Gå til innhold

Project G-Spot - Gammel


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne ha slutta å røyke ja. :) Men desverre kan jeg ikke bare vifte med en tryllestav, men er inne på tanken ja. Har prøvd noen ganger, men har sprukket. Normalt, men den tiden kommer. Uansett gjør ikke 200 spenn så mye forskjell, bruker heller månedslønna mi (200kr) å legger i.

Når det gjelder vinkelbeslagene kjøper jeg bare noen sånne og kapper litt på siden. Ser de er 20mm i bredden og det er hva jeg skal ha i listene/ramma så jeg kjører bare løs med noe som ligner på denne som jeg kjøpte i butikken "Max" for 10kr, fulgte med 4 ekstra blader tror jeg det var også. Bra kjøp! :) Men nok for i kveld, kommer nok for sent til skolen imorgen, men får bare skylde på hardware! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en AMD Athlon XP 2000+ for å være helt nøyaktig..

Hmm, takk for infoen om at tre sprekker. Tenkte jeg egentlig ikke over, men så vidt jeg vet er det vel mindre sjanse for at det skjer med sponplater?

spyro: Finere? Det sees jo ikke over sparkelet uansett.. =S

5429838[/snapback]

 

 

Du har enda ikke svart på hvilken kjerne du har... som var Spørsmålet mitt!

 

 

Ellers så ser prosjektet greit ut :)

Lenke til kommentar

Thoroughbred tror jeg.. Da jeg fikk denne PCen visste jeg ikke om sånt og jeg har ikke tatt med bryet med å sjekke ennå. Gammel drit, skal byttes ut ASAP! :) Håper på noen henvendelser fra Bruktmarked.no snart, så kanskje jeg får ordna noe om 2 uker.. Men jeg er usikker på hvordan det er med vannblokka og S939! SKal visst passe S940, men vet lite om den passer til S939. Har Antarctica-blokka. Uansett kan jo litt modding hjelpe om det oppstår kompabilitetsproblematikk! Tøft ord.. :p

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

I helga har jeg kuttet opp sponplater til påbygning i topp og front..

Har også med noen bedre lister for fronten som ikke er kappa til.

Så planen ut over uka er å slipe ned ujevnheter på kantene av platene med dremel, pusse litt, lime og skru de sammen og sparkle. Skal også tegne opp litt på frontplata og topplata. Har med litt plexi fra fattern som skal brukes her og der, kommer tilbake til det senere!

Pengene er ikke ordna ennu, så bestilling hos Microplex må nok vente litt. Uansett står ny CPU, HK og RAM i førsterekke!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått vite såpass mye at pengene kommer inn på mandag eler tirsdag! :)

Skal da bestille CPU & HK. Skal i tillegg prøve og skaffe ei brukt 512mb DDR PC3200 400mhz TwinMos minnebrikke slik at jeg får 1024mb til sammen (har en på 512mb allerede).. Sender også en bestilling til Microplex!

Sitter nå og tenker på hvor jeg skal plassere radiatoren.

Grunnen til at jeg må tenke ut noe nytt der er at jeg har droppa toppen fordi sponplatene var et sabla helv**** å jobbe med. Så jeg plasserer pumpa under HD/CD-ROM osv. og skjærer litt i 3.5-"buret" slik at jeg får opp slangene osv.

Har to løsninger for radiatoren! Enten i bunn, men da treffer jo luftstrømmen grafikkortet og ikke så stor mye mer. Derimot om jeg plasserer den i sidedøra får jeg jo en luftstrøm rett på HK som flyter opp igjennom ventilasjonhull i toppen som jeg skal borre ut med no "pynt" i plexi for å komplettere det hele. Eller hva synes dere?

Har også tenkt på en liten vri med vanntanken som går ut på å la vannet renne nedover et liten, tynn plexiboks bak vinduet på siden (til høure, hvor jeg skal skrive "Spot", eventuelt "G-Spot") som til slutt fører vannet ned i vanntanken igjen. Tenkte på lage en slags dusjstråleeffekt med en drøss av små hull i toppen. Med kraftig UV-lys bak selvfølgelig! :)

Skal til fatters i helga så da får jeg sett litt på løsningene. Må ut for å kjøpe plexi til uka også, til sidedøra... Over og ut!

