender for videosignaler?

 

Fant også en kasse med ca 20 stk nettadaptere ( 10vdc 1.2 A)

post-68150-1176425171_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er ikke noe el-retur på stjørdal :/ Vertfall ikke bak elkjøp...

Noen som vet om noen plasser i nærheten? (Skjønner hvis dere ikke vil røpe plassen deres :p)

8308335[/snapback]

Joooda, gjennvinningstasjonen på sutterøa. Men de er sære og liker ikke helt at man roter, så vær diskret, og bruk av bil anbefales(Mao ikke tass ut porten med stæsh under armene).

8325457[/snapback]

Har blitt et jævla styr der nå. Er jo sånn 3 meter høye kanter rundt kontainerne, er vanskelig å plukke noe etter at de flyttet stasjonen.

 

Jeg og Steina har jo kjelleren hans full av stash som vi plukka på gjennbruksstasjonen før.

8339846[/snapback]

 

Okei, enseste problemt er bil :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dagens funn:

Chieftec maxi/full tower med litt innhold:

Aopen HK med AMD Athlon 1400+ cpu

6 disker mellom 60-80GB (alle slått i stykker desverre)

16x dvd-rom

dvd-brenner (NEC ND1300A)

skjermkort og 10/100mbit lan.

Har testa hovedkortet men ser ikke ut til å funke :(

Desverre har dem ødelagt HDD festene også.. men dette kan kanskje rettes opp eller fåes kjøpt løst?

ellers er kabinettet ganske fint :)

 

*EDIT*

Har nå fått det til å funke, å det ser ut til å funke som det skal.

Ikke testet dvd-rom og brenner enda.

Hovedkortet er et aopen AK73-1394A (som navnet tilsier så er det med innebygget firewire=) )

Skjermkortet var et Aopen MX400-V (64MB)

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

var en tur ute idag.. fy f*en hvordan det ser ut! alt som kan knuses er knust, glassbrått overalt (ikke kjør for nær med bilen!), generell uorden... sukk!

 

får håpe folk starter å rydde opp etter seg. om jeg jobbet der hadde jeg IKKE giddet å rydde opp hele tiden. antagelig blir det lagring av returvarer innendørs... med alarm på..

 

MrM

Lenke til kommentar

passer vel ikke heeelt inn, men jeg tar sjansen likevel..

kjøpte meg en laptop hos en kompis.

 

vet ikke mer enn at det er snakk om en centrino sak på 1.7ghz, 512mb ram, 80gb harddisk, ati radeon ett eller annet, trådløst nettverkskort og masse annet utstyr..men skjermen er defekt.

tenkte å koble til en vanlig skjerm og bruke den som stasjonærmaskin.

 

betalte 850,- for den ^^

kjøpt for et år siden...hehe

 

jeg anser dette som en ganske god handel

 

EDIT:

 

tatt i betraktning informasjon jeg har fått fra kompisen min, så tror jeg ikke at jeg tar heeelt feil om det muligens er en SLIK

 

og da begynte plutselig letingen etter ny skjerm :D

Endret av Rocket
Lenke til kommentar

Skjermkortet i farfars gamle pc har gått adundas, og DOS / 3.11 klomp som han er (:wee:) vil han helst ikke bytte PC. Skjermkortet er av den virkelig gamle typen, den før PCI tror jeg. Laaange slotter og "grove" kontakter. Maskinen er fra tidlig på nittitallet.

 

Noen som skjønner hva jeg mener?

 

// Har lest noen poster her, skjønner at dette ikke er et bruktforum. Hvor kan jeg evt spørre om noen har et slikt kort?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Sjarmerende historie, men venligst rediger forespørselen slik at det bare er ett hint om pm..

 

Vil ikke at denne tråden skal bli stenk pga salg/annonser

 

EDIT: Den er god! :thumbup:

 

EDIT 2: TEDDY: du kan jo sette inn en annonse på bruktmarkedet, å se om du får napp, selv om det ikke er veldig sansynlig i og med at det er så gammel hw. Tror ikke det er mange av de som "plukker" som samler på så gammel hw heller.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Skjermkortet i farfars gamle pc har gått adundas, og DOS / 3.11 klomp som han er (:wee:) vil han helst ikke bytte PC. Skjermkortet er av den virkelig gamle typen, den før PCI tror jeg. Laaange slotter og "grove" kontakter. Maskinen er fra tidlig  på nittitallet.

 

Noen som skjønner hva jeg mener?

 

// Har lest noen poster her, skjønner at dette ikke er et bruktforum. Hvor kan jeg evt spørre om noen har et slikt kort?

8401602[/snapback]

 

ISA. Sånt finner du massevis av på el-returen

Lenke til kommentar

Dagens funn:

IBM ThinkPad 380D laptop, uten lader.

Har testa denna litt.. bios batteriet er flatt.. så den nekta å botte windows og heller bare ville inn i bios.

Men er noe "spesial" batteri tror jeg.. er 3 volt som på stasjonære pc'r, men det er mye mindre.. ser ut som et "krympet" batteri fra en stasjonær.. noen som vet hvor man får tak i det?

Det står CR1220 på det.

Har lodda ut bios batteri-feste fra et defekt hovedkort i en stasjonær her, og lodda på kabler på det og dytta inn i feste på laptopen så den boota windows med bios batteri fra en stasjonær. :p

Og alt på den funker.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Kanskje du kan bruke et av disse batteriene:

http://ledshoppe.com/battery.htm

 

Bare spenningen er riktig og batteriet får fysisk plass så skal det fungere fint.

 

Hvis ikke så har både Clas Ohlsson og Biltema godt utvalg og gode priser på knappebatterier.

 

Jeg fant forresten et Logitech trådløst tastatur med sender i dag. Alle tastene fungerte på første forsøk, men jeg har ikke testet det over tid ennå. Kan fortsatt hende det er noe rart med det.

Lenke til kommentar

Rart jeg ikke tenkte på den sida selv :p har jo handla der noen ganger.

Men er litt vanskelig å vite hvilket som passer da.. og ingen av dem var "også kjent som" CR1220. men dem har det sikkert hos urmakeren.. dem har jo det meste av sånt.. men da koster det vel flesk.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...