Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Jeg var på min første tur idag, og fikk med meg en fin vifte(80mm, satt i PSU, så det er 2-pins tilkobling)

 

Fikk med meg en S7 Pentium, og en P2. I tillegg et PCI skjermkort.

Var egentlig ingenting spesielt der, det meste var borte, men det var haugevis med kabbinetter der.

 

Og mistanken med utlendinger var riktig, det kom 3 biler med utlendinger i tiden jeg var der, de første folka tok med seg en TV, de andre rota bare.

 

 

Jeg skrudde opp maskiner, kabbinetter, tok det jeg fant av interesse, skrudde igjen maskinene, kasta de oppi containeren igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og mistanken med utlendinger var riktig, det kom 3 biler med utlendinger i tiden jeg var der, de første folka tok med seg en TV, de andre rota bare.

 

 

Jeg skrudde opp maskiner, kabbinetter, tok det jeg fant av interesse, skrudde igjen maskinene, kasta de oppi containeren igjen :)

5557294[/snapback]

Vel, føler med deg! Mine steder pleier ofte å bli "stormet" av russiske fiskere, de tar mye hvitevarer, men også endel PC-stæsj :(

 

Skal se om jeg ikke klarer å lage en avtale der jeg ikke slår hull i alle kjøleskapene og vinduene i vaskemaskinene+stekovnene som står der til vanlig mot at de holder fingrene unna det som er mitt (PC ting):)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jeg begynner å gråte snart.

 

Min gode gamle pc(2000+,512mbram, GF2) har tatta kvelden, jeg har eliminert PSU og Skjermkort som kilde til at den dør etter 3 sekunder.

 

Ram blir litt vanskelig, siden det er av typen ddr 133mhz.

Og HK finnst det lite av.

 

Skal dog høre med Kvammis, siden han bor nedi her, og har en fungerende socket a pc. (skal eliminere at det er cpu som har tatt kvelden)

Vis jeg får hans tillatelse da.

Lenke til kommentar
Det der var en skikkelig godbit  :love:  Selv om sånt ser gammelt ut, gir en reciver av god gammeldags årgang skikelig god lyd. Pleier også å være extremt god tunerdel i de der  :thumbup:

5554187[/snapback]

 

Jupp :love: :love: They just don't make'em like that any longer. Veier vel 20 kg, masse trøkk i lyden og glimrende tuner.

 

M.

Lenke til kommentar
Skal dog høre med Kvammis, siden han bor nedi her, og har en fungerende socket a pc. (skal eliminere at det er cpu som har tatt kvelden)

Vis jeg får hans tillatelse da.

5557475[/snapback]

Bare kom med den du, så skal vi vel alltids få sjekka det.

 

On topic:Føler det begynner å bli litt lenge siden jeg har vært på skattejakt nå.. Men tror jeg holder meg til sommeren..

Endret av Kvammis
Lenke til kommentar
Jeg begynner å gråte snart.

 

Min gode gamle pc(2000+,512mbram, GF2) har tatta kvelden, jeg har eliminert PSU og Skjermkort som kilde til at den dør etter 3 sekunder.

 

Ram blir litt vanskelig, siden det er av typen ddr 133mhz.

Og HK finnst det lite av.

 

Skal dog høre med Kvammis, siden han bor nedi her, og har en fungerende socket a pc. (skal eliminere at det er cpu som har tatt kvelden)

Vis jeg får hans tillatelse da.

5557475[/snapback]

 

 

Jeg har et gammelt MSI K7T-Turbo hovedkort med 1GHz AMD Athlon-prosessor her.. Har også litt PC133 SD-RAM til utlån ;p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

ja får vel ta meg en ny tur ned i dag...

begynner og trenge et atx kabbis til filserveren min... håper bare at noen snille sjeler kaster mer pc utstyr på returstasjonen, begynner og bli rimelig utplukka der nå, har jo ikke hatt et nevneverdig funn på snart 2 uker... :(

Lenke til kommentar
ja får vel ta meg en ny tur ned i dag...

begynner og trenge et atx kabbis til filserveren min... håper bare at noen snille sjeler kaster mer pc utstyr på returstasjonen, begynner og bli rimelig utplukka der nå, har jo ikke hatt et nevneverdig funn på snart 2 uker... :(

5560561[/snapback]

 

Dersom du mener kabinett og ikke kabinett / PSU har jeg et liggende. (mulig at jeg har en (liten) PSU liggende også)

 

M.

