Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

muligens lit feil sted, en jeg må holde liv i tråden... ;)

 

fikk en pc fra en kamerat av pappa i går, ikke så ille specs på den heller:

 

-PIII 450Mhz (byttet ut til en 500Mhz passivt kjølt)

-128mb ram

-asus P3B-f hovedkort

-dvd rom

250w seasonic psu (som virkelig trenger en skikkelig støvblåsning...)

 

det var ikke harddisk i den, men jeg satt inn en 40gb jeg hadde liggende, så foreløpige planer for den er at den skal fungere som musikkavspiller, så sant jeg vår støydempet den litt mer.

 

må også se om jeg får fikser startproblemene på den, den starter kun når den selv vil ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens funn:

 

Compaq Presario 4760

Intel Pentium MMX 166 MHz

Hovedkort med Intel Triton II 430VX

Fujitsu 32 MB PC66 SDRAM

Integrert S3 Trio64V+ Turbo 2 MB

Integrert ESS AudioDrive 1888F

CNet PRO200WL

Quantum Bigfoot CY 2.1 GB 5.25” (Fast ATA-2, 3600 RPM, 12 ms)

Hitachi CDR-8130 (16x)

Windows 98 og Office 97 Professional

 

PCen kommer fra Statoil.

 

Compaq Presario 5170

Intel Pentium 2 350 MHz

Hovedkort med Intel 440BX

Hyundai 64 MB PC100 SDRAM

Integrert ATi 3D RAGE LT PRO 8 MB

Integrert ESS AudioDrive 1869F

Seagate Medalist 6531 (ST36531A) (6.4 GB UDMA 2, 5400 RPM, 11 ms)

Compaq GD-2500 (4x DVD, 24x CD)

SkoleLinux klar til installasjon. DVD fulgte med.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
muligens lit feil sted, en jeg må holde liv i tråden... ;)

 

fikk en pc fra en kamerat av pappa i går, ikke så ille specs på den heller:

 

-PIII 450Mhz (byttet ut til en 500Mhz passivt kjølt)

-128mb ram

-asus P3B-f hovedkort

-dvd rom

250w seasonic psu (som virkelig trenger en skikkelig støvblåsning...)

 

det var ikke harddisk i den, men jeg satt inn en 40gb jeg hadde liggende, så foreløpige planer for den er at den skal fungere som musikkavspiller, så sant jeg vår støydempet den litt mer.

 

må også se om jeg får fikser startproblemene på den, den starter kun når den selv vil ;)

8227072[/snapback]

 

fikk fiksa de startproblemene nå, løsningen ble at jeg satt inn en 200w fra seasonic, så nå starter den i det minste hver eneste gang...

 

fikk også sett litt nærmere på hvilke tillegskort som sto i, og her er de mest intressante:

 

soundblaster live

og et matrox skjermkort med 2x vga

(til alle som måtte bombardere meg med pm om at de vil ha det: jeg trenger det selv)

 

men nå dukket enda et problem opp, jeg kan ikke skru den av med bryteren, det går men jeg må time det på millisekundet, bommer jeg så starter den på nytt, så trolig må jeg skifte ut bryteren siden jeg tror den er gåen :hrm:

 

fant også ut hvem som hadde produsert kabinettet: chieftec, noe som i seg selv ikke er så ille :)

Lenke til kommentar

var i dag bak elkjøp.....var to knuste laptoper men jeg tok Xp lisensene...det lå også 3 store CRT skjermer. Så helt nye ut. Alle tre skjermene var 19 eller 21 tommer og merket var Sony. Selve skjermen var sånn flat. Jeg tenkte jeg skulle ta de men var alene oppe med sykkel. Så ringte jeg papsen om han kunne henta de eller i det minst ein skjerm men så sa han selvfølgelig "det e barra bås". (jeg er 16 btw).

 

Det lå en handlevogn rett rundt hjørne så jeg tenkte om jeg kunne stappe skjermen i den. I det jeg løftet skjermen mistet jeg den på foten og kanten av skjermen knuste så jeg ga bare opp. :(

 

Ellers så fant jeg også 256 mb ram PC2700U SAMSUNG.

