Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hmmm

 

Trodde ikke jeg skulle si dette, men nå vurderer jeg og gå tilbake til vista igjenn...

 

Får ikke til dette med HD i xp...

 

Jeg får kjørt Blueray filmer uten problem og har prøvd både power dvd 7, coreavc og ffdshow codecs...

 

Men HD tv, neida det fungerer ikke...

 

Noen gode tips før jeg bytter over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøve å forklare litt bedre.

 

Si jeg har et album som består av cd1 og cd2. Tidligere var de taget på følgende måte under album delen:

 

"greatest Hits cd1" og "Greatest Hits cd2". På denne måten ble de lagt i mapper som "artist-ablum-sang" og fungerte i grunn greit.

 

Etter å ha sett litt rundt på hva idtager kan gjøre fant jeg ut at den riktige måten var å velge album som "greatest Hits", men samtidig krysse av for at det er disk 1 av 2 osv. På denne måten får jeg alle filene i samme mappe, i tillegg til at de i de fleste programmer blir sortert ved at disk 1 sine sanger kommer først, så kommer disk to.

 

Legger med to bilder som kanskje forklarer litt bedre. Bilde en er av tagen hvor jeg har valgt at det er disk 1, tilsvarende er selvsagt gjort på disk 2, men navnet på albumet er nå samme navn.

 

Bilde nr to viser hvordan det blir sortert riktig i mediamonkey likevel, at den først setter opp cd 1 og sanger fra nr 1-23, så begynner den på cd 2 på samme måte.

 

Er dette jeg ikke får mediaportal til å gjøre. Den viser alle sangene i albumet, men klarer ikke skille mellom cd1 og cd2, så da blir sorteringen helt feil og bare rotete.

 

post-17931-1225149979_thumb.jpg

 

post-17931-1225149966_thumb.jpg

 

Hei,

Bruker disk valget innimellom og har ikke det problemet du beskriver, når album mappen vises + sortert etter spor vises de i MP som 101, 102, etc, 201, 202 etc.

 

Roy

 

Hmmm

 

Trodde ikke jeg skulle si dette, men nå vurderer jeg og gå tilbake til vista igjenn...

 

Får ikke til dette med HD i xp...

 

Jeg får kjørt Blueray filmer uten problem og har prøvd både power dvd 7, coreavc og ffdshow codecs...

 

Men HD tv, neida det fungerer ikke...

 

Noen gode tips før jeg bytter over?

Hei,

La du inn dvb fixen?

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Finnes det noe måte å optimalisere mediaportal eventuelt os'et som det kjører på når det kommer til å hente filene fra et trådløstnettverk? Føler av og til at det hakker litt når jeg ser filmer fra filserveren.

 

Filserver(win2k3) ---wlan---- Htpc med mediaportal og windows.

 

Og gjerne noe annet enn å bytte til kablet nettverk =)

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøre WebEPG "eksternt"? Altså å ha det i ei anna mappe på maskina, eller på en minnepenn? Er sånnt makkvert å sette opp på nytt når man reinstallerer serveren.

 

Litt usikker på om jeg forstod deg riktig, men om jeg gjorde det:

Ja - du kan sette TVServer (via plugin) til å hente guiden via en nettadresse

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøre WebEPG "eksternt"? Altså å ha det i ei anna mappe på maskina, eller på en minnepenn? Er sånnt makkvert å sette opp på nytt når man reinstallerer serveren.

 

Litt usikker på om jeg forstod deg riktig, men om jeg gjorde det:

Ja - du kan sette TVServer (via plugin) til å hente guiden via en nettadresse

 

Ja, den biten vet jeg om (regner med at det er den siste fanen av xmltv du snakker om.)

 

Men tenker mer på selve WEBEPG conf og WEBEPG programmet. Er litt vanskelig å forklare, men skal prøve.

 

- Jeg bruker WEBEPG for å sette opp EPG'en min

 

- Pga at det er en del arbeid med å sette opp denne, så ønsker jeg å ta en "backup" når jeg er ferdig slik at jeg slipper å gjøre dette om igjen om noe skulle gå galt.

 

- Samtidig hadde det vert fint å kunne kjøre denne WEBEPG på ei anna maskin uten å måtte installere hele MP på denne.

 

Er dette mulig? Kan dette løses ved å f.eks. sette opp WEBEPG med ene klienten, for så å bare kopiere WEBEPG og webEPG-conf filene til den andre maskina?

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som sliter med rett tid på EPGen for tida?

 

På alle mine kanaler har "Ingen T-guide data tilgjengelig" på "nå"

 

Og på f.eks. TV2, står det "Neste: Den syvende himmel" og det må vel være en 3-4 timer feil?

 

Er jo bare å justere hvor mange timer den skal justeres med, så trykke import.

 

Finner alt under tvserver-->plugin og epg saken.

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Fikk nettopp et pinnacle 310i i posten. DVB-T fungerer smertefritt, men den analoge delen skjer det pent lite med. Den kjører gjennom en scan men finner ikke noe.

I tv.log står det: "analog: failed to add audio compressor. you must install a supported audio encoder!"

 

Synes det er veldig rart at den ikke finner noe kanaler for det da... Noen som kan hjelpe meg/anbefale noen audio encodere? :)

 

*edit*

Bruker nyeste RC3 svn. =)

 

*EDIT2*

 

windvr3 og en kjapp reboot fiksa biffen. :)

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
Hallo!

 

Fikk nettopp et pinnacle 310i i posten. DVB-T fungerer smertefritt, men den analoge delen skjer det pent lite med. Den kjører gjennom en scan men finner ikke noe.

I tv.log står det: "analog: failed to add audio compressor. you must install a supported audio encoder!"

 

Synes det er veldig rart at den ikke finner noe kanaler for det da... Noen som kan hjelpe meg/anbefale noen audio encodere? :)

 

*edit*

Bruker nyeste RC3 svn. =)

 

*EDIT2*

 

windvr3 og en kjapp reboot fiksa biffen. :)

 

Hei,

Audio encoder kommer som regel med tuneren i form av software encoder, ellers finner du noen listet her

 

Roy

 

Har forsøkt alt fra -2 til 2 uten at det hjelper. Har fortsatt "Ingen T-guide data tilgjengelig" på "nå"

Dette synes jeg er meget rart... Som sagt så kjører jeg med 0 emdring og får riktig tid....

 

Yepp, ingen tidskorrigeringer trengs for oss, merk at den skal ikke være huket av i det hele tatt.

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...