Lenke til kommentar
Min far bor i Holmestrand, ca  30(?)min fra Drammen

5561139[/snapback]

 

:fun:

Sånn ca. 30 minutter, ja.. :)

Hvis du kan ordne en måte å få transportert tinga, kan du sikkert få hovedkortet med CPU+vifte. Igrunn 256MB RAM-brikka også. Jeg bruker den ikke, selv om jeg har en liten Shuttle her som tar PC133.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Dette var en bra tråd! Får melde meg inn i denne "klubben" jeg og! :D

 

Jeg har som alle andre her, gått på den lokale søppelfyllingsplassen i mangen år. (lurer på hvorfor de ikke kjenner meg igjen..... :p )

Og jeg har alltid funnet noe brukbart, viss ikke selve "tingen" er brukbart, så er jo delene inni det.

 

Her er en lang liste over det som jeg husker i farten, dette er vel fordelt på ca. ett halvt år. så sånn ca så mye, finner jeg hvert halv år, avhenging om folk hivar da, selvfølgelig :yes: (og dette virker, den dag i dag):

 

Harddisker:

 

80gb, hitachi deskstar

 

20gb, ibm fireball

 

30gb, quantum fireball (eller no sånt)

 

og diverse andre små 1.0-3.1gb harddisker

 

CPU'er:

 

800mhz pentium III, socket 1

 

550mhz pentium III, socket 1

 

500mhz pentium III, socket 1

 

pentium II, 333mhz, socket 1

 

 

 

PCI/AGP kort:

 

rundt 10 pci skjermkort

 

2 agp skjermkort, det ene er til og med med DVI-D ut :w00t:

 

2stk SCSI kontrollere

 

Stereo/ forsterkere:

 

3-6 nettverkskort, 10/100mbit

 

2 modem kort

 

1 isdn kort

 

 

RAM:

2stk 128mb

 

3stk 256mb

 

 

Fungerende pc'er: (selvsagt etter litt modifisering :thumbup: )

 

25stk dell optiplex gx150, ja du leste riktig, 25stk! disse var ca. litt mer enn halvparten fulle med RAM (256mb, pc233, tror jeg), CD-rom, cpu (933mhz pentium III), men ikke harddisk.

 

1stk, dell optiplex gx260 (tror jeg) med 2.3Ghz pentium 4 prossesor, 1024mb ram.

 

1stk, dell optiplex gx260 med 2.6Ghz pentium 4 prosessor, 768mb ram.

 

 

Kabler:

 

rundt 60 ide kabler.

 

en god del strøm kabler, atx o.s.v.

 

 

 

psu'er:

 

1stk 200w

 

1stk 250W

 

1stk ca. 300W

 

+ noen som ligger i deler

 

 

 

Hovedkort + diverse:

 

rundt 15 forskjellige, sannsynligvis fungernede slot 1, noen andre socket'er.

 

stereo/forsterkere/cd spillere:

 

marantz model 2235 b, spiller som en kule :thumbup:

 

technics sl-pg 390, cd spiller

 

technics fm/am stereo receiver, sa-110

 

technics stereo amplifier se-ch404

 

 

Høytalere:

 

2stk som jeg er veldig stolte over og ha funnet: Jamo D265, 265W short term, 150W long term. disse lager liv i huset!

 

2stk philips machline, 80W, med subb.

 

+ noen andre div som jeg har skrudd i deler.

 

 

Andre ting:

 

Nikko radiostyrt bil, som fungerer, er til og med trinnløs hastighetsregulering! trenger kun nytt batteri

 

en hel haug med div. kjøleribber fra div. prossesorer/forsterkere.

 

Kabinettet mitt, som jeg bruker som den stasjonære hoved pc'n min. aner ikke hvilket merke det er, men stort er det!

 

 

Det var vel stortsett alt, finnes en hel haug bra der ute, som dere andre sier her.

 

Så lykke til fra meg, og let videre :p

 

Mvh:

Wasters

Lenke til kommentar
Dette var en bra tråd! Får melde meg inn i denne "klubben" jeg og!  :D

 

Jeg har som alle andre her, gått på den lokale søppelfyllingsplassen i mangen år. (lurer på hvorfor de ikke kjenner meg igjen.....  :p )

Og jeg har alltid funnet noe brukbart, viss ikke selve "tingen" er brukbart, så er jo delene inni det.

