Gå til innhold

Har ikke fått innkallelse til militæret


dan1el

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de kommer ikke å henter deg med mindre du ikke møter opp til den tjenesten du er innkalt til. men du kan godt bli kalt inn senere. vernepliktsverket har ingen kvaler med å kalle inn 22 åringer som er godt på vei i utdannelsen. mitt råd er å ringe og melde deg frivillig. da har du sånn nogenlugne kontroll med når du skal inn(jeg fikk velge selv hvor jeg ville) du er ferdig med det og slipper å få en ubehagelig overraskelse om tre år og sist men ikke minst; du treffer mange bra folk fra forskjellige deler av landet(greit hvis man trenger en plass å sove en natt man er på ferie osv)

 

Edit: og du får ikke ekstratid som straff med mindre du ikke møter til f.eks rep øvelser i HV. da får du en uke eller to på cella hos mp'n.(ikke å anbefale)

Endret av Quidam Dai Shan
Lenke til kommentar

Jeg var på sesjon i fjor vinter, og ringte VPV i vår en gang. De sa de ikke hadde gjort noe iforhold til meg, så han sa bare at det var mulig jeg ble kalt inn til neste år (våren/sommeren 2006). Men han sa ikke noe bestemt.

 

En kompis av meg var egentlig kalt inn nå til januar, og hadde begynnt på NTNU, men fått avslått søknad om utsettelse. De hadde ringt han nå for litt over en måned siden og sagt at de ikke trengte han alikevel.

 

Jeg tror militæret nå faktisk har nok folk som VIL inn. Jeg antar at de prioriterer å ta inn de som faktisk ikke har noe imot det, istedenfor å ta inn folk som ikke vil og er potensielle til å skape problemer dersom de må inn mot sin vilje. Men det er bare min teori...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...