Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var kablene ribbet av ?

8268034[/snapback]

 

PSUene lå for seg selv, var ikke inne i noe kabinett. Så det eneste som er på er 20-24 pins kabelen.

 

Ett av de beste funnene jeg har sett tror jeg :thumbup:

 

Men siden så nye ting er kastet spørs det vel ja.....

 

Edit: Hva slags type butikk/sted fant du det ved?

8268054[/snapback]

 

Dette var ved Datakjeden. Regner med at det er returvarer, som enten er testet/forsøkt reparert, eller om jeg er heldig, bare kastet.

Lenke til kommentar
Var kablene ribbet av ?

8268034[/snapback]

 

PSUene lå for seg selv, var ikke inne i noe kabinett. Så det eneste som er på er 20-24 pins kabelen.

 

Ett av de beste funnene jeg har sett tror jeg :thumbup:

 

Men siden så nye ting er kastet spørs det vel ja.....

 

Edit: Hva slags type butikk/sted fant du det ved?

8268054[/snapback]

 

Dette var ved Datakjeden. Regner med at det er returvarer, som enten er testet/forsøkt reparert, eller om jeg er heldig, bare kastet.

8268079[/snapback]

Sikkert ikke i fungerende stand da.

 

Men datakjeden i Oslo? HVordan fikk du tilgang til retur greiene dems?

Lenke til kommentar

I dag traff jeg en annen skrotnisse. Det var en kar som sto svett bøyd godt nedi en av de to containerne her. Jeg pratet litt med fyren og det var en hyggelig kar som også var på utkikk etter godbiter. Så jeg har vist fått konkurranse på stedet mitt.

 

Vel, vi delte broderlig på det som var igjen. Fikk med meg ca 20 single link DVI-kabler, og en Palm Vx PDA med lader. Plukket også en USB PCcard-adapter med et Sony Ericsson PCcard inni. Jeg fant også en diger kjøleribbe som sikkert passer fint til å gjøre et skjermkort passivt. Dvs. det var en Pentium III 500MHz med denne kjøleribben på. Han andre karen tok en haug med USB-kabler. Han hadde også veldig lyst på en 19" CRT-skjerm av god kvalitet som sto der men hadde ikke mulighet til å ta den med seg. Også plukket han vist en del ting før jeg kom dit.

Lenke til kommentar
Haha ser jeg også for meg  :!:

 

Dere burde lage dere en onsdagsklubb eller noe i Tromsø og samles en plass og raide ilag da. Virker som det er den byen i Norge med størst tetthet av skrotsamlere.

8275782[/snapback]

Har 2 polakker som jeg er på hils med, de er grei da de holder seg unna datavarene "mine", mest hvitevarer og sånt de er ute etter, lånt verktøy hos han ene ved flere anledninger.

 

Ellers så er det to norske karer som jobber i byggebransjen her i Tromsø, disse pleier å ta seg noen "raid" når de ikke er på fylla.. kommer ikke fra byen her så har ikke så mye å holde på med på fritiden sier de. Ende opp med kappkjøring mellom stedene sist..hehe

 

Ellers så har jeg nå en og annen fra tråden her som ofte går meg i næringa ;) Når det gjelder "deg", så har jeg desverre enda ikke fått testet det hovedkortet du kom innom med :( Men X600 kortene fikk jeg godt bruk for :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Det er ufattelig for meg hvor bra saker folk finner. Har prøvd å se litt i min by også, men det nyeste jeg har sett er av datating er fra godt før 2000 tallet....

CD-rom med 4x hastighet, HD på 2,5 GB osv. -Som jo virkelig er søppel.

Har nettopp kjøpt en brukt PC men det folk finner her overgår jo selv den!

 

Litt misunnelig egentlig :closedeyes:

 

Legger til at jeg har sett flere ganger over noen år i min by...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
tar dere og demonterer pc ene eller?

articOC du er jammen meg flink til og finne ting

8282221[/snapback]

Hvis det er på kveldstid plukker jeg bare deler (skrur), men på dagtid som i dag så røsker jeg med meg hele kabinetter ofte, men kun hvis jeg ser det kan dreie seg om nye saker og de ikke er tomme.

 

Gidder ikke å ha dungevis med kabinetter og sånt søppel hjemme, med mindre det er noe veldig bra saker da.. smådeler og sånt går fint.

 

Syns alt for mange i tråden her er alt for lite kritisk til hva som er verdt å ta med, som f.eks:

- EDO ram eller eldre

- EISA kort

- gamle kabinetter

- harddisker på mindre enn 40GB (min minste grense)

- Prosessorer som er eldre enn P3 7-800MHz eller AMD Athlon

- CD-brennere/CD-ROM/DVD-ROM

 

Fant en 32x brenner fra NEC som jeg ikke gidda å ta med i dag, for å nevne et eksempel. Grensene mine flyttes også fra år til år, etter hvor gammeldags ting begynner å føles.

 

Men rik blir man ikke på denne "hobbyen", det er vel mere en slags skattejakt og mest på morro når alt kommer til alt. Det gir et aldri så lite "kick" å finne noe :) Men det krever et aldri så lite talent, man må ha god peil på hw og god evne til å sortere synsintrykkene mens man lurer rundt om man vil jobbe raskt iallefall. Jeg bruker sjeldent mere en 2-3minutter på å gå gjennom en hel haug med saker :ph34r: For det føles litt småkriminelt i gjerningsøyeblikket.. hehe

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...