Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Er ikke noe el-retur på stjørdal :/ Vertfall ikke bak elkjøp...

Noen som vet om noen plasser i nærheten? (Skjønner hvis dere ikke vil røpe plassen deres :p)

8308335[/snapback]

Joooda, gjennvinningstasjonen på sutterøa. Men de er sære og liker ikke helt at man roter, så vær diskret, og bruk av bil anbefales(Mao ikke tass ut porten med stæsh under armene).

8325457[/snapback]

Har blitt et jævla styr der nå. Er jo sånn 3 meter høye kanter rundt kontainerne, er vanskelig å plukke noe etter at de flyttet stasjonen.

 

Jeg og Steina har jo kjelleren hans full av stash som vi plukka på gjennbruksstasjonen før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en HP forleden, utplukket minne, ellers komplett. Men fullstendig død når jeg prøvde å starte den (brukte to forskjellige powere, begge kunne jumpstartes) Så da var det bare å finne fram slaktekniven... Det satt en vifte i kabinettet med et 'rør' som førte luft ned på CPUviften. Hadde en liten mistanke om hvorfor den hadde avgått ved døden da jeg fikk kikket litt ned i CPUkjøleren...

 

post-51619-1176108701_thumb.jpg

 

Husk støvfjerning! *host host*

 

LOL!

 

M.

Lenke til kommentar
post-51619-1176108701_thumb.jpg

 

Husk støvfjerning! *host host*

 

LOL!

 

M.

8339876[/snapback]

 

Den kunne trengt litt blås av høytrykkluft! :!:

8341184[/snapback]

Eller støvsuger :roll:

8341475[/snapback]

 

Blåsing fungere bedre en støvsuging!

8341489[/snapback]

Hvis du vill ha de rundt i rommet ditt så.

 

jeg er allergisk mot støv og foretrekker da støvsuging, og det OFTE.

 

Ingen ting som er best. Noen svake og sterke sider ved begge.

Lenke til kommentar

oi oi oi.. jeg har gått glipp av en virkelig godbit.. jeg jobber på elkjøp og har jo god tilgang på returvarene, og rett før påske så jeg noen hadde kastet en server eller noe lignende. kikket litt på den og så at psu var av en type jeg aldri har sett før, lang og tynn med 3-i-1.

 

600w, chieftec. jeg blander alltid sammen chieftec og qtec, så jeg tenkte det var noe bedritne gamle greier.

 

vel, det var en slik: chieftec

 

 

jeg syntes det var litt rart at denne psu'en var skrudd ut av kabinettet og borte halvannen time etter at jeg først så den, men jeg skjønner jo hvorfor nå.

 

en eller annen føler seg nok ganske heldig som fant den :)

Lenke til kommentar

det var litt dumt av meg å ikke ta den, ja :blush: kunne sikkert solgt den for en pen slant og hatt det ekstra gøy i påsken, hehe

 

håper bare firmaet den kom fra skal kaste mer slikt fremover!

 

 

sånn ellers finner jeg mye brukbart som f.eks. kjøleribber til chipset og intel m-prossessorer. har oppgradert laptoppen jeg bruker nå med cpu fra containeren :)

Lenke til kommentar

Litt off-topic: noen som har prøvd å returnere varer de har funnet i el-retur til produsent for erstatning? Grunnen til at jeg lurer er den at jeg fant en WD Raptor 150gb i el-avfallet her på jobben, som selvfølgelig viste seg å være død og med et par hakk i plata på undersiden (printplata).

 

Tenkte jeg skulle prøve meg om det kanskje ville hatt noe for seg. :whistle:

Lenke til kommentar
Litt off-topic: noen som har prøvd å returnere varer de har funnet i el-retur til produsent for erstatning? Grunnen til at jeg lurer er den at jeg fant en WD Raptor 150gb i el-avfallet her på jobben, som selvfølgelig viste seg å være død og med et par hakk i plata på undersiden (printplata).

 

Tenkte jeg skulle prøve meg om det kanskje ville hatt noe for seg.  :whistle:

8350253[/snapback]

Du har vel ingenting å tape.

 

Du bor jo i samme område som personen som har kastet disken (mest sannsynlig), og du kan jo bare si at du kjenner han / hun hvis de spør hvorfor den er "registrert" på et annet navn. Si at du fikk den i gave til jul, og det viste seg å være en spøk eller noe sånn.. :)

Lenke til kommentar
det var litt dumt av meg å ikke ta den, ja :blush:  kunne sikkert solgt den for en pen slant og hatt det ekstra gøy i påsken, hehe

 

håper bare firmaet den kom fra skal kaste mer slikt fremover!

 

 

sånn ellers finner jeg mye brukbart som f.eks. kjøleribber til chipset og intel m-prossessorer.  har oppgradert laptoppen jeg bruker nå med cpu fra containeren :)

8342840[/snapback]

Hva om det var noe galt med strømforsyningen, og du står som ansvarlig for å ha drept en server til flere titusener? God påske. :)

Lenke til kommentar
det var litt dumt av meg å ikke ta den, ja :blush:  kunne sikkert solgt den for en pen slant og hatt det ekstra gøy i påsken, hehe

 

håper bare firmaet den kom fra skal kaste mer slikt fremover!

 

 

sånn ellers finner jeg mye brukbart som f.eks. kjøleribber til chipset og intel m-prossessorer.  har oppgradert laptoppen jeg bruker nå med cpu fra containeren :)

8342840[/snapback]

Hva om det var noe galt med strømforsyningen, og du står som ansvarlig for å ha drept en server til flere titusener? God påske. :)

8350529[/snapback]

Hva med å prøve den før man selger den? God påske, tilbake.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...