 

Her er en lang liste over det som jeg husker i farten, dette er vel fordelt på ca. ett halvt år. så sånn ca så mye, finner jeg hvert halv år, avhenging om folk hivar da, selvfølgelig  :yes:  (og dette virker, den dag i dag):

 

Harddisker:

 

80gb, hitachi deskstar

 

20gb, ibm fireball

 

30gb, quantum fireball (eller no sånt)

 

og diverse andre små 1.0-3.1gb harddisker

 

CPU'er:

 

800mhz pentium III, socket 1

 

550mhz pentium III, socket 1

 

500mhz pentium III, socket 1

 

pentium II, 333mhz, socket 1

 

 

 

PCI/AGP kort:

 

rundt 10 pci skjermkort

 

2 agp skjermkort, det ene er til og med med DVI-D ut  :w00t:

 

2stk SCSI kontrollere

 

Stereo/ forsterkere:

 

3-6 nettverkskort, 10/100mbit

 

2 modem kort

 

1 isdn kort

 

 

RAM:

2stk 128mb

 

3stk 256mb

 

 

Fungerende pc'er: (selvsagt etter litt modifisering  :thumbup: )

 

25stk dell optiplex gx150, ja du leste riktig, 25stk! disse var ca. litt mer enn halvparten fulle med RAM (256mb, pc233, tror jeg), CD-rom, cpu (933mhz pentium III), men ikke harddisk.

 

1stk, dell optiplex gx260 (tror jeg) med 2.3Ghz pentium 4 prossesor, 1024mb ram.

 

1stk, dell optiplex gx260 med 2.6Ghz pentium 4 prosessor, 768mb ram.

 

 

Kabler:

 

rundt 60 ide kabler.

 

en god del strøm kabler, atx o.s.v.

 

 

 

psu'er:

 

1stk 200w

 

1stk 250W

 

1stk ca. 300W

 

+ noen som ligger i deler

 

 

 

Hovedkort + diverse:

 

rundt 15 forskjellige, sannsynligvis fungernede slot 1, noen andre socket'er.

 

stereo/forsterkere/cd spillere:

 

marantz model 2235 b, spiller som en kule  :thumbup:

 

technics sl-pg 390, cd spiller

 

technics fm/am stereo receiver, sa-110

 

technics stereo amplifier se-ch404

 

 

Høytalere:

 

2stk som jeg er veldig stolte over og ha funnet: Jamo D265, 265W short term, 150W long term. disse lager liv i huset!

 

2stk philips machline, 80W, med subb.

 

+ noen andre div som jeg har skrudd i deler.

 

 

Andre ting:

 

Nikko radiostyrt bil, som fungerer, er til og med trinnløs hastighetsregulering! trenger kun nytt batteri

 

en hel haug med div. kjøleribber fra div. prossesorer/forsterkere.

 

Kabinettet mitt, som jeg bruker som den stasjonære hoved pc'n min. aner ikke hvilket merke det er, men stort er det!

 

 

Det var vel stortsett alt, finnes en hel haug bra der ute, som dere andre sier her.

 

Så lykke til fra meg, og let videre  :p

 

Mvh:

Wasters

5561961[/snapback]

 

Fy feite mann!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

da har jeg vært på kveldens lille raid...

 

en amd k6 200mhz (der var jo selvfølgelig hket ødelagt... :no:, men men blir fin som backup cpu til filserveren...)

 

en intel 486

 

et pci skjermkort

 

en 2gb hdd (blir fin og bruke som test hd...)

 

en 92mm viftegrill av den klassike typen

 

og sist men ikke minst: et ganske greit atx kabinett, så nå kan jeg endelig fullføre filserveren... :w00t:

Lenke til kommentar

Fikk vite nå at ungdoms skolen der jeg gikk, har kastet ca 20 maskiner med skjermer...

De har bare kastet de ut vinduet å i en kontainer... regner med at jueg skal ta meg en tur senere ikveld :) Noen maskiner sitter det intel pentium 2 cpuer i, regner med at det er en god del sd-ram å finne :D

Lenke til kommentar
Min far bor i Holmestrand, ca  30(?)min fra Drammen

5561139[/snapback]

 

:fun:

Sånn ca. 30 minutter, ja.. :)

Hvis du kan ordne en måte å få transportert tinga, kan du sikkert få hovedkortet med CPU+vifte. Igrunn 256MB RAM-brikka også. Jeg bruker den ikke, selv om jeg har en liten Shuttle her som tar PC133.

5561928[/snapback]

 

 

Hvordan er det å sende ting, så betaler jeg porto, kalles vel oppkrav elns?

 

 

B.H.H : Can i be you?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...