Gå til innhold

AMILO M 1425 Tastatur feil


Bennyhil

Anbefalte innlegg

Hei

Har brukt denne fra den var ny i sommeren 2005 og vært kjempe fornøyd, men SÅ oppstår et problem jeg ikke klarer å løse uten hjelp. Jeg måtte bare prøve å koble til et vanlig USB Tastatur, men når jeg fjerner det så trodde jeg at den ville finne igjen det originalen tastaturet uten noen form for problem. Da tok jeg kjempe feil, den kommer opp med et tastatur valg men det blir feil for det dukker opp tall å ikke bokstaver når jeg skriver enkelte steder. Var inn i en butikk de solgte AMILO, men ikke akkurat samme modell men tenkte at de villa ha samme tastatur. Mener den jeg testet hadde HID Tastaturenhet. Blir samme feilen når jeg legger inn den som med den maskinen finner selv. Har gått gjennom FS sinne sider å der er det ikke noen driver å finne til noe tastatur. Noen med samme type maskin som har mulighet for en rask sjekke å se hvilke original tastatur deres maskin er oppsatt med, eller andre som har råd og tips.

På forhånd takk og god jul til alle sammen og snart god nytt år. :thumbup:

 

Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NumLK i blå skrift må trykkes på. Ha en god jul ja :D

5331898[/snapback]

 

 

NumLK i blå skrift?

Dette må jeg har mer inn med teskje for jeg forstår det ikke! :blush:

Ellels andre gode tips fra noen med samme problemet? Var selv så sikker på at den ville finne tilbake til det riktige tastatur da jeg tok vekk det eksterne, men da tok jeg VELDIG feil, den kommer opp med feil oppsett hver gang. Har slettet ALT og startet på nytt. Den finner det den ønsker, men det blir feil på noen taster. Er vel U, I, O, P, Å som blir til tall.

Trenger hjelp her!”!!

 

Svein

Lenke til kommentar

Hey BennyHill (genial komiker forresten)

 

Du har nok aktivert NumLock på tastaturet, det vil si at du har tall på noen taster istedet for bokstaver.

 

Trykk på funksjonstaten din på keyboardet ( Fn ) , den ligger nede til venstre på M1425. Trykk på på tasten NumLock for å deaktivere dette, slik at du får tilbake bokstavene på de aktuele tastene...

 

Som du ser på de tastene der du nå har tall er de merket både med bokstaver og tall....

 

..ehh... håper du forstår

Lenke til kommentar
Hey BennyHill (genial komiker forresten)

 

Du har nok aktivert NumLock på tastaturet, det vil si at du har tall på noen taster istedet for bokstaver.

 

Trykk på funksjonstaten din på keyboardet ( Fn ) , den ligger nede til venstre på M1425. Trykk på på tasten NumLock for å deaktivere dette, slik at du får tilbake bokstavene på de aktuele tastene... 

 

Som du ser på de tastene der du nå har tall er de merket både med bokstaver og tall....

 

..ehh... håper du forstår

5335694[/snapback]

 

 

Ja, denne AMILO 1425 er også en genial komedie! He he he.

 

 

Fikk sånn halvveis forstått hva han mente men det hjelper ikke. De tastene jeg nå får tall på er ikke doble taster med 2 alternativ. Det er rene og enkle bokstavtaster som blir til tall når jeg fjerner det USB tastatur jeg bruker nå å starter opp igjen maskinen å lar den velge selv hvilket tastatur den vil ha. Har byttet mellom flere, men det gir samme feilen.

Derfor lurte jeg på om noen hadde samme maskin som dette å kunne fortelle hvilke tastatur oppsett som er standard!

Snart godt nytt år alle sammen!!

 

Her Må jeg redigere litt!

Så på feil tastatur. det stemmer at det er tall på de tastene på det originale, men nå har jeg fjernet både løst tastatur og mus. slettet ALE drivere og startet på nytt og nå finner den ingenting. kommer bare opp med et 102 tasters orginal som på ingen måte virker.

Håper det snart dukker opp en med samme maskin som kan fortelle med hva jeg skal gjøre. får ikke forandret tastatur til noe som virker i det heletatt.

HUFF, det spøker her i dag!!!

Endret av Bennyhil
Lenke til kommentar
Hey BennyHill (genial komiker forresten)

 

Du har nok aktivert NumLock på tastaturet, det vil si at du har tall på noen taster istedet for bokstaver.

 

Trykk på funksjonstaten din på keyboardet ( Fn ) , den ligger nede til venstre på M1425. Trykk på på tasten NumLock for å deaktivere dette, slik at du får tilbake bokstavene på de aktuele tastene... 

 

Som du ser på de tastene der du nå har tall er de merket både med bokstaver og tall....

 

..ehh... håper du forstår

5335694[/snapback]

 

 

Ja, denne AMILO 1425 er også en genial komedie! He he he.

 

 

Fikk sånn halvveis forstått hva han mente men det hjelper ikke. De tastene jeg nå får tall på er ikke doble taster med 2 alternativ. Det er rene og enkle bokstavtaster som blir til tall når jeg fjerner det USB tastatur jeg bruker nå å starter opp igjen maskinen å lar den velge selv hvilket tastatur den vil ha. Har byttet mellom flere, men det gir samme feilen.

