Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Da har jeg lagt inn win xp sp3 med ffdshow og powerdvd7 codecs.

rc3 fungerer fint til vanlige kanaler, men når jeg prøver og gå over til hd kanaler henger det seg og går tilbake til forrige kanal...

 

Når jeg prøver og kjøre en HD kanal i preview får jeg følgende beskjed: Preview failed: unable to start graph.

 

Noen ide om hva som hindrer meg i og kjøre HD?

MediaPortalLogs_15_10_08.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig nytt problem jeg trenger hjelp med.

 

På vista partisjonen min med RC3 sliter jeg med at mediaportal avsluttes hver gang jeg stopper tv. Har samlet log filene her i noen tilfeller, så kanskje noen klarer å tyde hva feilen er? Ett annet problem er at etter jeg har sett en film eller tvserie så forsvinner alle covre osv av filmene, og jeg må restarte for å få tilbake.

 

MediaPortalLogs_15_10_08.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_1.zip

 

MediaPortalLogs_15_10_08_2.zip

Hei,

Siden du bruker vista bytt video og audio codecs til MS sine for tv, nvidia for audio fungerer ikke hos deg.

 

Roy

 

Er samme problem likevel.

 

Ny log med nye codecs i bruk.

 

MediaPortalLogs_15_10_08.zip

Her er noe mer:

Set evr som renderer istedenfor vmr9 i MP config

Start MP i fullskjerm -> test, hvis det ikke virker bytt til B3 skin og test, hvis det ikke virker fjern MovingPictures plugin.

 

Roy

Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn win xp sp3 med ffdshow og powerdvd7 codecs.

rc3 fungerer fint til vanlige kanaler, men når jeg prøver og gå over til hd kanaler henger det seg og går tilbake til forrige kanal...

 

Når jeg prøver og kjøre en HD kanal i preview får jeg følgende beskjed: Preview failed: unable to start graph.

 

Noen ide om hva som hindrer meg i og kjøre HD?

Hei,

Prøv å slå av epg henting når tv er i bruk (TV-Server config -> General Settings -> EPG og fjern haken ved EPG Grabbing while ts).

 

Roy

Lenke til kommentar
Her er noe mer:

Set evr som renderer istedenfor vmr9 i MP config

Start MP i fullskjerm -> test, hvis det ikke virker bytt til B3 skin og test, hvis det ikke virker fjern MovingPictures plugin.

 

Roy

 

Da ser det ut til å virke som det skal. Jeg kan hvertfall slå av tvdelen uten at alt henger seg. Så lenge jeg satt evr som render spiller det tydeligvis ingen rolle om jeg bruker nvidia sine codecs eller andre, det ser ut til å virke uansett hvilken codec jeg velger nå.

 

Grunnen til jeg vil bruke nvidia på lyd delen er at jeg da enkelt og greit få norsk lyd på eurosport og andre kanaler, slipper at lyden er todelt. Mulig der er andre codecs som ordner dette like bra?

 

Siste problemet jeg har nå er at når jeg ser filmer og tvserier så reagerer ikke mediaportal på komandoene mine via fjernkontrollen før ca 30 sekunder etter jeg har trykket. Dette skjer kun når jeg ser en film eller en tvserie som ligger på pcen. Gjelder avi og mkv formag, img og iso går helt fint.

 

Noe tips her også? Virker utmeket ellers, så komandoene blir nok sendt ut riktig.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Jeg bruker det som fulgte med MP, dvs DVD Navigator og MPV/MPA.

 

Har også forsøkt ArcSoft sine codecer uten at det hjalp noe mer.

 

Har heller ikke noe annet på maskina enn MP og Arcsoft.

 

Har hatt økende grad av problemer med DVD etter som tiden har gått, men nå når jeg installerte RC3 så nekter den helt å spille av filene i MP. Men ser nå at selv ikke Arcsoft klarer å spille av filene, så det spørst om jeg ikke har fjernet litt for mye i Vlite.

 

Edit:

Installerte PowerDVD og da virket det.

