Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Ny re-innstallasjon med tv server. Har nå skifta til at jeg får nrk, nrk2, svt1, svt2 og tvnorge. alle andre kanaler blir nrk1.

 

Ny reinstallasjon med tv server. Har nå skifta til at jeg får samme som over, men de resterende kanalene viser den siste fungerende kanalen jeg var innpå.

 

Ny reinstallasjon med mediaportals innebygde tuner. får kun opp nrk, nrk2, svt1, svt2 og tvnorge. Har sjekket å kjøre antennekabelen rett i tuneren i tv'n, får alle kanalene da.

 

Skjønner ikke en drit.

 

Får installere en eldre versjon igjen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, skal vi se.

 

Kanalliste fra kanal digital (for kunder uten tuner)

http://www.canaldigital.no/Kundeservice/Ku...s-og-kanalplan/

 

Hvordan bruker jeg denne? Pr nå har jeg følgende kanalliste, disse stemmer jo ikke overhodet med listen til kanal digital...

Navn				   Kanal
NRK1				   67
NRK2				   63
TV2 				   76
TVNORGE				89
TV3					109
TV 2 Zebra			 54
Discovery			  117
National Geographic	94
Disney Channel		 106
Eurosport			  115
SVT1				   80
SVT2				   85
TV4					112
BBC WORLD			  102

 

Om man redigerer en oppføring får man derimot fram det riktige kanalnummeret som man finner hos canal digital. Det står bak kanal-boksen og kan ikke redigeres. Er det noen sammenheng mellom disse? Jeg mangler et par kanaler jeg gjerne skulle hatt, og som jeg fikk inn før i MP og får inn ennå gjennom tuneren i TVen.

post-12138-1230182454_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei,

JimL, vet ikke hvilken versjon av MP du bruker (TV Server eller interne, bildet viser interne tv motoren)?

Skal bare være å redigere navn på første side og kanal nummer i analog siden(flagg øverst med general, analog, etc). Redigering av kanaler gjøres i (for TV Server) TV Server configuration -> TV Channels -> kanal + høyre klikk og edit.....

 

Roy

Lenke til kommentar

Bruker MP 1.0 og den interne tv motoren ja, fikk aldri tv-server opp og gå og gidda ikke stresse med det nå i juletida.

 

Ja er ikke noe problem å legge til / redigere kanaler, jeg bare lurer på hvordan jeg velger riktig "channel". Canal Digital sier NRK1 er på K6, og jeg må stille den inn på channel 67 i MP for å finne denne, men har jo ingen måte å vite dette på før jeg har forsøkt å lagre den.

 

Så da kommer spørsmålet, kanalene jeg mangler bruker henholdsvis kanalene S09, S07, S29. I tillegg kommer en stor andel kanaler uten spesifisert kanalnummer men kun frekvens. Hvordan lagrer jeg disse? :\

Lenke til kommentar
Bruker MP 1.0 og den interne tv motoren ja, fikk aldri tv-server opp og gå og gidda ikke stresse med det nå i juletida.

 

Ja er ikke noe problem å legge til / redigere kanaler, jeg bare lurer på hvordan jeg velger riktig "channel". Canal Digital sier NRK1 er på K6, og jeg må stille den inn på channel 67 i MP for å finne denne, men har jo ingen måte å vite dette på før jeg har forsøkt å lagre den.

 

Så da kommer spørsmålet, kanalene jeg mangler bruker henholdsvis kanalene S09, S07, S29. I tillegg kommer en stor andel kanaler uten spesifisert kanalnummer men kun frekvens. Hvordan lagrer jeg disse? :\

Hadde en konverteringstabell men siden jeg byttet til dvb-n så har den blitt borte.

Vet fra GET sine sider at S07 = 189,25, S09 = 161,25 og S29 = 535,25.

Gå inn på de sidene velg et område å sjekk frekvens kontra kanal, så skulle du finne resten

 

Roy

Lenke til kommentar
Hva anbefales å bruke av tvserver og den interne tvdelen i mediaporta? Er de begge like stabile osv?

