Gå til innhold

Project G-Spot - Gammel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Versågod..! :) Hyggelig at folk fortsatt følger med! For det er ganske bra, for jeg kan mekke om hele vannkjølinga! Plexitoppene på blokkene sprekker nemlig lett og derfor skal jeg lage egne blokker i bare kobber. I tillegg skal jeg lage en Zalman Reserator-kopi av kobberrør og atter kobberør. Skal prøve å få sponsa no av Astrup, må bare få opp PCen min så jeg får lagd en SKetchUp-tegning.

Planen er å la vannet gå inn fra pumpa/vanntanken/radiatoren bak og la det gå ut i topp med no plexipynt kan du si. Noen tilbakemelding/forslag?

 

Edit: Forresten! Et grafisk LCD-display ble sendt fra Danmark på mandag! :love:

Skal begynne på fronten (treramma og plexien) idag om jeg har energi nok. Så stay tuned! ;)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan det er med kobber. For meg er et kobberør bare et kobberrør! :p

Mitt HK er nå et mysterium. Jeg får feilmeldingskoder på et LED-display på HKet og kan slå opp i manualen for å finne ut hva de forskjellige kodene betyr. Men jeg får nå omhandler BIOS og jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Og skjermen skurrer når jeg har på vannkjølinga og alt er potte tett nå! =/ *sukk* Skal mekke sammen et USB-keyboard så jeg kommer inn i BIOS iallfall.

Klikka: Ikke så mye temperaturer, for jeg har jo to små display + Gurudisplayet som fulgte med HKet til det. Så jeg vet egentlig ikke jeg! =S Jeg får se hva programmet tilbyr, bruker ikke LCDsmartie fordi dette LCD-displayet er grafisk og har en annen "signallayout" kan du si.

Holder nå på med å ordne fronten. Skal ut å kutte til plexien og kanskje pusse ned litt nå! Noen forslag til design på kjøleblokkene?

Lenke til kommentar

Jo, forøvrig, men jeg har desverre ikke noe tilgjengelig!

Men ihvertfall. Fikk NOK en pakke idag, fra Danmark. Og hva inneholdt den?

Et grafisk LCD-display:

319.jpg

Er det ikke vakkert? :love: For å komplettere det trenger jeg en på motstand på 10k, så jeg skal bestille et potmeter fra futurlec.com i samme slengen slik at jeg kan justere kontrasten på LCD-displayet. Jeg la forresten et AAA-batteri ved siden av displayet for å prøve å gi et dimensjonsperspektiv. Jeg betalte faktisk bare 100kr + 50kr i frakt fra Danmark på QXL. Det ble sendt på onsdag, og jeg fikk det idag! :D

 

Har også vært en tur på Biltema idag!

Og hjem kom jeg med dette:

324.jpg

En slipekloss av gummi (jævlig tung forøvrig) og litt ståltråd til antiknekk på slangene..

 

Jeg kjøpte også det som egentlig var grunnen til at jeg dro til Biltema, avloddingslisse for å lodde av MOSFETsene på PSUen. Men når jeg kikka litt rundt på Biltema fant jeg ut at jeg også kunne trenge borrelås til kalde katoder og sikkert en del annet og 2 baufilblad.

327.jpg

 

Og baufilas første mål er denne kobberblokken som til slutt skal bli grunnplata til PSUkjølern:

320.jpg

Dere ser nok at jeg har merket opp for kuttinga. Planen er å slipe ned/kutte av rillene og feste et kobberrør med en U-bøying på kobberplate og skru fast en coldplate i hulla som allerede er lagd i blokka. Blokka var originalt en del av GPUkjøleren til grafikkortet mitt! Men ikke nå.. :)

Noen kommentarer/inspill/forslag?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Har desverre ikke fått testa LCDdisplayet fordi jeg trenger en motstand for å kunne koble det til. Må jo loddes og det tar litt tid.

For tiden skal jeg konsentrere meg litt om å få PCen oppe å gå slik at jeg kan oppdatere hyppigere når jeg begynner med PSUarbeid, kabinettarbeid, frontarbeid, elektronikkarbeid og alt annet drit og møkk. Men mangler litt penger til bestilling hos Microplex, men det kan hende jeg utelater keyboard og musematte.. :( Men noe må man jo ofre!

Når blokka er ferdig kutta ut skal jeg til rørleggeren og få ordna til rør! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...