Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Dersom du bruker Moving Pictures er mapping av film en smal sak. Utrolig hvilke rare filnavn den fant rette filmen på. Anbefales!

 

Svortevik: Har mappet NRK3/super som merge, og det funker greit. Skal se om jeg finner detaljene.

Skal se litt nærmere på de andre tingene når jeg har litt bedre tid og er mer konsentrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og da er morroa i gang igjenn...

 

Når jeg skifter kanal så hender det at tv'en henger seg maskinen fryser somregel såpass at jeg må trykke reset knappen eller at den bare restarter av seg selv...

 

Det er jo ikke så lett og få tak i feil logger når den bare dør sånn, men jeg tror jeg fikk ut noe nå...

 

Noen ganger går det og trykke esc ut av fullskjerm tv og skru av og på tv motoren så fungerer det igjenn...

 

Det ser ut som at dette som regel skjer når jeg går fra og til hd kanaler...

 

Legger ved logg, så håper jeg noen vil se på den :)

 

Mvh

Kjell

MediaPortalLogs_10_01_09.zip

Lenke til kommentar

Jeg kjører følgende oppsett:

Gigabyte GA-X48-DS4 (rev. 1.3)

Intel Core 2 Duo E8400

OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade 4GB-Kit (2x2048MB)

Corsair HX 620W

Sapphire Radeon HD 3850 512 MB Ultimate Edition

DIGITAL-everywhere FloppyDTV DVB-S/CI Light Package

Conax cam

LG GGC-H20L

Logitech diNovo Edge

Xp 32bit

siste drivere til skjermkort, hk, tvkort, fjernkontroll osv...

 

til h.264 codec bruker jeg power dvd7 og ellers ffdshow.

 

-Kjell

Lenke til kommentar

Hei,

ffdshow er ikke å anbefale som mpeg 2 decoder, bruk pdvd i steden.

 

Når det gjelder kanalbytte/frys prøv å slå av epg grabber, det er også en feil ett eller annet sted med floppy og hw filtrering, den resettes ikke altid noe som fører til at kortet kan slutte å virke(har ikke fått svar enda om det er MP's skyld eller driveren/tuneren).

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei,

ffdshow er ikke å anbefale som mpeg 2 decoder, bruk pdvd i steden.

 

Når det gjelder kanalbytte/frys prøv å slå av epg grabber, det er også en feil ett eller annet sted med floppy og hw filtrering, den resettes ikke altid noe som fører til at kortet kan slutte å virke(har ikke fått svar enda om det er MP's skyld eller driveren/tuneren).

 

Roy

 

Oki

 

Da kjører jeg:

 

Mpeg-2 videodekoder: Cyberlink Video/SP bd-hd Dekoder (PDVD7.x)

H.264 Video Dekoder: Cyberlink H.264/AVC Decoder (PDVD7.x)

Audio Dekoder: ffdshow audio decoder

LATM AAC audio decoder: Monogram aac decoder

 

Ser det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Hei,

ffdshow er ikke å anbefale som mpeg 2 decoder, bruk pdvd i steden.

 

Når det gjelder kanalbytte/frys prøv å slå av epg grabber, det er også en feil ett eller annet sted med floppy og hw filtrering, den resettes ikke altid noe som fører til at kortet kan slutte å virke(har ikke fått svar enda om det er MP's skyld eller driveren/tuneren).

 

Roy

 

Oki

 

Da kjører jeg:

 

Mpeg-2 videodekoder: Cyberlink Video/SP bd-hd Dekoder (PDVD7.x)

H.264 Video Dekoder: Cyberlink H.264/AVC Decoder (PDVD7.x)

Audio Dekoder: ffdshow audio decoder

LATM AAC audio decoder: Monogram aac decoder

 

Ser det fornuftig ut?

 

Prøv det, så får du se om det blir bedre mellom kanalbytte, hvis det fryser en gang til og du starter maskinen igjen, kopier mediaportal.bak + mediaportal.log og tsreader.log og post de her, kan være noe annet som tuller.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Hallo!

 

Er det noen her som bruker nyeste MP + analogt tvkort (pinnacle 310i hybrid) ? Har så og si aldri fått det til å fungere bra. Med pinnacle sitt program fungerer det brillefint, men i tvserver så greier den ikke engang å vise bilde lengre. Dette er en rykende fersk installasjon av windows + mp. Før jeg formaterte så var bildekvaliteten helt rævva og streamen begynte å hakke, og stoppet helt opp etter 15sek, men da kom det ihvertfall et bilde.

 

Bruker codecene til pinnacle og har satt opp kortet som hybrid.

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Er det noen her som bruker nyeste MP + analogt tvkort (pinnacle 310i hybrid) ? Har så og si aldri fått det til å fungere bra. Med pinnacle sitt program fungerer det brillefint, men i tvserver så greier den ikke engang å vise bilde lengre. Dette er en rykende fersk installasjon av windows + mp. Før jeg formaterte så var bildekvaliteten helt rævva og streamen begynte å hakke, og stoppet helt opp etter 15sek, men da kom det ihvertfall et bilde.

 

Bruker codecene til pinnacle og har satt opp kortet som hybrid.

 

Hei,

Hybride kort bruker som regel software encoding noe som stjeler cpu kapasitet i stor stil + at de ikke som standard kobler til direct show filtrene som MP bruker uten å skape hode bry ;)

Du kan se litt her (Engelsk - MP wiki om software support), kanskje noen tips..

Du kan også legge ved alle loggene til tv-serveren kanskje noen feilmelding eller kobling sier noe.

