Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MeediOS er såvidt jeg vet ett stykke unna å være ferdig utviklet, Meedio derimot er fullt brukbart, men siden selve Meedio ikke har vert utviklet på flere år (siden Yahoo kjøpte koden). De har derimot fortsatt utviklingen av plug-ins, og selv om deler av programmet er genialt (som f.eks. det at man kan sette det opp slik at man f.eks. åpner index.bdmv filer direkte i TMT) så har det sine mangler målt opp mot MediaPortal spesiellt når det kommer til brukervennlighet på oppsettingen.

Lenke til kommentar

Er det foresten noen som kan fortelle meg hva som er den beste løsningen når det kommer til det å ha to TV-kort men bare ett har CAM?

 

Jeg har en TV-server med 2 stk TV-kort, men bare ett av de har CAM. Det andre er dermed begrenset til NRK-kanalene. (planen er å sette opp cardsharing på ett senere tidspunkt)

 

Det jeg ønsker er at det kortet uten CAM tar seg av alle forespørsler rundt NRK kanalene, mens det med CAM tar seg av de andre.

 

Jeg har en liten anelse om at det har noe å gjøre med TV-channels -> TV Mapping, men hvordan bør det settes opp?

Lenke til kommentar

Kan du anbefale et kort i 500 kroners klassen med kompositt eeller s-video utgang?

 

Jeg har valgt hvilken mappe jeg har filmene i og når jeg skal velge film inne på video, kommer det bare opp cd og dvd men ikke den mappen jeg har valgt

 

Har satt playlist folder til H:\Filmer men den kommer ikke opp på videos.

Endret av Dole-Duck
Lenke til kommentar
Kan du anbefale et kort i 500 kroners klassen med kompositt eeller s-video utgang?

Du mener INNgang?

1. Ikke bruk kompositt

2. Anb. kort: Hauppauge PVR150. Ænsker du og DVB-T bør du

a) helst kjøpe eget DVB-T kort

b) kjøpe HVR-1300, da den har maskinvareenkoding

 

Ang filmer:

Tror ikke du kan ha sett nøue på manuaøen (;-)), men gjør det enkelt (om det er filmer - og ikke hjemmesnekra videoer du skal se): Bruk Moving Pictures

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...