Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet om en som ikke står i noen aviser enda, han er kompis og søskenbarnet mitt og han hadde modifisert et thunder 25 og takk alt kruttet oppi en røyr hevet lynte på og teip som faen som jeg forsto. men det som var problemet er at ikke viste det var en hurtiglunte han hadde sottet på. så når han tente på smalt den på under sekundet og smalt som den som så på falt i bakken å de sto 3-5 meter borte. det som skjedde med han var all huden på han ble flærret opp og muligens knekt tommel å peikefinger og det kunne også være at han ville miste følelsen i armen for resten av livet... hadde vist flaks også sa doktoren etter rett skulle handen vore sprengt av. alt dette her har jeg bare hørt over tlf fra kompiser og familie

Lenke til kommentar

vet om en som ikke står i noen aviser enda, han er kompis og søskenbarnet mitt og han hadde modifisert et thunder 25 og takk alt kruttet oppi en røyr hevet lynte på og teip som faen som jeg forsto. men det som var problemet er at ikke viste det var en hurtiglunte han hadde sottet på. så når han tente på smalt den på under sekundet og smalt som den som så på falt i bakken å de sto 3-5 meter borte. det som skjedde med han var all huden på han ble flærret opp og muligens knekt tommel å peikefinger og det kunne også være at han ville miste følelsen i armen for resten av livet... hadde vist flaks også sa doktoren etter rett skulle handen vore sprengt av. alt dette her har jeg bare hørt over tlf fra kompiser og familie

Gratulerer, slike idioter som han er med på å forby fyrverkeri.

Nesten trist at det ikke smalt til helvete imens han modifiserte før han tente på.

Er du klar over at det finnes kjemikalier i fyrverkeri ( shellene) som kan bli meget ustabile om de blandes med andre visse kjemikalier?

 

Håper han får en klekkelig straff.

Lenke til kommentar

vet om en som ikke står i noen aviser enda, han er kompis og søskenbarnet mitt og han hadde modifisert et thunder 25 og takk alt kruttet oppi en røyr hevet lynte på og teip som faen som jeg forsto. men det som var problemet er at ikke viste det var en hurtiglunte han hadde sottet på. så når han tente på smalt den på under sekundet og smalt som den som så på falt i bakken å de sto 3-5 meter borte. det som skjedde med han var all huden på han ble flærret opp og muligens knekt tommel å peikefinger og det kunne også være at han ville miste følelsen i armen for resten av livet... hadde vist flaks også sa doktoren etter rett skulle handen vore sprengt av. alt dette her har jeg bare hørt over tlf fra kompiser og familie

Gratulerer, slike idioter som han er med på å forby fyrverkeri.

Nesten trist at det ikke smalt til helvete imens han modifiserte før han tente på.

Er du klar over at det finnes kjemikalier i fyrverkeri ( shellene) som kan bli meget ustabile om de blandes med andre visse kjemikalier?

 

Håper han får en klekkelig straff.

ja er heilt enig at det er slik som gjør det forbudt og håper egentlig at han lærer av dette og ikke gjør dette igjen.

Lenke til kommentar

16 personer fikk øyeskader etter fyrverkeri i år.

 

Blant de 16 skadde er det 14 menn over 18 år og to gutter under 18 år. Fire av de 16 har skader som betegnes for alvorlige og 12 har moderate alvorlige skader. Av de fire med alvorlige skader, er alle skadde av bakkefyrverkeri.

 

http://www.dagbladet.no/2012/01/01/nyheter/nyttarsaften/innenriks/ulykke/2400/19625271/

 

I pressemeldingen har de også lagt med en oversikt over øyeskader fra nyttårsaften de siste årene:

 

2011/12: 16 skader - 4 alvorlige og 12 moderat alvorlige

2010/11: 17 skader - 6 alvorlige og 11 moderat alvorlige

2009/10: 10 skader - 3 alvorlige og 7 moderat alvorlige

2008/09: 10 skader - 5 alvorlige og 5 moderat alvorlige

2007/08: 21 skader - 6 alvorlige og 15 moderat alvorlige

2006/07: 20 skader - 3 alvorlige og 17 moderat alvorlige

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Ja, men dere som har igjen fyrverkeri synes jeg synd på for det er ikke lov til å sende det opp først 31. desember igjen :) Bare spar det så blir det mindre sjans for å bli tatt.. Også blir det mer å vente på!:) Også slipper du å bruke så mye penger neste nyttårsaften!:)

 

er man like glad i fyrverkeri som meg, så klarer man ikke å spare 300 lunter et helt år...

 

Og kjøp av fyrverkeri er investering i morro, og det mener iallefall jeg er verdt det ;)

Endret av RC-man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...