 

Roy

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Er det noen her som bruker nyeste MP + analogt tvkort (pinnacle 310i hybrid) ? Har så og si aldri fått det til å fungere bra. Med pinnacle sitt program fungerer det brillefint, men i tvserver så greier den ikke engang å vise bilde lengre. Dette er en rykende fersk installasjon av windows + mp. Før jeg formaterte så var bildekvaliteten helt rævva og streamen begynte å hakke, og stoppet helt opp etter 15sek, men da kom det ihvertfall et bilde.

 

Bruker codecene til pinnacle og har satt opp kortet som hybrid.

 

Hei,

Hybride kort bruker som regel software encoding noe som stjeler cpu kapasitet i stor stil + at de ikke som standard kobler til direct show filtrene som MP bruker uten å skape hode bry ;)

 

Du kan se litt her (Engelsk - MP wiki om software support), kanskje noen tips..

Du kan også legge ved alle loggene til tv-serveren kanskje noen feilmelding eller kobling sier noe.

 

Roy

Takk for svar. :)

 

Har en dual-core intel e2160. Den skal nok greie å håndtere mpeg2 :p

Skal sjekke ut logger, og laste opp her, så fort wlan-kortet vil samarbeide igjen.

Får vel legge inn et par mpeg2-decodere til, og prøve å få kryssordet til å gå opp.

Må vel lete litt rundt etter alternativer til tvserver.

 

 

*edit*

 

Har mplayer tv-support i windows? Har googlet litt, men det virker som om det meste er ganske experimental..

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har problemer med 2 ting:

 

1: XMLTV gir meg en guide med "House - Sesongstart" og "House - Sesongavslutning". Som gjør at disse ikke blir tatt opp når jeg velger "ta opp alle House". Er det mulig å konfigurere dette? bruker gfeed no.

 

2: Har Vista, men har noen problemer med EVR, menyer og slikt feks ("info MCE-remote på et opptak") Der blir menyen kjempetreg, og trykker pil ned og det tar 1 sekund før neste element på lista blir markert. Har også problemer med spoling når EVR er aktivert. Å spole i 32x hastighet gir meg muligens noe slikt som 5x hastighet eller no.

Alle disse problemene kan jeg fjerne ved å bruke VMR i stedet. Men da kommer det et annet problem opp, nemlig "Cool & Quiet" funksjonen blir deaktivert. Og da begyner viftene å suse... så da orker jeg ikke det heller :p.

 

Er det noen som sitter inne med noen løsninger på dette?

Lenke til kommentar

Sitter og skal prøve å få opp en MediaPortal PC med Canal Digital Kabel-TV

 

Men av en eller annen grunn får jeg ikke opp noen søkemeny i TV Server config. Det som ser slik ut her i huset med Riks-TV med Floppy DTV:

 

post-114136-1233094844_thumb.jpg

 

Ser slik ut der hvor det er Canal Digital og Terratec Cinergy PCI DVB-C:

 

post-114136-1233094905_thumb.jpg

 

(Begge screenshots er tatt på Riks-TV PCen, med litt enkel "paintshopping" for å vise hvordand et ser ut på CD TVen)

 

Jeg mangler altså den siste menyen under TV-Servers

 

Er det annerledes med DVB-C enn DVB-T?

Kan dette komme av at kortet ble installert etter MediaPortal? Vil dette isåfall fikses med en reinstallasjon?

Endret av zicoz
Lenke til kommentar
Sitter og skal prøve å få opp en MediaPortal PC med Canal Digital Kabel-TV

 

Men av en eller annen grunn får jeg ikke opp noen søkemeny i TV Server config. Det som ser slik ut her i huset med Riks-TV med Floppy DTV:

 

post-114136-1233094844_thumb.jpg

 

Ser slik ut der hvor det er Canal Digital og Terratec Cinergy PCI DVB-C:

 

post-114136-1233094905_thumb.jpg

 

(Begge screenshots er tatt på Riks-TV PCen, med litt enkel "paintshopping" for å vise hvordand et ser ut på CD TVen)

 

Jeg mangler altså den siste menyen under TV-Servers

 

Er det annerledes med DVB-C enn DVB-T?

Kan dette komme av at kortet ble installert etter MediaPortal? Vil dette isåfall fikses med en reinstallasjon?

 

Hei,

Kommer den ikke frem når du i venstre "vindu" klikker på tuner navnet?

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Nei, jeg manglet den siste '+' menyen, men etter å ha reinstallert MediaPortal så dukket den opp.

 

Men vet du noe om "hvordan" jeg skal søke for å finne kanalene for Canal Digital Kabel-TV i Trondheim? Med Riks-TV så velger jeg bare den rette senderen fra ei lang liste, men med DVB-C ser det litt verre ut.

 

Eneste norske jeg finner i lista er GET Oslo.

 

Edit:

 

Fant denne:

 

http://www.kingkarl.net/2007/03/24/canal-d...og-mediaportal/

 

Fungerer den over hele landet?

 

Edit 2:

 

Ja det gjorde den, men så å si alle kanalene var krypterte bl.a. NRK kanalene, skal det være slik? Kanaler som ikke er krypterte når man ser de rett på TVen er krypterte på HTPCen.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar

hei:)

 

jeg lurer på om det finnes en plugin til mediaportal som gjer at du kan spille dine spill der?

 

Der jeg tenker på slik som i My video, Du får fram logoen på spillene dine i en fin oversikt. Deretter er det bare å trykke på det spillet du vil spille;p

 

finnes dette?

link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...