Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette gjelder for mange andre, men det har iallefall blitt sånn for meg at jeg får meg mange fiender når jeg begynner å snakke varmt om fyrverkeri. Av både dyreeiere/forkjempere og lettskremte idioter som skal bestemme hva jeg bruker pengene mine på.

Jeg liker å tenne på store deler av fyrverkeriet fra 18:00-20:00 for så å spise nyttårsmåltid med et par øl til maten og smelle opp et finalebatteri og se på alt annet ved 24tiden.

Men jeg mister liksom litt gnisten når naboene år etter år klager fordi jeg skremmer rotta deres eller de kommer ut av rytmen.

 

Takk for meg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Prøver igjen. Noen som har forslag til handleliste på 1000,-?

 

Lyst på en del å holde på med utover, samt et finalebatteri.

Hvilke importører har du tilgang til?

De fleste, bor ganske sentralt. Festival, Svea, Engelsrud, Cosmos osv.

3x (3for2) power super box 398,- (plantasjen)

1x multi power 60,- (europris)

2x one shot 50,- (europris)

1x fifty 499,- (svea)

Totalt ca 1010,-

Vil tro det er en helt grei liste :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Prøver igjen. Noen som har forslag til handleliste på 1000,-?

 

Lyst på en del å holde på med utover, samt et finalebatteri.

Hvilke importører har du tilgang til?
De fleste, bor ganske sentralt. Festival, Svea, Engelsrud, Cosmos osv.

3x (3for2) power super box 398,- (plantasjen)

1x multi power 60,- (europris)

2x one shot 50,- (europris)

1x fifty 499,- (svea)

Totalt ca 1010,-

Vil tro det er en helt grei liste :)

 

Takker :) 

Lenke til kommentar

Banditen jeg kjøpte var ikke spesielt god i år, selve showet var vel som før men det var ekstremt mye nedfall. Var heldigvis såpass rutinerte alle som var til stede at brillene var på men ble likevel truffet av en del ubehageligheter i ansiktet samt alle biler som sto i nærheten ble dekt av små papp biter, synst igrunnen at hele batteriet oppførte seg litt skummelt, 3 skudd som og ser ut til å ikke ha gått av.  :hmm: Har ikke vært slik de andre årene jeg har hatt dette batteriet.

 

Sledghammeren oppførte seg eksemplarisk og leverte et strålende show :)

 

edit : Godt nyttår forresten  :fun:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg er sluttet å kjøpe fyrverkeri. Helt ærlig jeg gidder ikke å fyre opp pengene mine til himmels. Så jeg velger å se på i stede. :wee:

 

Hadde blitt en kjedelig nyttårs feiring om alle hadde hatt den holdningen  :xmas: . Den ene gangen i året en får lov å skyte opp så bruker jeg et par tusenlapper uten å ha noe dårlig samvittighet for det, samtidig er jeg svært takknemlig til de som velger å bruke langt mer enn det i nabolaget da det lager topp stemning. 

Lenke til kommentar

 

Jeg er sluttet å kjøpe fyrverkeri. Helt ærlig jeg gidder ikke å fyre opp pengene mine til himmels. Så jeg velger å se på i stede. :wee:

 

Hadde blitt en kjedelig nyttårs feiring om alle hadde hatt den holdningen  :xmas: . Den ene gangen i året en får lov å skyte opp så bruker jeg et par tusenlapper uten å ha noe dårlig samvittighet for det, samtidig er jeg svært takknemlig til de som velger å bruke langt mer enn det i nabolaget da det lager topp stemning. 

 

Det er jo forsåvid sant, hvis alle hadde samme instilling. Det hadde vært utrolig kjedelig nyttårsaften, med mindere for dem som er/ikke redd/liker raketter da. :wee: Alt etter som.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Lite aktivitet her i år?

Jeg så til min store overraskelse at Europris her selger i år. Det er mange år siden de har solgt. Så det da jeg kjørte forbi onsdag. Hadde ikke tid å handle da, og tenkte jeg måtte sjekke kundeavisen grundig før jeg skulle handle. Hadde planlagt 3 multipower og 2 big block. Big Block er et batteri jeg aldri før har sett, så det hadde jeg veldig lyst å prøve. Men da jeg kom dit torsdag ettermiddag, var de selvfølgelig utsolgt. Hvorfor kan de ikke ha begrensninger på at tilbudet gjelder kun 1 pr kunde. Er irriterende at folk kjøper flere kartonger av dette, slik at det blir utsolgt med det en gang.  Det ble til at jeg kjøpte Star Fighter, Star Track og Power Step. Vet ikke om de er noe gode.

Hos Svea fikk jeg for eksempel kun 1 magic mix og 1 golden glory.

Hos Nova fikk jeg kjøpe to Atomic, siden jeg var første kunde, men han sa i utgangspunktet er det 1 pr kunde. 

Lenke til kommentar

Banditen jeg kjøpte var ikke spesielt god i år, selve showet var vel som før men det var ekstremt mye nedfall. Var heldigvis såpass rutinerte alle som var til stede at brillene var på men ble likevel truffet av en del ubehageligheter i ansiktet samt alle biler som sto i nærheten ble dekt av små papp biter, synst igrunnen at hele batteriet oppførte seg litt skummelt, 3 skudd som og ser ut til å ikke ha gått av.  :hmm: Har ikke vært slik de andre årene jeg har hatt dette batteriet.

 

Sledghammeren oppførte seg eksemplarisk og leverte et strålende show :)

 

edit : Godt nyttår forresten  :fun:

 

Det er helt vanlig med Bandit.

Jeg var på Svea demo i dag. Ikke alle produkter ble skutt opp, og det ble helt ikke nevnt noe om hva som ble skutt opp.

Det var mye bra, men veldig varierende stigehøyde. Noen gikk veldig høyt, andre batteri hadde mye brennende nedfall.

Det er ikke bra, og har vært et problem når det gjelder Svea i mange år.

Skulle ønske de kunne gjøre noe med stigehøyden. Her henger de etter andre. Bortsett fra det leverer de bra effektmessig vil jeg si.

Den siste de fyrte opp var monster og den var helt rå. Skuddene gikk enormt høyt og dekte hele himmelen med nydelige effekter. Dessverre varer den for kort og alt for høyt priset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...