Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei Spragleknas, du har ikke noe inside information om hva vi kan vente oss i RC3?

Jo :green:

Kan desverre ikke komme ut med så mye, annet enn å minne om at det nesten kun er bugfixing som gjøres. (Men hva som er en "feature" og hva som er en "bug" er ikke alltid like klart :D).

Er jo et lite hint på forsiden:

10rc3-preview.jpg

... ivrige forumbrukere har funnet mer (nei - jeg gir deg ikke link :green:)

 

everlong:

Ang. aspekt forhold: Bruker selv bare "stretch" evt. "zoom" (kan ikke fordra svarte felter på skjermen). Det finnes også en patch for "smart stretch" på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet litt mer, og får nå bilde og lyd når jeg viser HD kanalene ved bruk av cyberlink sin codec. Problemene er selvsagt ikke over av den grunn. Bildet hakker noe helt grusomt i mediapotal, men går helt fint i andre programmer.

 

Kan ikke helt se at maskinen jobber for hardt heller, så kan ikke være der problemet ligger.

 

Noen tips her?

 

post-17931-1223247463_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann

 

Vi har kabel-tv fra Get, og jeg bruker analoge signaler, men bildet blir ikke noe bra. Det blir veldig uskarpt, og mangler noen farger, jeg har også prøvd å koble til digital dekoder via kompositt, men det blir ikke noe bedre. Så vidt jeg har forstått har GET vært flink til å kryptere i tillegg så man får ikke brukt smart-kort. Det jeg lurer på er, finnes det virkelig ingen måte å få bedre bilde på? Jeg har forresten Hauppauge PCR-150 tv-kort, dersom det skulle ha noe å si.

 

Freebird!...

Lenke til kommentar

Ja, de har samme namn, men fungerer fortsatt ikke. Jeg får som sagt opp diverse språk jeg kan velge under subtitles, men får ikke selve tekstene opp på skjermen.

 

Selv filmer som har "interne" subtitles som Kautokeino Opprøret vil ikke virke.

Endret av karakas
Lenke til kommentar

Noen tips til touchscreenvennlige 4:3 skins? Har satt opp touchscreen på soverommet, og er klar for å kaste ut tastaturet, men finner ikke noen måte å komme meg ut fra tv-tittingen uten en escape eller tilbaketast...

 

(klikk på skjermen gir meg bare kanalliste).

 

RC3 skal testes neste uke :) Blir vel prøvekjøring på soverommet før tv-serveren/stue-pcen får oppgraderingen sin tenker jeg (if it aint broken, dont fix it).

Lenke til kommentar

Det skinet så pent ut:)

 

Jeg har lyst å få inn vista på stuepcen min å kjøre mediaportal derfra. Er likevel en ting som holder meg igjen fra å gå for vista, og det er at VMC starter når jeg trykker på den grønne knappen på fjernkontrollen.

 

Finnes der en måte å avinstalere vista mediacenter på, eventuelt en måte som fungerer bra som gjør at det er mediaportal og ikke vista mediacenter som starter når jeg trykker på de forskjellige knappene på fjernkontrollen?

Lenke til kommentar
Det skinet så pent ut:)

 

Jeg har lyst å få inn vista på stuepcen min å kjøre mediaportal derfra. Er likevel en ting som holder meg igjen fra å gå for vista, og det er at VMC starter når jeg trykker på den grønne knappen på fjernkontrollen.

 

Finnes der en måte å avinstalere vista mediacenter på, eventuelt en måte som fungerer bra som gjør at det er mediaportal og ikke vista mediacenter som starter når jeg trykker på de forskjellige knappene på fjernkontrollen?

 

Hei,

Det finnes metoder for å gjøre dette, les her

 

Roy

Lenke til kommentar
Da har jeg testet litt mer, og får nå bilde og lyd når jeg viser HD kanalene ved bruk av cyberlink sin codec. Problemene er selvsagt ikke over av den grunn. Bildet hakker noe helt grusomt i mediapotal, men går helt fint i andre programmer.

 

Kan ikke helt se at maskinen jobber for hardt heller, så kan ikke være der problemet ligger.

 

Noen tips her?

 

post-17931-1223247463_thumb.jpg

Hei,

Legg ved loggene, må være noe som hindrer myk visning. Har en eldre pc som bruker 80% på CPU men viser hd kanaler fint, så det skal være mulig ;)

 

Roy

 

 

Heisann

 

Vi har kabel-tv fra Get, og jeg bruker analoge signaler, men bildet blir ikke noe bra. Det blir veldig uskarpt, og mangler noen farger, jeg har også prøvd å koble til digital dekoder via kompositt, men det blir ikke noe bedre. Så vidt jeg har forstått har GET vært flink til å kryptere i tillegg så man får ikke brukt smart-kort. Det jeg lurer på er, finnes det virkelig ingen måte å få bedre bilde på? Jeg har forresten Hauppauge PCR-150 tv-kort, dersom det skulle ha noe å si.

 

Freebird!...

Hei,

Har selv analoge signaler fra GET og PVR 150 kort noe som fungerer bra(skarphet, farger), hva slags codecs bruker du(legg ved loggene ved å bruke MediaPortal logs collector hvis du ikke vet)?

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...