Gå til innhold

Project G-Spot - Gammel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jobba i hele ettermiddag med å pusse ned hele kabinettet. Har også kuttet litt i sidepanel til plexi/vindu og er halvveis i kuttinga av hullet til radiatorvifta. Stanga som holder kutteskiva bøyde seg, så må finne en ny før jeg kan fortsette om jeg ikke bare bruke baufilbladet med håndtak!

Lenke til kommentar

Hehe, ja.. Er litt få av bilder nå, glemte minnekorte i lesern når jeg gikk ut i garasjen! Hadde faktisk tenkt til å ta bilder..

Er litt lei og famler etter litt pågangsmot! Mangler av og til verktøy og arbeidsforhold og når du alikevel må fortsette blir ting litt vanskeligere.

Men jeg SKAL komme i mål! :yes:

På oppgavelista den første tida:

- Sleeve kablene, om jeg bare for ut molex-pin'ene og ATX-pin'ene (hjelp!?)

- Kutte ut og borre for radiatorvifta i bunn

- Lime og sparkle på en plate for å dekke et gammel viftehull bak

- Lakke kabinettet og alle detaljer

- Hente plexien og montere den

- Kjøpe lister og fikse dem (lime, skru, sparkle) til front

- Kutte til plexi for front, ordne litt med den

- Lage vannblokk

- Lodde av og på forlengingsledninger for MOSFETsene

- Selge alt som skal selges og sende bestilling til Microplex

 

Det er hva jeg har tenkt til å gjøre fremover.. Om pågangsmotet er der..!

Lenke til kommentar

Høres bra ut, lista ser grei ut=) hmm, har man ikke pågangsmot blir det vanskeligere å gjøre noe som helst..!

 

Men til å ta av Molex pinene brukte meg vel en skrutrekker som er beregnet for småelektronikk (skal finne bilde=) ) Funket fett ;) har ikke prøvd på ATX kontakten enda, men skal gjøre det snart=)

 

Link

 

Fikk ikke til bilde;S

 

EDIT: Bruker en av de minste med flatt hode :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Eller du kan kjøpe en pin utdrager når du legger inn bestilling hos microplex.

5574733[/snapback]

Hehe, det er greit det og, men tenkte så han slapp å betale forno i det hele tatt da : )

5574829[/snapback]

 

Det koster jo ikke så mye da, eller er det lenge siden jeg sist sjekket?

Lenke til kommentar
Eller du kan kjøpe en pin utdrager når du legger inn bestilling hos microplex.

5574733[/snapback]

Hehe, det er greit det og, men tenkte så han slapp å betale forno i det hele tatt da : )

5574829[/snapback]

 

Det koster jo ikke så mye da, eller er det lenge siden jeg sist sjekket?

5578499[/snapback]

Jada, drit i hvor mye det koster, mit poeng var bare at da slapp han betale for noe han kanskje hadde hjemme fra før da vettu! =)

Lenke til kommentar

Hallo det verktøyet kostet 70 kr :ohmy: men hvis du kjøper det settet til 100 kr med verktøy og kontakter kan det kanskje være værdt det. Men det er ikke så mye slit med binder o.l.

Men atx kontakten er være da :angry: der kan du slå flatt enden av en binders eller kjøpe det verktøyet, men hva er vits med verktøy hvis man kan gjøre det uten da? (joda kjekt med også, men de pengene kan du bruke på noe annet)

Lenke til kommentar

Det å bruke så mye penger på en sånn liten metallbit synes jeg bare blir for dumt. Men jeg får faktisk ikke de to binderstuppene ned rundt pinnen på molexen ned! =S ATX-kontakten har jeg prøvd på også, men det var jo klin umulig.. Skal prøve å gjøre enden av bindersen flat og se hvordan det går da.

 

Har gjort litt innkjøp i dag! Lister til fronten (spikrer de sammen nå) og sota plexi.

 

Plexiplata, 3mm lett sota i svart/sort:

post-45729-1139517256_thumb.jpg

 

Close-up av en ekstra bit jeg fikk med, her ser man godt sot-effekten:

post-45729-1139517389_thumb.jpg

 

Close-up av et hjørne av listene, med spiker klar for innbanking:

post-45729-1139517483_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Så nice ut den der plexien :dribble: har selv litt 5mm mørk(?) sotet plexi. syns den ser mye mørkere ut den den du har, dette trengs hvis det blir mange sterke leds fra vifter osv... Men da er det bare å klippe av ledsene og isolere ledningene, eller eventuelt lage en leds kontroler da ;)

 

Til listene så vil jeg sterktanbefale å forborre med en liten bor! og jeg kan sikkert sende deg noen skruer hvis du vil ;) eller så stikker du bare på claser'n da. for de listene dinne kan sprekke veldig lett! :yes:

 

Men sånn som jeg firsto det så skulle ikke su ha noen leds i kassa de eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Den jeg har er ikke akkurat bekmørk, men det er jo egentlig helt greit.