 

Hei,

Interne tv motoren er ikke støttet lenger(feil som oppdages her vil ikke bli rettet), så TV Server er den som bør brukes framover. Stabiliteten avhenger av bruk, tuner & oppdatert operativ system. F.eks.dvb-n fungerer(floppy sd kanaler, hauppauge hvr-4000 for dvb-t/s/s2, terratec) utmerket hvis du bruker webepg til å hente EPG data(dvb-n grabber ser ut til å ha noen feil som fører til krasj, det vurderes å skrive om koden for denne men det vil ta tid).

Analoge tunere er knotete, dvs pvr-150/pvr500/hvr1300 fungerer bra da dette er hardware encoded tunere(andre tunere er ikke testet internt siden vi ikke har tilgang til de.), Software tunere er ikke å anbefale i det hele tatt! ;)

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
kan det startes, og kjøres på sekundærskjerm?

Ja :)

 

Bare for å utdype spørsmålet litt...

 

 

Er det slik som i vista media center at man kan velge i mediaportal hvilken skjerm programmet skal startes og kjøres i fullskjerm i?

 

Tenkte å installere dette til bruttern, da han ikke har vista. Han har tv'en som sekundærskjerm på pcn, og kunne tenkt seg å starte mediaportal fra godstolen på sekunderskjermen uten å måtte flytte vinduet manuelt.

 

Har nemlig for meg at dette ikke var mulig sist jeg prøvde det.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Jeg bruker vobsub for å få fram undertekster, men på mkv filer så får jeg ikke opp undertekst når det kun er en srt fil.

 

Noen råd her?

Hei,

Ligger .srt filen på et nettverk så vet jeg at dette ikke fungerer, av en eller annen grunn kan ikke de autolastes.

Jeg har brukt mkvmerge for å slå sammen srt filen med audio/vudeo filen til en .mkv for å få undertekst.

I den SVN jeg bruker så er en fiks lagt in for dette men den har negative sider så spørs om den blir værende, vi får se når disse ferie dagene er over ;)

 

Roy

Lenke til kommentar

Ja alt av filer ligger på serveren. Der er ikke mulighet for å legge srt filene på lokaldisk og selve filmene på serveren å få det til å virke på den måten? Men hvor er det feilen ligger? I vobsub eller i mediaportal?

 

Tenker jeg går løs på oppdatering av mediaportal nå, noen mnd siden sist. Men hva bør jeg ta vare på av filer for å gjøre det enklest mulig? epg, men noe mer?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg ordnet det, uten helt å vite hvordan.

 

Men før jeg oppdaterte hadde jeg webepg på noen kanaler, og epg via dvbc på noen kanaler. Problemet er at jeg ikke husker hvordan jeg får det slik, så om noen kan forklare meg dette steg for steg setter jeg stor pris på det.

 

Via xmltv har jeg fått epg, er altså kun de som ikke er tilgjengelig der jeg trenger hjelp til å få epg via "dvbc-strømmen". Vil her ha så mange dager som mulig.

 

I tillegg, hvordan skal nrk3/super settes opp via merge?

 

Så en siste ting. Hvordan får jeg den til å importere ny epg en gang pr døgn?

 

Lenge siden jeg gjorde disse tingene sist, så står litt fast her.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Mp1 har så langt bare vært problemer for meg, men etter mange timer nå ser det ut til å falle på plass.

 

Er dog fortsatt ett lite problem. Jeg får ikke spilt av iso filer.

 

Filen blir "montert" i daemon, men så skjer det ikke noe mer. Prøver jeg å starte den manuelt så skjer det ikke noe, og velger jeg play dvd får jeg spørsmål om jeg har satt i en disk.

 

Legger med log fil, så kanskje noen kan hjelpe meg her.

 

MediaPortalLogs_05_01_09.zip

 

I tillegg sliter jeg som nevnt med å få epg på de kanalene som ikke er støttet i xmltv.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...