 

Edit: link til rammen http://www.memoryx.net/gn256pc2700.html

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Det var et ok funn det der mesha. XP-lisenser kommer sikkert godt med. Ram'en kan sikkert stappes i en eller annen maskin som trenger det. Hos deg eller noen du kjenner som trenger en liten oppgradering.

 

Skjermene fungerer trolig. Folk kaster CRT-skjermer som er prikkfrie bare fordi de vil ha LCD. Sony hadde dyre og gode skjermer så den tidligere eieren har sikkert kastet de fordi han har kjøpt LCD. Mas på faren din og si at de aller fleste som kastes fungerer så får dere kanskje hentet en. (Du må få faren din hektet på dette også :p )

Lenke til kommentar

hehe....skulle ønske jeg kunne...men han er helt blå når det gjelder data og teknologi. Han klarer ikke å skru på en pc engang. :p

 

Men jeg tror jeg skal vente til brodern kommer hjem. Han har førerkortet så kan kan sikkert kjøre meg opp, men spørs når han kommer.

 

men jeg lurte på om det er mulig å teste lisensene uten å må putte xp cden i å instalere.

Lenke til kommentar

På jobben, så hadde de kastet x antall cd`r med win xp sp2, helt uåpnet ! + masse annet software.. jeg tok med meg en del av disse hjem. men jeg har ikke lisens nr.. kan jeg da på noe vis få brukt dem ?

disse cd`ne lå i forseglet plastlommer med enkel bruksanvisning fra micosoft, men uten lisensnr..

Lenke til kommentar

Okasin:

Platene har ca like høy verdi som brente plater, når du ikke har lisens, er jo ikke platene som koster, men derimot lisensen.

Hvis det ikke er noe spesial plater med lisens da, slike som selges til større firmaer osv, men da har du vel heller ikke lov til å selge dem privat.

 

Rett meg om jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
men jeg lurte på om det er mulig å teste lisensene uten å må putte xp cden i å instalere.

8231195[/snapback]

De funker sikkert. Ikke noe vits å teste de før man skal innstallere.

 

Meen nå har jeg flytta til trondheim, så hvor er det slike plasser her? Noen som vet?

8231345[/snapback]

Bak elektrokjedene på Lade og Tiller. Samt på Heggstadmoen avfallstasjon. Sistnevnte tror jeg er det beste stedet med tanke på mengde, men det er jo ganske utilgjengelig og jeg vet ikke hvordan de ansatte er. Ellers så har de fleste større bygg/steder som NTNU og kjøpesentere en container for El-avfall, men der må man ofte ha nøkkelkort eller lignende.

Lenke til kommentar
Okasin:

Platene har ca like høy verdi som brente plater, når du ikke har lisens, er jo ikke platene som koster, men derimot lisensen.

Hvis det ikke er noe spesial plater med lisens da, slike som selges til større firmaer osv, men da har du vel heller ikke lov til å selge dem privat.

 

Rett meg om jeg tar feil :)

8231320[/snapback]

 

Hmm vi er jo et stort firma da, som omsetter for over 1 milliard i måneden..

Men tja da er det vell kanskje bare å hive dem da..

 

Du har selvfølgelig rett.. det er lisensen man betaler for !

Lenke til kommentar
Du kan jo søke på google etetr rockxp.. med det programmet kan du både finne din egen lisens som ble brukt til å innstallere og til å legge inn ny lisens på xp.. mener det også gikk an å sjekke en lisens der også

8231313[/snapback]

 

Det programmet fungerer kun for å hente ut lisens direkte fra din egen instalsasjon.. ikke fra en cd plate !

Lenke til kommentar

Kuul tråd, aldri sett denne før, jeg klarer også å dra på meg mye folk kaster, så må bare få tråden under mini innlegg så den ikke blir borte igjen :)

 

Siste funn. Fattern hadde dratt med 2 laptoper som var kasta der han jobber, Hp omnibook 6100 elns. p3 933 ihvertfall, den ene virker, den andre er dau.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...