Endret av karakas
Lenke til kommentar

Heisann har to problemer som det hadde vært fint om noen med innsikt hadde sett litt på.

 

Første problem har jeg nevnt før, noen kanaler er plutselig scrambled. Ett merkelig og veldig irriterende problem. Jeg sitter å ser på tv, skifter kanal til feks NRK1 (problemet inntreffer like ofte på alle kanaler inkludert Canal + Sport 1 og 2) bildet er bare sort til det etter ca 15 sek kommer beskjed om at kanalen er scrambled. Jeg prøver å sette på TV 2 el liknende for å starte tv igjen, og skifter så til nrk 1 igjen og nå virker det plutselig.

 

Log:MediaPortalLogs_17_10_08_TV_problem_.zip

Her startet jeg på Canal + Sport 1 som virket fint, gikk videre til nrk 1 som var scrambled. Gikk så til tv2 som virket fint før jeg skiftet til nrk 1 igjen som nå virket fint.

 

 

Problem 2 er at jeg ikke får bilde med EVR som video renderer. Jeg sliter med småhakking ved panoreringer og av og til tearing i bildet og har hørt rykter om at EVR skal rette noen av disse problemene. Jeg har lastet ned og innstallert .net framework 3. Når EVR er aktivert får jeg ikke bilde på tv (det kommer ett bilde akkurat når jeg starter, men så er det bare svart) Lyden kommer helt fint igjennom så tv'n virker tydeligvis i bakgrunnen. På videofiler (gjennom my tv series) er det akkurat det samme. Men om jeg prøver å spille av en DVD så stopper det bare opp. Filmen begynner ikke å spille. Det kommer ingen lyd og timeren står bare på 0:00.

 

Log:MediaPortalLogs_17_10_08_EVR_.zip Er innom både TV, video og DVD i loggen.

Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn win xp sp3 med ffdshow og powerdvd7 codecs.

rc3 fungerer fint til vanlige kanaler, men når jeg prøver og gå over til hd kanaler henger det seg og går tilbake til forrige kanal...

 

Når jeg prøver og kjøre en HD kanal i preview får jeg følgende beskjed: Preview failed: unable to start graph.

 

Noen ide om hva som hindrer meg i og kjøre HD?

Hei,

Prøv å slå av epg henting når tv er i bruk (TV-Server config -> General Settings -> EPG og fjern haken ved EPG Grabbing while ts).

 

Roy

 

Da har jeg testa dette og får samme problem...

 

Er det noen som får hd kanaler til og fungere i rc3?

Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn win xp sp3 med ffdshow og powerdvd7 codecs.

rc3 fungerer fint til vanlige kanaler, men når jeg prøver og gå over til hd kanaler henger det seg og går tilbake til forrige kanal...

 

Når jeg prøver og kjøre en HD kanal i preview får jeg følgende beskjed: Preview failed: unable to start graph.

 

Noen ide om hva som hindrer meg i og kjøre HD?

Hei,

Prøv å slå av epg henting når tv er i bruk (TV-Server config -> General Settings -> EPG og fjern haken ved EPG Grabbing while ts).

 

Roy

 

Da har jeg testa dette og får samme problem...

 

Er det noen som får hd kanaler til og fungere i rc3?

 

Fungerer fint her med hd kanaler. Bruker coreavc som codec.

Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn win xp sp3 med ffdshow og powerdvd7 codecs.

rc3 fungerer fint til vanlige kanaler, men når jeg prøver og gå over til hd kanaler henger det seg og går tilbake til forrige kanal...

 

Når jeg prøver og kjøre en HD kanal i preview får jeg følgende beskjed: Preview failed: unable to start graph.

 

Noen ide om hva som hindrer meg i og kjøre HD?

Hei,

Prøv å slå av epg henting når tv er i bruk (TV-Server config -> General Settings -> EPG og fjern haken ved EPG Grabbing while ts).

 

Roy

 

Da har jeg testa dette og får samme problem...

 

Er det noen som får hd kanaler til og fungere i rc3?