Derfor lurte jeg på om noen hadde samme maskin som dette å kunne fortelle hvilke tastatur oppsett som er standard!

Snart godt nytt år alle sammen!!

 

Her Må jeg redigere litt!

Så på feil tastatur. det stemmer at det er tall på de tastene på det originale, men nå har jeg fjernet både løst tastatur og mus. slettet ALE drivere og startet på nytt og nå finner den ingenting. kommer bare opp med et 102 tasters orginal som på ingen måte virker.

Håper det snart dukker opp en med samme maskin som kan fortelle med hva jeg skal gjøre. får ikke forandret tastatur til noe som virker i det heletatt.

HUFF, det spøker her i dag!

5339189[/snapback]

 

Hei,

Det som nok har skjedd er at num-lock automatisk aktiviseres ved oppstart av PCen din. Sjekk i BIOS oppsettet ditt, der kan du normalt skru av dette.

 

"Standard tastaturer" har jo en egen numerisk del så der er ikke dette noe problem. Men bærbare PCer simulerer normalt det numeriske tastaturet ved at enkelte av tastene fungerer som det numeriske tastaturet når num-lock er skrudd på. Normalt så benyttes tastene 7,8,9,0,U,I,O,P,J,K,L,Ø til dette.

 

Du kan helt sikkert skru av Num-lock ved ved å trykke på en tast eller eventuellt en tastekombinasjon (Fn-Num?). Men husk at når du restarter maskinen så vil problemet "gjenoppstå" dersom den i BIOS er satt til å starte med num-lock på.

Lenke til kommentar

Har tro på at jeg forstår mer nå, men det var ikke sånn før jeg en jeg satte inn et USB tastatur for å teste dette. Da jeg tok dette vekk så hadde jeg tro på at denne data ville stille seg tilbake til det originale tastaturet, men det skjer altså ikke å jeg trenger info om hva som er standard oppsett for tastatur på denne maskinen. Håper noen kan gi meg info hva dette er?

Får jeg dette så skal jeg nok nå finne ut hva som skal til for å fixe resten.

Har lest gjennom alt på FS sine hjemmesider og finner ingen info eller drivere for tastatur verken på denne eller noen annen data her. Fjerner ALT av ekstra utstyr som tastatur og mus, fjerner drivere og starter maskin på nytt. Ville vel da tro at den ville finne tilbake til det som var standard? Men det gjør den altså ikke. Så derfor trenger jeg så sårt info om hva som er riktig så jeg får satt det opp manuelt.

Lenke til kommentar
Hei, har du vært inne i kontrollpanel og tastatur og sett hva som står der? Jeg sitter på en M1420, skulle ikke være så forskjellig den fra din :)

5344891[/snapback]

 

 

Nei, det burde vel ikke være store forskjellen. hos meg kommer det bare opp 102 tasters standard tastatur. det kommer ikke opp noe annet. har som sagt slettet alt å prøvd omstart flere ganger men da finner den ikke noe som virker. 102 standard opp igjen selv om det ligger 20 meter vekk fra maskinen. hva står det i ditt oppsett? jeg får prøve å legge inn manuelt etter dinne tips! takker så lenge!

Svein

Lenke til kommentar
Hei, har du vært inne i kontrollpanel og tastatur og sett hva som står der? Jeg sitter på en M1420, skulle ikke være så forskjellig den fra din :)

5344891[/snapback]

 

 

Nei, det burde vel ikke være store forskjellen. hos meg kommer det bare opp 102 tasters standard tastatur. det kommer ikke opp noe annet. har som sagt slettet alt å prøvd omstart flere ganger men da finner den ikke noe som virker. 102 standard opp igjen selv om det ligger 20 meter vekk fra maskinen. hva står det i ditt oppsett? jeg får prøve å legge inn manuelt etter dinne tips! takker så lenge!

Svein

5349273[/snapback]

 

he hei, har samme pc'en selv her :)

når du holder inne "Fn" tasten, da kommer det bokstaver igjen på de tastene ikke sant??, ta nå og hold nede "Fn" tasten og trykk ned knappen som det står "Num" på, og slipp. da er alt som det skal være :) ikke no feil i bios.

Lenke til kommentar

Det som kommer opp i min maskin under tastatur i kontrollpanel er "standard 10/102- key og Natural ps/2 keyboard" Jeg har winXP home med servicepack 2. Når jeg går på detaljer på driverfil heter de "C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\i8042prt.sys og C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\kbfclass.sys"

 

Veit ikke om dette var til noe hjelp, men sånn er det på min maskin, standard microsoft drivere.

Det høres ut som Fn + Num (samtidig EN GANG. Fn-tasten ligger nederst til venstre og Num-tasten ved siden av Deleteknappen oppe til høyre) men hvis det ikke funker veit jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke med noe navn på drivere, men kan noen fortelle meg hvilket navn det står på TASTATUR når dere går inn på ENHETSBEHANDLING. DA kan jeg slette det jeg har å få lagt inn riktig type. Har prøvd tipset over med å oppdatere driver, men det ville den ikke. Trenger som sagt navnet på tastaturtet!!

 

Svein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...