Listene gikk helt fint å spikre, spurte også om det på Byggkjøp! Brukte en stiftspiker, ganske tynn + no kraftig lim (ikke epoxy) og det holder godt det.

Skal ha noen LEDs her og der, hvite og blåe.

Hovedkortet er forresten kommet, men siden jeg kjøpte via. damas QXL-konto havnet det på feil postkontor, altså på Gulskogen. Faren min bor der og jeg er forøvrig deg nå men jeg fikk ikke sporingsnummeret på mail før jeg kom hjem etter byturen for ellers kunne jeg jo ha hentet det idag! =/ Begynner på skolen kvart over 8, tar bussen kl. 8 (burde dra en halvtime tidligere, men gidder aldri) til skolen og postkontoret åpner kl. 9... Mon tro om.. Hmm, er det verdt en anmerkning? Får se på det!

Lenke til kommentar

Hehe, Do it, just do it! :lol: Neida, fikk selv en anmerking for snøballkasting på skolen i dag. Disse fortisjenten som sladret, de var jo til og med inne på området der vi har lov til å kaste snøball :evil:

 

Men foresten hvilket hovedkort var det du kjøpte? :hmm:

 

selv har jeg det veldig kjekt med postkontor osv :D er bare 1km unna og de stenger 45min etter skolen slutter, pluss at jeg kan ta bussen ditt helt gratis og gå hjem etterpå da :tease:

Lenke til kommentar
Den jeg har er ikke akkurat bekmørk, men det er jo egentlig helt greit.

Listene gikk helt fint å spikre, spurte også om det på Byggkjøp! Brukte en stiftspiker, ganske tynn + no kraftig lim (ikke epoxy) og det holder godt det.

Skal ha noen LEDs her og der, hvite og blåe.

Hovedkortet er forresten kommet, men siden jeg kjøpte via. damas QXL-konto havnet det på feil postkontor, altså på Gulskogen. Faren min bor der og jeg er forøvrig deg nå men jeg fikk ikke sporingsnummeret på mail før jeg kom hjem etter byturen for ellers kunne jeg jo ha hentet det idag! =/ Begynner på skolen kvart over 8, tar bussen kl. 8 (burde dra en halvtime tidligere, men gidder aldri) til skolen og postkontoret åpner kl. 9... Mon tro om.. Hmm, er det verdt en anmerkning? Får se på det!

5580480[/snapback]

Det er verdt det ;) Eller bare finn på en unnskyldning;p Funker til meg;D

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg vært å hentet hovedkortet og en anmerkning! :)

 

Slik ser iallfall hovedkortet ut, med prosessor montert:

post-45729-1139581895_thumb.jpg

 

Nestemann ut er grafikkortet. Har demontert den gigantiske, blytunge kjølern som noen kanskje ser (skal lage en GPU-minnekjøler av kobberet som er til overs og et kobberrør tipper jeg! :) ):

post-45729-1139582166_thumb.jpg

 

Litt av det som fulgte med hovedkortet, utenom manualer i fleng og CDer og disketter. GuruClock som skal moddes inn i fronten og relocating av knapper på toppen (kronglete og komme til egentlig), no ekstra USB-surr og kabler som skal rundes og i tillegg skal de få noen kabelstrømper på seg! :yes:

post-45729-1139582319_thumb.jpg

 

Kom på her om dagen at jeg faktisk hadde glemt å publisere noen bilder av lasset fra Vendur og CPUen, skamme meg burde jeg :p :

post-45729-1139582398_thumb.jpg

 

Og til slutt, pågående lekkasjetest (går fint nå iallfall):

post-45729-1139582549_thumb.jpg

 

Det var nok det. Skal nå se om jeg finner noe goop, slik at jeg kan montere de nye skjønnhetene i møkkakabinettet! Skal også få prøvd å reformatere i helga i tillegg til kutting på kabinettet.

Noen kommentarer/innspill? Kom med dem! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...