 

Hei,

Feilen kan ligge i denne meldingen(som også skulle ha poppet opp de gangene du åpner TV Server configuration):

2008-10-15 21:03:45.031250 [setupTv]: Util: Psisdecd.dll error - Your version 6.5.1.900 of Psisdecd.dll has too many bugs!

Please check our Wiki's requirements page.

Du må legge in dvb fiksen

 

Prøv også siste svn som kom fredag kveld denne har en del korrigeringer i hvordan kanalbytte etc foregår.

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei noen som vet om rikstv har stengt muligheten til å bruke htpc med cam`n deres? Har floppydtv og technicrypt modul som jeg fikk pairet med kort fra rikstv ( sa jeg hadde en sony tv i bestilling). bruker mp rc3 men får bare sett nrk kanalene. Får bare opp at kanalene er kodet. Har grunnpakken med rikstv.

Lenke til kommentar
Hei noen som vet om rikstv har stengt muligheten til å bruke htpc med cam`n deres? Har floppydtv og technicrypt modul som jeg fikk pairet med kort fra rikstv ( sa jeg hadde en sony tv i bestilling). bruker mp rc3 men får bare sett nrk kanalene. Får bare opp at kanalene er kodet. Har grunnpakken med rikstv.

 

Har du aktivert cam i tvserver?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Hei noen som vet om rikstv har stengt muligheten til å bruke htpc med cam`n deres? Har floppydtv og technicrypt modul som jeg fikk pairet med kort fra rikstv ( sa jeg hadde en sony tv i bestilling). bruker mp rc3 men får bare sett nrk kanalene. Får bare opp at kanalene er kodet. Har grunnpakken med rikstv.

 

Har du aktivert cam i tvserver?

 

 

Jepp

Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd at maskina mister kontakten med FireDTV koret? Installerte nettopp ett kort nr 2, og det virker som om det er en dårlig kobling en eller annen plass. Har testet med forskjellige FW-kabler og skiftet strømkabelen, men fortsatt så mister den kontakten.

 

Om jeg f.eks. åpner Firmware updateren så er kortet listet opp det ene øyeblikket for så å være borte, og så dukke opp igjen.

 

Finnes det en fiks for dette, eller må jeg retunere kortet?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke finne en skikkelig måte å få sortert musikken på. Virker ikke som om at mediaportal leser tagene skikkelig.

 

Jeg har lagt inn via tagene til mine mp3 filer dersom det er flere cder i samlingen, men dette klarer ikke mediaportal å sortere ut, så da blir det bare rot når det er album med flere cder som er samlet.

 

Noen som kan si hvordan de har løst dette i mediaportal på best mulig måte, eller om der er noen gode plugin til mediaportal som tar for seg musikkdelen?

Lenke til kommentar

Prøve å forklare litt bedre.

 

Si jeg har et album som består av cd1 og cd2. Tidligere var de taget på følgende måte under album delen:

 

"greatest Hits cd1" og "Greatest Hits cd2". På denne måten ble de lagt i mapper som "artist-ablum-sang" og fungerte i grunn greit.

 

Etter å ha sett litt rundt på hva idtager kan gjøre fant jeg ut at den riktige måten var å velge album som "greatest Hits", men samtidig krysse av for at det er disk 1 av 2 osv. På denne måten får jeg alle filene i samme mappe, i tillegg til at de i de fleste programmer blir sortert ved at disk 1 sine sanger kommer først, så kommer disk to.

 

Legger med to bilder som kanskje forklarer litt bedre. Bilde en er av tagen hvor jeg har valgt at det er disk 1, tilsvarende er selvsagt gjort på disk 2, men navnet på albumet er nå samme navn.

 

Bilde nr to viser hvordan det blir sortert riktig i mediamonkey likevel, at den først setter opp cd 1 og sanger fra nr 1-23, så begynner den på cd 2 på samme måte.

 

Er dette jeg ikke får mediaportal til å gjøre. Den viser alle sangene i albumet, men klarer ikke skille mellom cd1 og cd2, så da blir sorteringen helt feil og bare rotete.

 

post-17931-1225149979_thumb.jpg

 

post-17931-1225149966_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...