Lenke til kommentar

Joa, men tenkte å fordype den litt.. Men uansett så blir jo ikke det noe av nå!

Var i kjellern til pappa og fant fantastisk nok spraylakkboksene mine. Sort blank, klarlakk og sølv. Har funnet den himmelblåe for en uke sida eller no.

Fant i tillegg stilbøker fra da faren min gikk på barneskolen! :p Fikk meg en ekstrem latterkrampe nede i kjellern, så jeg skumpa borti litt av vært som måtte ryddes opp etterpå.

I helga skal jeg hovedsakelig bare holde på en modding-side, men til uka blir det penger og ting skjer. Har funnet ut at jeg skal plassere radiatoren i sidedøra. Må også få kjøp no plexi til uka. Skal også en tur på Byggmakker for å kjøpe lister til fronten. Nå har jeg surra nok! Less talking, more action! :yes: Så jeg kan love dere en forhåpentligis saftig oppdatering iløpet av neste uke.

På fredag får jeg en pakke diamantkutteskiver fra Clasern som en kamerat av meg skal kjøpe inne i Oslo, så da blir det også litt mer fart.

Fant også no grovt pussepapir i kjellern slik at jeg kan pusse ned kabinettet som forøvrig skal være blankt. Skal pusse det ned med grovt sandpapir, få fram en fin overflate med våtslipepapir, lakke med klarlakk og til slutt kjøre over med rubbing compound og poleringsmiddel! Er fortsatt litt usikker på fronten. Siden trelistene som skal bli ramma ikke er metall får jeg jo ikke den samme overflaten som resten av kabinettet så det kan hende at den blir svart + noen andre svarte detaljer og fronten blank (prøver å skaffe aluminium til fronten istedenfor ei treplate) som resten av kabinettet.

Men nå skal jeg jobbe mer med sida og glede meg til uka som kommer! :)

Kom gjerne med forslag, tips, tilbakemeldinger, innspill eller hva du vil, trenger ihvertfall forslag.

Lenke til kommentar

Og, det første du kan prøve er å spare penger på skaffe deg litt plexi avkapp hos glasshandleren ;)

 

Så sier jeg bare gl&hf med poleringa! Kan anfefale å bruke plansliper og p150 eller p120 brukte selv p150 da jeg pusset ned bla. hk-platen. Hvilken metal polish skal du bruke da?

 

Hvis du er intresert så kan jeg sikkert skaffe deg litt stål, kjenner noen som jobber på et bilverksted som selger snøfreser. og alle snøfresene som de før er pakket inn i en stålramme med noen stålplater. tipper platene er ca 1mm tykk.

 

Men er kabinettet ditt av stål eller aluminium? :hmm:

 

Så kan du jo kjøpe deg en bong og prøve å få lakket logoen din på kassa, (bruk photoshop skillsene dinne ;) ) Eller så kan vel du gravere det på?

 

Du har vel ikke vurdert å matte plexien?

Lenke til kommentar

Er usikker på hvilket poleringsmiddel jeg skal bruke, men Biltema er en fin bil! :p

Har desverre ikke tilgang til verken plansliper, båndsliper eller noe sånt så jobbe må *hulk* gjøres for hånd. Er interessert i stålplater ja! :yes: Tar det videre på MSN..

Kabinettet er av stål ja. Når det gjelder logoen skal det gjøres med no stål og detaljer som jeg ikke er helt sikker på ennå. Skal ikke matte plexi, liker ikke resultatet! :) Holder meg til vanlig, klar plexi.

 

Edit: Fikset leif..

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Nei, skal ikke ha UV og ellers er det for dyrt også med tanke på frakta! Har heller ingen mulighet til å hente det.

Jeg kommer nok til å kjøpe det hos en eldre glassmester med et liter verksted litt over handlegata i sentrum her i byen. Fikk gratis avkapp av han forrige gang og var kjempehyggelig! Verkstedet dog ser ut som ei rønne, men han kunne sakene sine. Håper på å få en god pris for en 3mm plexi denne gangen! :) Gidder ikke dra til et "stooort" firma og betale i dyre dommer når han dude'n fikser det billig og kjapt. I tillegg kutter han opp for meg for en tier eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...