Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Xeon-lamper er vel ikke kraftige saker. Det er vel pulsstyrte utladningsrør som f.eks stroboskop på diskoteker. Jeg hadde et sånt elektronisk byggesett når jeg gikk på ungdomskolen. Huske ikke hvor mange volt det var, men det var nok 20.000 eller noe sånt. Siden strømstyrken er lav så er det ikke så kraftige greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xeon-lamper er vel ikke kraftige saker. Det er vel pulsstyrte utladningsrør som f.eks stroboskop på diskoteker. Jeg hadde et sånt elektronisk byggesett når jeg gikk på ungdomskolen. Huske ikke hvor mange volt det var, men det var nok 20.000 eller noe sånt. Siden strømstyrken er lav så er det ikke så kraftige greier.

8239378[/snapback]

 

eh hehe.. man får jo xenon lamper av alle slag..

man får bla typer som simulerer sollys.. disse er ganske kraftige, og kan ikke sammenlignes med strobelys.. det er noe helt annet..

 

Enheten jeg snakker om veier noen kilo (bare strømforsyningen altså)..

og er beregnet til exenon lamper inntill 6500 Watt.. ikke strobelys.. men kontinuerlig lys..

Som jeg skrev over så trekker den inntill 50A 230 v

P= U * I altså 230 * 50 = 11500 Watt... mer enn hva du kan trekke ut av stikkontakten hjemme :)

Lenke til kommentar

Dagens funn: REC PowerLine. Skal tilbage igjen.

 

Specs:

Intel Pentium 133 MHz

CMC C55PI+ (Intel Triton II 430HX)

80 MB EDO Parity

ATi Video Xpression (mach64 VT2) 2 MB

Aztech 2320 PnP

TELES.S0/16.3 ISDN (Siemens?)

Western Digital WCD AC21200H 1.2 GB (MWDMA 2, 5200 RPM, 11 ms)

BTC U08P1 (8x)

Windows 98 SE, Office 2000 Professional, Norton AntiVirus 2001, Norton Internet Security m.m.

 

PCen kommer fra Remo Regnskap AS

Lenke til kommentar

Super socket 7-prosessorer fungerer på sokkel 7 hovedkort, men begrenses av FSB og multiplier. Vanlig socket 7 støtter normalt bare 66MHz FSB og opp til 3x multiplier. Super socket 7-prosessorer kjører med 100MHz FSB og opp mot 5,5 i multiplier.

 

K6-2 400MHz bruker 100MHz FSB og 4x multiplier. Dersom man putter den i et hovedkort med sokkel 7 så får man trolig bare 66 * 3 = 200 MHz.

Lenke til kommentar

Harddisken blir i alle fall tatt vare på. Alltid kjekt med en ekstra disk. Skjermkortet er jeg usikker på. Mulig det blir med maskinen tilbake. AGP-porten er horisontal, så "bracketen" (eller hva det kalles) må i så fall skiftes ut.

Prøvde Clear CMOS nå nettopp, men til ingen nytte.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar

En sånn vinkel-brakett er glimrende til kompakte HTPC-prosjekter (og vanskelig å få tak i i Norge)

 

Jeg fant forresten en ruter i går. Etterpå oppdaget jeg at det var en ISDN-ruter. Den går tilbake. Jeg fant også en diger tape-robot. (Backup-system). Den var i 4U høyde til rack, men alt for tung til å drasse med seg. Siden en såpass kostbar sak var kastet så regner jeg med at den er ødelagt og forsøkt reparert uten hell.

Lenke til kommentar

Var nettopp ute en tur og fant en del fine saker og ting, håper bare noe av det virker. Ettersom det er ganske fine greier går jeg egentlig utifra at de er forsøkt reparert, men man vet aldri.

 

Liste:

 

1x DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

1x Aero Cool 450W Turbine Power, linken viser 550W jeg fant 450W.

1x Hiper Type-R 580W med modulære kabler.

 

Så fant jeg noen eldre PCer som jeg ribbet for RAM, CPU og disker. Har en socket 370 med 866mhz som jeg skal teste, får kanskje brukt denne til noe.

 

 

Har desverre ingen socket 939 CPUer å teste HK med, eller RAM for den saks skyld. Om noen har noe av dette er jeg interessert.

 

EDIT:

 

Glemte å legge til en ting.

 

1x Radeon x1600pro 256mb PCIe

Endret av CK_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...