Gå til innhold

Stortest av harddisker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hitachi = IBM som jeg ALDRI kommer til å legge en krone hos etter 75GXP så de unngår jeg med skyhøye kneløft.

5329098[/snapback]

Det har kanskje ikke gått opp for enkelte ennå, men kalenderen har faktisk gått videre siden 75GXP-serien, og teknologien også. At diskprodusenten Hitachi kjøpte opp diskavdelinga til IBM betyr ikke at de produserer de dårlige partiene med 75GXP ennå. Faktisk var det også gode partier av denne disken som ble solgt og mange som har de surrende ennå. De som fikk av de dårlige partiene (fra fabrikken i Tsjekkia om jeg ikke husker feil) merket nok det i løpet av det første leveåret. Problemene med denne serien har for ordens skyld blitt ordnet opp i for lenge siden og har ikke sammenheng med det som produseres i dag. Det eneste er vel noen sinte kunder fra noen år tilbake som vil "straffe" Hitachi for å ha kjøpt opp diskavdelinga til IBM og ryddet opp i ryktet som den gamle diskserien ødela. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Hardware.no Norges største på hardware, og Norges verste på omtaler? Beklageligvis har dere her endel å lære av storebrødre som Anandtech (som forøvrig skriver excellente omtaler) og Tom's Hardware på hvordan gode omtaler _skal_ utføres. Jeg sier ikke dette for å være vrang, jeg sier det for at det er sant.

 

Når det er sagt, er jeg forsåvidt enig i at Hitachi og Samsung er gode valg.

 

God Jul, og

 

mvh

Lenke til kommentar
Hardware.no Norges største på hardware, og Norges verste på omtaler? Beklageligvis har dere her endel å lære av storebrødre som Anandtech (som forøvrig skriver excellente omtaler) og Tom's Hardware på hvordan gode omtaler _skal_ utføres. Jeg sier ikke dette for å være vrang, jeg sier det for at det er sant.

5329523[/snapback]

Hva med å komme med ordentlige tilbakemeldinger (altså av den konstruktive typen), slik at vi kan bli bedre?

 

Jeg likte testen godt, men støytesten kunne kanskje vært gjort på en litt mer vitenskapelig og ordentlig måte. Ellers en flott test, og til stor nytte!

Lenke til kommentar
Hardware.no Norges største på hardware, og Norges verste på omtaler? Beklageligvis har dere her endel å lære av storebrødre som Anandtech (som forøvrig skriver excellente omtaler) og Tom's Hardware på hvordan gode omtaler _skal_ utføres. Jeg sier ikke dette for å være vrang, jeg sier det for at det er sant.

 

Når det er sagt, er jeg forsåvidt enig i at Hitachi og Samsung er gode valg.

 

God Jul, og

 

mvh

5329523[/snapback]

Hva med å komme med en begrunnelse? Jeg skjønner ikke at du slakter testen.

Synes testen var bra jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Hovedsakelig:

-Riktige valg av hvilke tester som skal kjøres

-Test av støynivå hvor personlig preferanser som "dette er ikke særlig støyende" er ikke akseptabelt.

-Inngivende forklaringer på diagrammer. Herunder "høyere score er bedre" eller "lavere sum er bedre", eksempelvis.

 

Hvordan det "skal" gjøres (eksempler under kategori harddisker):

Tom's Hardware: url

Anandtech:url

 

Ta notat på hvilke tester de bruker, og lær.

 

Edit: Forøvrig en fin motsigelse i konklusjonen også, selvfølgelig på hardware.no's vis:

Seagate Barracuda 7200.8:

 

+ God ytelse

+ Støysvak

 

- Mangler den helt store ytelsen

 

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Helt grei test.

 

Jeg er uansett av den typen som foretrekker kvalitet fremfor noen % ytelse. Det utelukker egentlig Western Digital og til en viss grad Hitachi. Dog det er mulig sistnevnte har luket ut feilene i IBM sin design men har fremdeles litt skepsis. Western derimot er noe skit fra ende til annen. Av alle hardiskene jeg har hatt fra dem har samtlige tatt kvelden. Seagate og Samsung derimot tusler å går like herlig. Har en gammal 80GB seagate harddisk og en 10GB samsung disker som har sett en god del western disker komme å gå.

 

Og tatt i betraktning hvor liten forskjell raptor hadde å tilby så er alt av argumenter borte

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Helt grei test.

 

Jeg er uansett av den typen som foretrekker kvalitet fremfor noen % ytelse. Det utelukker egentlig Western Digital og til en viss grad Hitachi. Dog det er mulig sistnevnte har luket ut feilene i IBM sin design men har fremdeles litt skepsis. Western derimot er noe skit fra ende til annen. Av alle hardiskene jeg har hatt fra dem har samtlige tatt kvelden. Seagate og Samsung derimot tusler å går like herlig. Har en gammal 80GB seagate harddisk og en 10GB samsung disker som har sett en god del western disker komme å gå.

 

Og tatt i betraktning hvor liten forskjell raptor hadde å tilby så er alt av argumenter borte

5330079[/snapback]

 

Har 6 western disker,,, ingen av de har jeg hatt problemer med. Alle har gått 24/7 i ett år nå. Prøblemet tror jeg er den endeløse på og av slåinga av maskina som sliter på motor og driverk i disken :)

Lenke til kommentar

Fin test. Skal faktisk kjøpe to Samsunger 250GB og kjøre de i raid-0 i romjula.

 

Har en Samsung IDE 160GB 2MB som jeg bruker i dag. Hatt den i ca 1-2år nå. Den blir skrudd av om natten. Og om dagen laster den konstant ned. Det er en grunn til at jeg holder meg til samsung :) Eneste ulempen med den er at den er litt treg til tider. Derfor jeg kjøper nye og skal kjøre de i raid

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...